BMW 750d xDrive - test

Silnik BMW 750d ma jedynie 3 litry pojemności, jednak wspomagają go aż trzy turbosprężarki.

<b>Pakiet Shadow Line (ciemne listwy wokół okien i na zderzakach) można bez dopłaty dobrać do pakietu M.</b>
<b>Pakiet Shadow Line (ciemne listwy wokół okien i na zderzakach) można bez dopłaty dobrać do pakietu M.</b>Motor

Przy okazji ostatniego liftingu BMW serii 7 otrzymało kolejną jednostkę napędową. Pod maskę wersji 750d trafił 3-litrowy diesel, który dzięki potrójnemu doładowaniu osiąga aż 381 KM mocy i może się pochwalić momentem obrotowym sięgającym 740 Nm (i 500 Nm już nieco powyżej 1000 obr./min) - to wręcz potwornie dużo.

Niektórych z pewnością zawiedzie fakt, że w BMW 750d pracuje zaledwie 3-litrowa jednostka rzędowa, ale przecież nie od dziś oznaczenia modeli BMW mają niewiele wspólnego z wielkością silnika. Zresztą, tak naprawdę podczas jazdy trudno się zorientować, że pod maską nie ma wielkiej "V-ósemki" (jeszcze kilka lat temu nawet w modelu 740d pracowało V8) - na pewno nie da się tego poznać ani po osiągach, ani po dźwięku silnika.

Osiągi są fenomenalne. Podczas naszych pomiarów prędkość 100 km/h pojawiła się na liczniku 5,2 s od startu, 160 km/h - ok. 6 s później. Takich wyników nie osiągają nawet tak sportowe auta, jak Subaru WRX STi czy Chevrolet Camaro. Choć waga żadnego z nich nie sięga 2 ton, jak w przypadku 750d.

Uporządkowany kokpit jest bardzo przyjazny w obsłudze. Nieduża, mocno wyprofilowana kierownica należy do pakietu sportowego M (za 25 100 zł), podobnie jak sportowe fotele i ciemna podsufitka.Motor

Komfort jazdy jest fenomenalny - lepszy niż w Audi A8 i niemal równie wysoki, co w Mercedesie klasy S. Zwinność, stabilność i zachowanie w zakrętach są na poziomie Audi (czyli świetne) i znacznie lepsze niż w Mercedesie.

Pozytywnie zaskakuje zapotrzebowanie na paliwo. Oczywiście podczas dynamicznej jazdy "siódemka" potrafi zużyć dużo - w mieście niemal 20 l ON na każde 100 km. Jednak jeśli kierowca nie ma sportowych zapędów, wystarczy zaledwie 9 l/100 km w mieście i niecałe 7 l poza nim. Niektóre wysokoprężne kompakty zużywają więcej.

Przy cenie 461 300 zł 750d xDrive jest o ok. 13 tys. zł tańsze od odpowiednika z benzynową jednostką 4.4 V8. Nie odstaje od niego osiągami ani wrażeniami z jazdy, ale jest niemal dwukrotnie oszczędniejsze. To dobra propozycja.

BMW 750d xDrive

BMW 750d xDrive (czytaj test)

Pakiet Shadow Line (ciemne listwy wokół okien i na zderzakach) można bez dopłaty dobrać do pakietu M.Motor
Seryjne światła są biksenonowe, za 12 677 zł można mieć zaawansowane, w pełni diodowe reflektory adaptacyjne (jak na fot.).Motor
BMW 750d xDriveMotor
...wygodnie mieści cztery osoby o wzroście 190 cm.Motor
Choć to krótsza z dwóch dostępnych wersji „siódemki”...Motor
Aluminiowy diesel o niezbyt dużej (jak na ten segment) pojemności 3.0 i z potrójnym doładowaniem należy do rodziny M Performance.Motor
Kierowca może wybrać jeden z trzech dostępnych styli wskaźników. Na zdjęciu – najbardziej efektowny tryb sportowy.Motor
Uporządkowany kokpit jest bardzo przyjazny w obsłudze. Nieduża, mocno wyprofilowana kierownica należy do pakietu sportowego M (za 25 100 zł), podobnie jak sportowe fotele i ciemna podsufitka.Motor

BMW 750d xDrive - podsumowanie

To najciekawsza wersja w gamie "7". Nikomu nie powinno tu brakować dużego silnika V8.

BMW 750d xDrive: plusy

  • rewelacyjne osiągi i dźwięk silnika,
  • nieduże zużycia paliwa,
  • fenomenalny komfort i prowadzenie,
  • dobra trakcja

BMW 750d xDrive: minusy

  • wysoka cena,
  • duże zużycie paliwa podczas forsownej jazdy,
  • wysokie dopłaty za większość dodatków
 
BMW serii 7
Silnik
diesel triturbo
Pojemność skokowa
2993 cm3
Układ cylindrów/zawory
R6/24
Moc maksymalna
381 KM/4000
Maks. moment obrotowy
740 Nm/2000
Skrzynia biegów
aut./8-biegowa
Napęd
4x4
Dług./szer./wys.
508/190/147 cm
Rozstaw osi
307 cm
Masa/ładowność
1995/640 kg
Pojemność bagażnika
500 l
Poj. zbiornika paliwa
80 l (ON)
Osiągi
Prędkość maksymalna
250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
4,9 s
Zużycie paliwa wg prod. (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km) 
7,3/5,9/6,4
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
9,0/6,8/7,9
Cena
461 300 zł

Tekst: Marcin Laska, zdjęcia: Robert Brykała

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas