BMW 730d xDrive - test

Podstawowy 258-konny turbodiesel 3.0 to idealne źródło napędu dla serii 7.

Komfort jazdy i doskonałe prowadzenie łączą się w serii 7, jak w rzadko którym aucie.
Komfort jazdy i doskonałe prowadzenie łączą się w serii 7, jak w rzadko którym aucie.Motor

W przypadku serii 7 określenie "wersja podstawowa" brzmi trochę śmiesznie. W końcu mówimy o samochodzie, który kosztuje 359 900 zł. Okazuje się jednak, że owa bazowa odmiana jest tak udana, że równie dobrze mogłaby być jedyną w ofercie. Są oczywiście tacy, dla których 258 KM i 560 Nm to zbyt mało i koniecznie muszą mieć więcej. My do nich nie należymy i z czystym sumieniem polecamy właśnie 730d xDrive zamiast droższych o 40 600 zł 740d xDrive (313 KM) i 84 200 zł 750d xDrive (381 KM).

Jakość wykonania i ergonomia miejsca kierowcy są bez zarzutu. Deska rozdzielcza przed pasażerem jest tak wyprofilowana, że ogranicza miejsce na nogi.Motor

258-konna jednostka ma tyle pary, że napęd na cztery koła jest dobrodziejstwem. Problemy z trakcją są więc temu BMW zupełnie obce i z miejsca wyrywa w ekspresowym tempie - pierwsze 100 km/h uzyskuje po 6 s. Jeszcze większe wrażenie robią przyspieszenia podczas jazdy z większą prędkością na autostradzie. "Siódemka" rozpędza się jakby od niechcenia, a przy tym jest tak doskonale wyciszona, że trzeba bardzo pilnować, by błyskawicznie nie zapędzić się na terytorium "10 punktów karnych oraz 500 zł". Turbodiesel ma do pary 8-biegowy automat, który przełożenia zmienia błyskawicznie i bez szarpania. Zużycie paliwa - rewelacyjne: 8,5 l/100 km.

W samych superlatywach można się wypowiadać o układzie jezdnym. Przyciskami obok dźwigni biegów wybiera się jeden z pięciu trybów jazdy. Warto podkreślić, że w najbardziej komfortowym ustawieniu zawieszenie znakomicie tłumi nierówności, ale auto nadal prowadzi się bardzo pewnie, a w najbardziej sportowym - choć reakcje samochodu na ruchy kierownicą są dużo szybsze - komfort pozostaje bardzo wysoki.

BMW 730d xDrive

BMW 730d xDrive (czytaj test)

BMW 730d xDriveMotor
Nawet w wersji z krótkim rozstawem osi miejsca na nogi jest tutaj pod dostatkiem. Nad głową mogłoby być go jednak więcej. Skórzana tapicerka to wyposażenie seryjne.Motor
BMW ma duży zasięg. 940 km bez przerw na gimnastykę? W tych fotelach – tak.Motor
Jakość wykonania i ergonomia miejsca kierowcy są bez zarzutu. Deska rozdzielcza przed pasażerem jest tak wyprofilowana, że ogranicza miejsce na nogi.Motor
258 KM to wystarczająca moc. Większa oznacza tylko niepotrzebny wydatek.Motor
Centrum dowodzenia – górnymi przyciskami po lewej stronie wybiera się jeden z pięciu trybów jazdy.Motor
Opcjonalny system kamer nie tylko ułatwia parkowanie w bardzo ciasnych miejscach, ale także np. wyjazd z bramy.Motor
Komfort jazdy i doskonałe prowadzenie łączą się w serii 7, jak w rzadko którym aucie.Motor

BMW 730d xDrive: plusy

  • przestronne wnętrze,
  • bardzo wygodne siedzenia,
  • znakomity komfort jazdy,
  • dynamiczny i bardzo oszczędny silnik.

BMW 730d xDrive: minusy

  • niezbyt ustawny bagażnik,
  • nieskładane oparcie tylnej kanapy,
  • mało podręcznych schowków,
  • wysoka dopłata za nawigację.
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
2993 cm3
Układ cylindrów/zawory
R6/24
Moc maksymalna
258 KM/4000
Maks. moment obrotowy
560 Nm/1500
Skrzynia biegów
aut./8-biegowa
Napęd
4x4
Pojemność bagażnika
500 l
Opony
245/50 R18
Długość/szerokość/wysokość
508/190/147 cm
Rozstaw osi
307 cm
Osiągi
Prędkość maksymalna
250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,0 s
Zuż. paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km) 
7,2/5,3/6,0
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km)
10,1/6,9
Cena
359 900 zł

Tekst: Adam Szczepaniak, zdjęcia: Robert Brykała

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas