BMW 730d xDrive - test
Podstawowy 258-konny turbodiesel 3.0 to idealne źródło napędu dla serii 7.
W przypadku serii 7 określenie "wersja podstawowa" brzmi trochę śmiesznie. W końcu mówimy o samochodzie, który kosztuje 359 900 zł. Okazuje się jednak, że owa bazowa odmiana jest tak udana, że równie dobrze mogłaby być jedyną w ofercie. Są oczywiście tacy, dla których 258 KM i 560 Nm to zbyt mało i koniecznie muszą mieć więcej. My do nich nie należymy i z czystym sumieniem polecamy właśnie 730d xDrive zamiast droższych o 40 600 zł 740d xDrive (313 KM) i 84 200 zł 750d xDrive (381 KM).
258-konna jednostka ma tyle pary, że napęd na cztery koła jest dobrodziejstwem. Problemy z trakcją są więc temu BMW zupełnie obce i z miejsca wyrywa w ekspresowym tempie - pierwsze 100 km/h uzyskuje po 6 s. Jeszcze większe wrażenie robią przyspieszenia podczas jazdy z większą prędkością na autostradzie. "Siódemka" rozpędza się jakby od niechcenia, a przy tym jest tak doskonale wyciszona, że trzeba bardzo pilnować, by błyskawicznie nie zapędzić się na terytorium "10 punktów karnych oraz 500 zł". Turbodiesel ma do pary 8-biegowy automat, który przełożenia zmienia błyskawicznie i bez szarpania. Zużycie paliwa - rewelacyjne: 8,5 l/100 km.
W samych superlatywach można się wypowiadać o układzie jezdnym. Przyciskami obok dźwigni biegów wybiera się jeden z pięciu trybów jazdy. Warto podkreślić, że w najbardziej komfortowym ustawieniu zawieszenie znakomicie tłumi nierówności, ale auto nadal prowadzi się bardzo pewnie, a w najbardziej sportowym - choć reakcje samochodu na ruchy kierownicą są dużo szybsze - komfort pozostaje bardzo wysoki.
BMW 730d xDrive
BMW 730d xDrive (czytaj test)
BMW 730d xDrive: plusy
- przestronne wnętrze,
- bardzo wygodne siedzenia,
- znakomity komfort jazdy,
- dynamiczny i bardzo oszczędny silnik.
BMW 730d xDrive: minusy
- niezbyt ustawny bagażnik,
- nieskładane oparcie tylnej kanapy,
- mało podręcznych schowków,
- wysoka dopłata za nawigację.
Silnik | turbodiesel |
Pojemność skokowa | 2993 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R6/24 |
Moc maksymalna | 258 KM/4000 |
Maks. moment obrotowy | 560 Nm/1500 |
Skrzynia biegów | aut./8-biegowa |
Napęd | 4x4 |
Pojemność bagażnika | 500 l |
Opony | 245/50 R18 |
Długość/szerokość/wysokość | 508/190/147 cm |
Rozstaw osi | 307 cm |
Osiągi | |
Prędkość maksymalna | 250 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 6,0 s |
Zuż. paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km) | 7,2/5,3/6,0 |
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km) | 10,1/6,9 |
Cena | 359 900 zł |
Tekst: Adam Szczepaniak, zdjęcia: Robert Brykała