Audi RS 6 Avant - test

Audi RS 6 Avant
Audi RS 6 AvantMotor
Perfekcyjnie zmontowane i ergonomiczne wnętrze RS 6 jest standardowo wykończone włóknem węglowym oraz aluminium. Mimo opcjonalnego szklanego dachu (który zabiera przestrzeń nad głowami) za kierownicą wygodnie usiądzie osoba o wzroście 188 cm.
Perfekcyjnie zmontowane i ergonomiczne wnętrze RS 6 jest standardowo wykończone włóknem węglowym oraz aluminium. Mimo opcjonalnego szklanego dachu (który zabiera przestrzeń nad głowami) za kierownicą wygodnie usiądzie osoba o wzroście 188 cm.Motor

Audi RS 6 Avant

Opcjonalny asystent jazdy nocnej pokazuje obraz z kamery na podczerwień. W nocy „dostrzega” ludzi przed autem znacznie dalej niż sięga światło reflektorów i ostrzega o nich kierowcę.
Opcjonalny asystent jazdy nocnej pokazuje obraz z kamery na podczerwień. W nocy „dostrzega” ludzi przed autem znacznie dalej niż sięga światło reflektorów i ostrzega o nich kierowcę.Motor
W zakrętach Audi RS 6 zachowuje się jak przyklejone do nawierzchni – zupełnie jakby nie ważyło ponad 2 tony.
W zakrętach Audi RS 6 zachowuje się jak przyklejone do nawierzchni – zupełnie jakby nie ważyło ponad 2 tony.Motor
Podsufitka wykończona czarną Alcantarą z ozdobnym szwem jest wyposażeniem dodatkowym (aż 11 460 zł dopłaty). Oprócz panelu do obsługi szklanego dachu i oświetlenia kabiny, sufit kryje także mikrofony systemu Active Noise Control.
Podsufitka wykończona czarną Alcantarą z ozdobnym szwem jest wyposażeniem dodatkowym (aż 11 460 zł dopłaty). Oprócz panelu do obsługi szklanego dachu i oświetlenia kabiny, sufit kryje także mikrofony systemu Active Noise Control.Motor
Zawory w wydechu otwierają się w trybie sportowym,...
Zawory w wydechu otwierają się w trybie sportowym,...Motor
...zapewniając niezapomnianą ścieżkę dźwiękową.
...zapewniając niezapomnianą ścieżkę dźwiękową.Motor
Z tyłu są do wyboru (bez dopłacania) – dwa mocno wyprofilowane fotele (fot.) lub trzyosobowa kanapa.
Z tyłu są do wyboru (bez dopłacania) – dwa mocno wyprofilowane fotele (fot.) lub trzyosobowa kanapa.Motor
Seryjne fotele RS 6 zapewniają rewelacyjne podparcie w zakrętach i są bardzo wygodne. Do wyboru jest kilka rodzajów obszyć.
Seryjne fotele RS 6 zapewniają rewelacyjne podparcie w zakrętach i są bardzo wygodne. Do wyboru jest kilka rodzajów obszyć.Motor
Czerwone pole na obrotomierzu jest aktywne. Gdy silnik jest zimny, zaczyna się przy 5400 obr./min, gdy rozgrzany – przy 6600 obrotów.
Czerwone pole na obrotomierzu jest aktywne. Gdy silnik jest zimny, zaczyna się przy 5400 obr./min, gdy rozgrzany – przy 6600 obrotów.Motor
Wielka i regularna przestrzeń, siatki, belki i taśmy mocujące, automatycznie unosząca się roleta – bagażnik nie ma wad.
Wielka i regularna przestrzeń, siatki, belki i taśmy mocujące, automatycznie unosząca się roleta – bagażnik nie ma wad.Motor
Tu kryje się silnik 4.0 z dwiema turbosprężarkami.
Tu kryje się silnik 4.0 z dwiema turbosprężarkami.Motor
Poręczność, wygląd i precyzja pracy kierownicy – na piątkę. Nie każdemu jednak przypadnie do gustu jej spłaszczony w dolnej części wieniec.
Poręczność, wygląd i precyzja pracy kierownicy – na piątkę. Nie każdemu jednak przypadnie do gustu jej spłaszczony w dolnej części wieniec.Motor
Perfekcyjnie zmontowane i ergonomiczne wnętrze RS 6 jest standardowo wykończone włóknem węglowym oraz aluminium. Mimo opcjonalnego szklanego dachu (który zabiera przestrzeń nad głowami) za kierownicą wygodnie usiądzie osoba o wzroście 188 cm.
Perfekcyjnie zmontowane i ergonomiczne wnętrze RS 6 jest standardowo wykończone włóknem węglowym oraz aluminium. Mimo opcjonalnego szklanego dachu (który zabiera przestrzeń nad głowami) za kierownicą wygodnie usiądzie osoba o wzroście 188 cm.Motor
Najnowsza odsłona Audi RS 6 jest na razie dostępna wyłącznie z nadwoziem kombi.
Najnowsza odsłona Audi RS 6 jest na razie dostępna wyłącznie z nadwoziem kombi.Motor

Audi RS 6 Avant

Audi RS 6 Avant
Audi RS 6 AvantMotor
Audi RS 6 Avant
Audi RS 6 AvantMotor
Audi RS 6 Avant
Audi RS 6 AvantMotor
Audi RS 6 Avant
Audi RS 6 AvantMotor
Audi RS 6 Avant
Audi RS 6 AvantMotor
Audi RS 6 Avant
Audi RS 6 AvantMotor
Audi RS 6 Avant
Audi RS 6 AvantMotor
Audi RS 6 Avant
Audi RS 6 AvantMotor
Audi RS 6 Avant
Audi RS 6 AvantMotor
Audi RS 6 Avant
Audi RS 6 AvantMotor
Audi RS 6 Avant
Audi RS 6 AvantMotor
Audi RS 6 Avant
Audi RS 6 AvantMotor
Audi RS 6 Avant
Audi RS 6 AvantMotor
Audi RS 6 Avant
Audi RS 6 AvantMotor
Audi RS 6 Avant
Audi RS 6 AvantMotor
Audi RS 6 Avant
Audi RS 6 AvantMotor
Audi RS 6 Avant
Audi RS 6 AvantMotor
Audi RS 6 Avant
Audi RS 6 AvantMotor
Audi RS 6 Avant
Audi RS 6 AvantMotor
Audi RS 6 Avant
Audi RS 6 AvantMotor
Audi RS 6 Avant
Audi RS 6 AvantMotor
Audi RS 6 Avant
Audi RS 6 AvantMotor
Audi RS 6 Avant
Audi RS 6 AvantMotor
Audi RS 6 Avant
Audi RS 6 AvantMotor
Audi RS 6 Avant
Audi RS 6 AvantMotor
Audi RS 6 Avant
Audi RS 6 AvantMotor
Audi RS 6 Avant
Audi RS 6 AvantMotor
Audi RS 6 Avant
Audi RS 6 AvantMotor
Audi RS 6 Avant
Audi RS 6 AvantMotor
Audi RS 6 Avant
Audi RS 6 AvantMotor

Audi RS 6 Avant - podsumowanie

  • przestronna kabina,
  • wielki bagażnik,
  • perfekcyjne wykonanie,
  • wykończenie wnętrza najlepszymi materiałami
  • niektórym może się wydać zbyt podobne do zwykłego A6 Avant
  • niesamowite osiągi,
  • świetne przeniesienie napędu,
  • bardzo szybki automat ZF,
  • piękny dźwięk silnika i układu wydechowego
  • zdecydowanie za mały zbiornik paliwa
  • zachowanie w zakrętach godne niedużego auta sportowego,
  • doskonała trakcja,
  • duży komfort mimo kół 21'',
  • fenomenalne hamulce
  • trochę zbyt twardy tryb sportowy
  • bogate wyposażenie standardowe,
  • wielki wybór dodatków,
  • sporo opcji podnoszących dynamikę auta
  • bardzo wysoka cena,
  • duży koszt niektórych dodatków

Dodatkowe pomiary testowe

Pomiar masy własnej
Pomiar masy własnejMotor
Pomiar masy własnej
Pomiar masy własnejMotor
Pomiar mocy silnika
Pomiar mocy silnikaMotor

Dane techniczne: Audi RS 6 Avant

Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
3993 cm3
Układ cylindrów/zawory
V8/32
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
560 KM/5700
Maks. moment obrotowy
700 Nm/1750
Napęd
4x4
Skrzynia biegów
aut./8-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz. went.
Długość/szerokość/wysokość
498/194/146 cm
Rozstaw osi
292 cm
Średnica zawracania
11,9 m
Masa/ładowność
1935/630 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
565/1680 l
Poj. zbiornika paliwa
75 l (Pb 95)
Opony
275/35 R20
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
250 km/h*
Przyspieszenie 0-100 km/h
3,9 s
Dane testowe**
Przyspieszenie 0-100 km/h
3,7 s
Przyspieszenie 0-150 km/h
7,3 s
Przyspieszenie 0-200 km/h
13,0 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
39,2 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
39,0 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
63,4 dB
Rzeczywista prędkość***
98 km/h
Liczba obrotów kierownicą
2,7
Zużycie paliwa
 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
13,9/7,5/9,8
Teoretyczny zasięg
770 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
18,0/10,8/14,4
Rzeczywisty zasięg
520 km
Cena
508 500 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*seryjna blokada przy 250 km/h, pakiet RS Dynamic podnosi prędkość maksymalną do 280 km/h, a pakiet RS Dynamic Plus – do 305 km/h;
**pomiar na zimowych oponach, przy temperaturze 1ºC
***przy wskazaniu 100 km/h