Audi A3 Cabriolet 1.8 TFSI S tronic Ambition - test

180-konnym Audi A3 w wersji cabrio można jechać szybko, ale nie warto. Do tego auta bardziej pasuje relaksacyjny styl jazdy.

Audi A3 Cabriolet 1.8 TFSI S tronic Ambition
Audi A3 Cabriolet 1.8 TFSI S tronic AmbitionMotor

Audi A3 Cabriolet w najmocniejszej wersji 1.8 TFSI rozwija maksymalną prędkość bliską 250 km/h, a rozpędzenie go do 100 km/h zajmuje niecałe 8 sekund. To bardzo dobre wyniki, z czym jest pewien problem.

Deska rozdzielcza wygląda lekko i elegancko, mała kierownica świetnie leży w dłoniach. Jakość materiałów i dokładność wykończenia niczym we flagowej limuzynie.Motor

Jadąc szybko, jedzie się krócej. A w porządnym kabriolecie chodzi o coś zupełnie przeciwnego - mniej liczy się cel podróży, większe znaczenie ma pokonywanie kilometrów samo w sobie. Na szczęście, przy spokojnej jeździe ten samochód także dostarcza sporo frajdy. Zawirowania powietrza nie przeszkadzają do prędkości rzędu 70-80 km/h, nawet przy opuszczonych szybach bocznych. Silnik przy niskich obrotach pracuje niemal bezgłośnie. Dzięki dużej sztywności nadwozia i dobrze dobranej charakterystyce zawieszenia auto porusza się spokojnie nawet po bardzo dziurawych drogach. Właściwie jedynym zmartwieniem kierowcy jest panująca pogoda.

Gdy aura jednak wymusza zamknięcie dachu, A3 Cabriolet zamienia się w praktyczny samochód codziennego użytku. Dach od wewnątrz wykończony jest elegancką podsufitką i zapewnia dobrą izolację akustyczną. Miejsca w środku z powodzeniem wystarczy dla czwórki osób - trochę ekwilibrystyki wymaga tylko wsiadanie na kanapę. Bagażnik ma 320 litrów (przy złożonym dachu - 275), w aucie tej klasy trudno wymagać więcej. Bez wątpienia nie jest to auto na jeden sezon, ale na cały rok. Na lato po prostu trochę bardziej.

Audi A3 Cabriolet 1.8 TFSI S tronic Ambition - podsumowanie

Jak ktoś lubi auta z otwartym nadwoziem, ten model na pewno go nie rozczaruje.

Audi A3 Cabriolet 1.8 TFSI S tronic Ambition: plusy

  • olbrzymia przyjemność z jazdy,
  • komfortowe zawieszenie,
  • znakomita jakość wykonania,
  • bardzo dobre walory praktyczne

Audi A3 Cabriolet 1.8 TFSI S tronic Ambition: minusy

  • wysoka cena zakupu,
  • spore zużycie paliwa przy dynamicznej jeździe

Audi A3 Cabriolet 1.8 TFSI S tronic Ambition

Audi A3 Cabriolet 1.8 TFSI S tronic Ambition

Audi A3 Cabriolet 1.8 TFSI S tronic AmbitionMotor
Praktyczne rozwiązanie: składana dwuosobowa tylna ławka. Jest wyposażeniem standardowym.Motor
Deska rozdzielcza wygląda lekko i elegancko, mała kierownica świetnie leży w dłoniach. Jakość materiałów i dokładność wykończenia niczym we flagowej limuzynie.Motor
Fotele są rewelacyjne – dobrze „trzymają” w zakrętach i nie męczą przy długiej jeździe.Motor
Silnik zapewnia świetną dynamikę, a przy spokojnej jeździe prawie go nie słychać.Motor
Zamykanie i otwieranie dachu trwa 18 s, również w trakcie jazdy z prędkością do 50 km/h.Motor
Audi A3 Cabriolet 1.8 TFSI S tronic AmbitionMotor
 
Audi A3 Cabriolet
Silnik
benz., turbo
Pojemność skokowa
1798 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
180 KM/5100
Maks. moment obrotowy
250 Nm/1250
Skrzynia biegów
aut./7-biegowa
Napęd
przedni
Dług./szer./wys.
442/179/141 cm
Rozstaw osi
260 cm
Masa/ładowność
1430/500 kg
Poj. bagażnika
320 l
Poj. zbiornika paliwa
50 l (Pb 95)
Osiągi
Prędkość maksymalna
242 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,8 s
Zużycie paliwa wg prod. (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
7,3/4,8/5,8
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
9,8/7,7/8,8
Cena
164 300 zł

Tekst: Bartosz Zienkiewicz, zdjęcia: Krzysztof Paliński

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas