Dongfeng
Wtorek, 2 września 2025 (13:07)
Marka Dongfeng sięga korzeniami 1969 r., gdy powstał zakład Second Automobile Works (SAW), którego produkcja obejmowała pojazdy wojskowe i cywilne. W 1992 r. firma przyjęła oficjalnie nazwę Dongfeng Motor Corporation, a ich holding – Dongfeng Motor Group – został utworzony niedługo później. Dongfeng rozwinął strategie joint venture z globalnymi markami: PSA (Peugeot–Citroën), Nissan, Honda, a później Renault, co dało mu jedną z najszerszych sieci współpracy w chińskim przemyśle motoryzacyjnym.

Dongfeng - najważniejsze informacje
-
Data powstania:
1969
-
Kraj:
Chiny (ChRL)
Oferta Dongfeng – samochody osobowe, komercyjne i NEV
Dongfeng posiada zróżnicowaną gamę produktów. W segmencie pasażerskim działają takie marki jak Aeolus (Fengshen), Forthing, Voyah, M-Hero, Dongfeng eπ czy Nammi. Do najważniejszych modeli należą m.in. Aeolus Passion L (sedan BEV/PHEV, 2025), Voyah Free (SUV BEV/PHEV, 2021), Voyah Dream (MPV BEV/PHEV, 2022) czy M-Hero I (SUV terenowy, od 2023).
W zakresie pojazdów komercyjnych spółka Dongfeng Automobile Co. (DFAC) produkuje zarówno lekkie ciężarówki, jak i większe pojazdy dostawcze, m.in. serie Xiaobawang, Duolika czy Yufeng. W ofercie pojawiają się także wersje elektryczne, jak Captain EV czy Yufeng EM.
Dongfeng rozwija również nowe technologie – w tym projekty autonomicznych pojazdów na poziomie 4, takie jak koncepcyjny Sharing-VAN 1.0 wykorzystujący łączność 5G. Firma inwestuje miliardy juanów rocznie w rozwój nowych platform elektrycznych i hybrydowych.
Dongfeng w Polsce
W 2025 r. Dongfeng oficjalnie ogłosił wejście na rynek polski, prezentując trzy marki – Dongfeng, Voyah i M-Hero. Oferta obejmuje m.in. modele Box, Shine, Mage, minivana Voyah Dream oraz terenowego M-Hero I. Pierwsze salony planowane są w Warszawie, Krakowie i Wrocławiu. Strategia koncernu zakłada dalsze poszerzanie sieci sprzedaży i rywalizację z europejskimi producentami w segmencie aut elektrycznych i hybrydowych.
Dongfeng na rynkach międzynarodowych
Dongfeng dysponuje ponad 40 fabrykami na świecie oraz obecnością w ponad 100 krajach. W 2023 r. sprzedaż marki wyniosła około 2,42 mln pojazdów, co oznacza spadek względem 2020 r., gdy sprzedano ponad 3,4 mln sztuk. Jednocześnie koncern zwiększa nakłady na rozwój – w 2022 r. przeznaczył 8,078 mld RMB na badania i rozwój, z czego 3,784 mld RMB trafiło na segment NEV, notując wzrost o ponad 114 proc. rok do roku.
Dongfeng planuje też globalną ekspansję swoich marek premium, takich jak Voyah i M-Hero. Współpraca z Nissanem obejmuje uruchomienie produkcji elektrycznych modeli Voyah w fabryce w Wuhan. Ma to nastąpić jeszcze w 2024 r.
Dongfeng to jeden z największych producentów samochodów w Chinach, obecny na rynku od ponad 50 lat. Oferuje szeroką gamę pojazdów – od ciężarówek i dostawczaków po nowoczesne auta elektryczne i hybrydowe.
Wejście do Polski w 2025 r. pokazuje, że chiński koncern chce mocno zaznaczyć swoją obecność także w Europie i konkurować z lokalnymi producentami.
Dongfeng - Wiadomości
-
Prawda o chińskich autach w Polsce. Nowe hity sprzedaży
Sobota, 26 lipca (05:50)Wygląda na to, że chińska ofensywa na polskim rynku dopiero nabiera tempa. Głośne debiuty nowych chińskich producentów nie pozostają bez wpływu na wyniki sprzedaży. Dotychczasowy hegemon... -
Polacy wcisnęli hamulec i przestali kupować chińskie samochody
Wtorek, 8 lipca (06:59)Czerwiec przyniósł spowolnienie na rynku nowych aut w Polsce. Z polskich salonów wyjechało około 49,6 tys. nowych aut – nieco mniej niż przed rokiem. Pierwszy raz z polskich salonów... -
Dongfeng Mage i M-Hero 917 debiutują w Poznaniu. Jeden tani, drugi ma 1088 KM
Piątek, 25 kwietnia (12:47)Podczas Poznań Motor Show 2025 zadebiutowały w Polsce dwa modele chińskiej marki Dongfeng. Chodzi o tańszego od Volkswagena Tiguana SUV-a Dongfeng Mage oraz elektryczny model M-Hero 917 o... -
DFSK FX 600 i DFSK E5 już w Polsce. Chińskie SUV-y szokują cenami
Wtorek, 28 stycznia (12:05)Na polskim rynku debiutują dwa nowe, siedmioosobowe SUV-y. Mają czym przyćmić konkurencję. DFSK FX 600 to najtańszy siedmioosobowy SUV segmentu D, a DFSK E5 z zasięgiem 1150 km to... -
Nowe auto z Chin już w Polsce. Waży ponad 3 tony i ma 1 088 KM. To nie błąd
Wtorek, 12 listopada 2024 (15:00)Dongfeng nie należy do najbardziej znanych w Europie chińskich marek, choć jedno z jej aut obecne jest na rynku Starego Kontynentu już od dłuższego czasu. Teraz na polskich drogach... -
Dongfeng Box wjeżdża do sprzedaży. Ma spory zasięg i kosztuje 100 tys. zł
Piątek, 23 sierpnia 2024 (11:10)Chiński koncern Dongfeng rozpoczął sprzedaż taniego samochodu elektrycznego. Model Box, który stawi czoła miejskim nowościom Stellantis, oferuje spory zasięg, a jego ceny zaczynają się od... -
Chińczycy chcą produkować auta w Europie. Dogadują się z rządem
Środa, 17 kwietnia 2024 (12:25)Chiński koncern, Dongfeng Motor Group, dogaduje się z władzami Włoch w sprawie rozpoczęcia produkcji w tym kraju. Producent planuje, że rocznie z taśm produkcyjnych zjedzie 100 tys.... -
Chińczycy zainwestują w koncern PSA ponad 1 mld dolarów
Środa, 19 lutego 2014 (15:00)Chiński producent samochodów Dongfeng Motor Co. ogłosił w środę, że na mocy zawartego porozumienia zainwestuje 1,1 mld dolarów w znany francuski koncern samochodowy PSA Peugeot Citroen.