Podstawowe błędy na myjni bezdotykowej. Nawet nie wiesz, że je popełniasz
Myjnia bezdotykowa pozwala szybko i skutecznie usunąć brud z samochodu. By jednak być zadowolonym z efektów mycia, trzeba unikać popularnych błędów, które popełnia wielu kierowców. Sprawdźmy, jakich rzeczy nie robić, podczas korzystania z myjni bezdotykowej.
Korzystanie z myjni bezdotykowej to szybki sposób na umycie samochodu. Sam proces mycia nie jest skomplikowany, sprowadza się do wyboru po kolei kilku trybów, ale niektórzy kierowcy popełniają błędy. Sprawdzamy najpopularniejsze i tłumaczymy, dlaczego nie powinno się tak robić.
Nakładanie aktywnej piany to kluczowa czynność podczas korzystania z myjni bezdotykowej. Wbrew pozorom piany nie należy nakładać od góry do dołu. Nakładanie piany aktywnej w ten sposób sprawia, że piana spływa coraz niżej i tworzy brudne zacieki. Do tego można pominąć niektóre kluczowe miejsca.
Prawidłowy sposób nakładania piany powinien zacząć się od najbardziej zabrudzonych miejsc, takich jak progi, nadkola i koła, a następnie od dołu do góry nadwozia. Pianę należy nakładać długimi, powolnymi ruchami poziomymi lancy.
Bardzo często niedoświadczeni kierowcy zbliżają lancę z wodą pod ciśnieniem lub płynem, gdy zauważą punktowe zabrudzenia. Najczęściej są to owady lub ptasie odchody. Zbliżanie strumienia z lancy zbyt blisko jest nieskuteczne i szkodliwe dla lakieru. Zanim usuniemy punktowe zabrudzenie, zużyjemy sporo wody i płynu. To zwykłe marnotrawstwo.
Zabrudzenia najpierw powinny odmoknąć pod wpływem aktywnej piany lub chemii, a następnie po kilku minutach można je spłukać wodą. W przypadku mocnych zabrudzeń może być konieczne zastosowanie środka, który rozpuści takie zanieczyszczenia. Lancę z wodą powinno się trzymać kilkadziesiąt centymetrów od nadwozia, zgodnie z instrukcją na myjni.
Spłukując aktywną pianę należy unikać kierowania lancy z woda prostopadle w stosunku do lakieru na karoserii. W ten sposób może dojść do rozchlapania zabrudzeń i chemii na spłukane elementy nadwozia.
Najlepszą metodą jest kierowanie strumienia wody pod kątem 45 stopni. Wystarczy stanąć z boku i spłukiwać pojazd od góry do dołu, żeby woda swobodnie spływała. Jest to optymalna i bezpieczna metoda dla lakieru.
Na myjniach bezdotykowych często można znaleźć szczotki do dokładnego szorowania nadwozia. Zazwyczaj są one mocno zanieczyszczone piaskiem i brudem, ponieważ kierowcy myją nimi koła, nadkola i felgi. We włosiu gromadzi się piach oraz inne twarde zabrudzenia, które mogą później uszkodzić lakier.
Wielu kierowców prosto po myciu pojazdu wyjeżdża na ulice. To najszybsza droga do ponownego zabrudzenia nadwozia. Do mokrej karoserii szybko przyklei się kurz, pył oraz inne zanieczyszczenia. Warto skorzystać z programu "nabłyszczanie", który często pozwala spłukać nadwozie wodą z dodatkiem środka hydrofobowego. Dzięki temu po wyjeździe z myjni, woda szybko spłynie pod wpływem pędu powietrza, a na nadwoziu nie pozostaną białe plamki.
Jedną z podstawowych zasad mycia samochodu jest unikanie bezpośredniego słońca. Często zdarza się, że po zaaplikowaniu chemii na nadwoziu, promienie słoneczne doprowadzą do szybkiego odparowania wody z kosmetyków i pozostawią po sobie zacieki. W dodatku agresywna chemia do czyszczenia i promienie słoneczne mogą doprowadzić do powstania przebarwień. Na szczęście myjnie bezdotykowe zwykle mają odpowiednie zadaszenia.