Masz diesla? Twoje auto czekają typowe, dość poważne awarie

article cover
Motor

Wtryskiwacze - koszt naprawy 3000 zł

W niektórych silnikach wtryskiwacze się zapiekają, a nawet urywają przy wyciąganiu. Wtedy demontaż przez specjalistę kosztuje nawet 250 zł za sztukę.
W niektórych silnikach wtryskiwacze się zapiekają, a nawet urywają przy wyciąganiu. Wtedy demontaż przez specjalistę kosztuje nawet 250 zł za sztukę.Motor
  • Dacia Logan 1.5 dCi ma niezwykle wrażliwe na czystość paliwa wtryskiwacze Delphi.
  • Ford Mondeo III 2.0 TDCi 130 KM ma pompę common rail, która niszczy wtryskiwacze.
  • Ford Focus 1.8 TDCi ma aparaturę wtryskową Delphi o bardzo ograniczonej trwałości.
  • Jaguar X-Type 2.0D ma silnik z Forda wyposażony w wadliwą pompę wysokiego ciśnienia.

Turbosprężarka - koszt naprawy 1500 zł

Obecność oleju w układzie dolotowym to jeden z typowych symptomów zużycia turbo.
Obecność oleju w układzie dolotowym to jeden z typowych symptomów zużycia turbo.Motor
Oto zwęglony olej silnikowy, który zalepia łożyska wirnika turbosprężarki (po lewej). To efekt gaszenia silnika po forsownej jeździe bez odczekania, aż turbosprężarka ulegnie schłodzeniu.
Oto zwęglony olej silnikowy, który zalepia łożyska wirnika turbosprężarki (po lewej). To efekt gaszenia silnika po forsownej jeździe bez odczekania, aż turbosprężarka ulegnie schłodzeniu.Motor
  • BMW 320D E90 ma niezbyt trwałe turbo ze zużywającym się sterowaniem elektrycznym.
  • Ford C-Max 1.6 TDCi to auto z turbosprężarką o delikatnym mechanizmie zmiany geometrii.
  • Peugeot 206 1.6 HDI ma problemy ze smarowaniem turbosprężarki (wadliwy przewód olejowy).
  • Renault Scenic II 1.9 dCi ma turbo ulegające szybkiemu zużyciu przez wadliwe smarowanie.
  • Renault Espace IV 2.2 dCi ma równie nietrwałe turbo, co auta z silnikami 1.9 dCi.

Pompa wysokiego ciśnienia - koszt naprawy 1500 zł

Pompa wysokiego ciśnienia w silniku Diesla
Pompa wysokiego ciśnienia w silniku DieslaMotor
    • FORD MONDEO III 2.0 TDCI 130 KM ma wadliwie wykonaną pompę,w której łuszczy się wałek.
    • MERCEDES C 220 CDI (W202) często ma problemy z wyciekami paliwa z pompy wysokiego ciśnienia.
    • NISSAN X-TRAIL II 2.0 DCI ma poważne problemy z ukręcającym się wałkiem pompy.
    • RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI ten sam silnik, co w Nissanie i te same problemy z wałkiem.

    Koło dwumasowe - koszt naprawy 2000 zł

    Koło dwumasowe
    Koło dwumasoweMotor
    • FORD MONDEO III 2.0 TDCI - silnik ma ekstremalnie nietrwały "dwumas".
    • MAZDA 6 2.0 CD odstaje od innych "japończyków" trwałością koła.
    • PEUGEOT 406 1.6 HDI to ciężkie auto ze słabym kołem dwumasowym.

    Filtr cząstek stałych DPF - koszt naprawy 2000 zł

    Filtr DPF
    Filtr DPFMotor
    • MAZDA 6 2.0 MZR-CD ma notoryczne problemy z procedurą wypalania sadzy.
    • OPEL INSIGNIA 2.0 CDTI ma filtr bardzo czuły na częstą jazdę miejską.
    • VW PASSAT 2.0 TDI B5 FL w końcówce produkcji miał awaryjny "mokry" filtr DPF.

    Świece żarowe - koszt naprawy 500 zł

    Świeca żarowa w silniku Diesla
    Świeca żarowa w silniku DieslaMotor
    • MERCEDES C 220 CDI to model, w którym świece żarowe potrafią się urwać.
    • OPEL VECTRA C 2.0 DTI również sprawia problemy przy odkręcaniu świec.
    • TOYOTA AVENSIS 2.0 D-4D ma silnik z problemem delikatnych świec żarowych.

    Regulator ciśnienia paliwa - koszt naprawy 600 zł

    Regulator ciśnienia paliwa w silniku Diesla
    Regulator ciśnienia paliwa w silniku DieslaMotor
    • BMW 320D E46 ma problem z regulatorem, podobnie jak w wersji 330d.
    • PEUGEOT 307 2.0 HDI to typowe auto z awaryjnym regulatorem ciśnienia.
    • SKODA OCTAVIA 2.0 TDI CR ma częste awarie regulatora, jak wszystkie 2.0 TDI CR.
    Motor
    Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?