8 realnych problemów w autach z LPG

8 realnych problemów w autach z LPG
8 realnych problemów w autach z LPGMotor

Zobacz również:

    1. Samochód z instalacją montowaną w ASO

    1. Samochód z instalacją montowaną w ASO
    1. Samochód z instalacją montowaną w ASOMotor
    Zdecydowałam się na instalację montowaną w ASO Fiata i był to błąd. Kosztowała dużo, mam z nią ciągłe problemy i nikt w ASO nie potrafi mi pomóc.
    Joanna, jeździ Fiatem od 3 lat
    • niechlujny montaż
    • korozja wsporników montażowych instalacji
    • parcenie węży gazu
    • problemy z wyregulowaniem składu mieszanki
    • pogorszone osiągi auta

    2. Auto z dużym silnikiem i małym bagażnikiem

    2. Auto z dużym silnikiem i małym bagażnikiem
    2. Auto z dużym silnikiem i małym bagażnikiemMotor
    Ten kabriolet ze swoim małym bagażnikiem i jednocześnie dużym apetytem na paliwo ma poważną wadę: bardzo mały zasięg na gazie. Jednocześnie obecność butli powoduje, że miejsca na bagaże jest naprawdę mało.
    Paweł, jeździ Chryslerem od roku
    • bardzo mały zasięg na LPG (250 km), wynikający z ograniczonej ilości miejsca na butlę
    • duży silnik i automatyczna skrzynia powodują, że auto często długo nie osiąga obrotów niezbędnych do przełączenia na gaz
    • samochód cabrio ma bardzo mały bagażnik, a po zamontowaniu butli mieści się w nim niewiele więcej niż zimowa kurtka

    3. Minivan z trzema rzędami siedzeń

    3. Minivan z trzema rzędami siedzeń
    3. Minivan z trzema rzędami siedzeńMotor
    Samochód kupiłem ze względu na jego duże możliwości przewozowe. Aby jeździć tanio zdecydowałem się na LPG. Musiałem jednak poświęcić trzeci rząd siedzeń, bo inaczej nie dałoby się zamontować butli gazowej.
    Wojtek, jeździ Mitsubishi od 2 lat
    • butla zamontowana w bagażniku uniemożliwia montaż trzeciego rzędu foteli
    • ciasna zabudowa komory silnikowej poważnie utrudnia obsługę instalacji gazowej; właściciel we własnym zakresie praktycznie nie jest w stanie nawet wymienić filtra gazu
    • płyn do lubryfikacji nie jest dostępny na stacjach i aby go kupić tanio, trzeba to robić poprzez internet

    4. Mały samochód miejski

    4. Mały samochód miejski
    4. Mały samochód miejskiMotor
    Po zamontowaniu zbiornika LPG okazało się, że nie ma co zrobić z kołem zapasowym, bo w bagażniku się nie mieści. Wożę je więc za fotelem i mam auto trzyosobowe.
    Marcin, jeździ Daewoo od 2 lat
    • tanie węże wodne instalacji szybko straciły szczelność
    • przy wymianie węży ułamał się króciec w parowniku, wykonany z kiepskiego plastiku
    • zużycie paliwa na gazie wzrosło aż o 3 l/100 km
    • zabrakło miejsca dla czwartego pasażera

    5. Samochód z silnikiem turbodoładowanym

    5. Samochód z silnikiem turbodoładowanym
    5. Samochód z silnikiem turbodoładowanymMotor
    Na szczęście u mnie nie było przygód z wypalaniem tłoków, ale z pozoru drobna awaria w silniku turbo może się zakończyć bardzo nieprzyjemnie. Przestrzegam przed oszczędzaniem na komponentach instalacji do silnika turbo.
    Piotr, jeździ Audi od 4 lat
    • pierwotnie zamontowane wtryskiwacze okazały się zbyt mało precyzyjne, jak na silnik turbo i samochód przechodził w tryb awaryjny; pomogła wymiana wtryskiwaczy na lepsze
    • reduktor już po niedużym przebiegu wymagał pełnej regeneracji, aby utrzymać precyzyjne dawkowanie gazu

    6. Stary, tani i wyeksploatowany egzemplarz

    6. Stary, tani i wyeksploatowany egzemplarz
    6. Stary, tani i wyeksploatowany egzemplarzMotor
    Kupując samochód za 1200 złotych nie spodziewałem się, że w chwilę potem będę musiał wydać 400 zł na nową butlę. I to nie dlatego, że starej coś dolegało, lecz po prostu z powodu końca 10-letniego terminu jej legalizacji.
    Andrzej, jeździ Nissanem od roku
    • konieczność wymiany butli z powodu utraty legalizacji
    • zaszlamiony i mało precyzyjnie działający parownik opłacało się wymienić na nowy, zamiast go naprawiać
    • pomimo że test szczelności nie wykazuje wycieków gazu, to jednak we wnętrzu czuć nieprzyjemny zapach LPG
    • nawet po wymianie butli czujnik ilości gazu nie pokazuje stanu faktycznego

    7. Starszy model z zaawansowaną elektroniką

    7. Starszy model z zaawansowaną elektroniką
    7. Starszy model z zaawansowaną elektronikąMotor
    Na instalację wydałem 60% tego, ile zapłaciłem za samochód. Ale z poprzedniego auta mam nauczkę, że tylko tak można uniknąć ciągłych problemów z pracą silnika.
    Piotr, jeździ Volvo od pół roku
    • aby mieć odpowiedni zasięg na LPG, konieczne było założenie dużej butli, która wystaje z podłogi bagażnika
    • konieczne było zainwestowanie 250 zł w dojazdowe koło zapasowe, gdyż pełnowymiarowe przy nierównej podłodze bagażnika trudno zmieścić

    8. Duży samochód z paliwożernym silnikiem

    8. Duży samochód z paliwożernym silnikiem
    8. Duży samochód z paliwożernym silnikiemMotor
    Na początku samochód na krótkich dystansach prawie nie przełączał się na gaz. Ale po regulacji już nie ma tego problemu i jeździ się naprawdę oszczędnie.
    Aleksandra, jeździ Jeepem od 6 lat
    • przy dużych prędkościach jazdy tzw. wielozawór na butli odcinał przepływ, gdyż traktował to jako wyciek
    • uzyskanie akceptowalnego zasięgu na gazie wymagało zastosowania specjalnej butli zimą auto długo nie przełączało się na gaz, powodując wzrost zużycia benzyny