Wyciek oleju, białe spaliny. Uszczelka pod głowicą do wymiany? Nie lekceważ tych objawów

Taki dym to tylko jeden z objawów problemów z uszczelką pod głowicą
Taki dym to tylko jeden z objawów problemów z uszczelką pod głowicąMotor

Zobacz również:

    Dlaczego uszczelka pod głowicę ulega awarii?

    • trudnych warunków pracy, 
    • błędów w obsłudze serwisowej pojazdu 
    • przegrzania silnika.
    • uszkodzeniem termostatu, pompy płynu chłodzącego lub wentylatora chłodnicy;
    • za małą ilością płynu chłodzącego, jego niewłaściwym rodzajem lub nieprawidłową zawartością w nim wody (w przypadku koncentratów nią rozcieńczanych);
    • nieszczelności.

    Jakie są objawy uszkodzenia uszczelki pod głowicą silnika?

    • mrugająca lub świecąca pomarańczowa kontrolka w kształcie silnika (kontrolka MIL / check engine). Co ważne, nie poinformuje ona nigdy o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą silnika, ale np. o wypadaniach zapłonu lub innych usterkach, które są następstwem uszkodzenia uszczelki podgłowicowej;
    • wyciek oleju na zewnątrz bloku silnika, w okolicy jego połączenia z głowicą;
    • obecność oleju w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego;
    • przedmuchy spalin do układu chłodzenia;
    • obecność płynu chłodzącego w oleju silnikowym (pod pokrywą zaworów będzie biało - szara piana);
    • utrata płynu chłodzącego;
    • spaliny o silnym, białym zabarwieniu, szczególnie po rozruchu silnika;
    • nierówny bieg jałowy silnika;
    • gorsze osiągi samochodu;
    • szybki wzrost temperatury silnika, po jego uruchomieniu, aż do czerwonego zakresu lub osiąganie tego zakresu w trakcie jazdy (to poważny sygnał ostrzegawczy o niesprawności silnika).

    Wymiana uszczelki pod głowicą cylindrów. Czas naprawy i cena

    Zobacz również:

      Moto Flesz - odcinek 40. Nowa marka w Polsce, rośnie koszt budowy drógINTERIA.PL