Wyciek oleju, białe spaliny. Uszczelka pod głowicą do wymiany? Nie lekceważ tych objawów

Taki dym to tylko jeden z objawów problemów z uszczelką pod głowicą
Taki dym to tylko jeden z objawów problemów z uszczelką pod głowicąMotor

Dlaczego uszczelka pod głowicę ulega awarii?

  • trudnych warunków pracy, 
  • błędów w obsłudze serwisowej pojazdu 
  • przegrzania silnika.
  • uszkodzeniem termostatu, pompy płynu chłodzącego lub wentylatora chłodnicy;
  • za małą ilością płynu chłodzącego, jego niewłaściwym rodzajem lub nieprawidłową zawartością w nim wody (w przypadku koncentratów nią rozcieńczanych);
  • nieszczelności.

Jakie są objawy uszkodzenia uszczelki pod głowicą silnika?

  • mrugająca lub świecąca pomarańczowa kontrolka w kształcie silnika (kontrolka MIL / check engine). Co ważne, nie poinformuje ona nigdy o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą silnika, ale np. o wypadaniach zapłonu lub innych usterkach, które są następstwem uszkodzenia uszczelki podgłowicowej;
  • wyciek oleju na zewnątrz bloku silnika, w okolicy jego połączenia z głowicą;
  • obecność oleju w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego;
  • przedmuchy spalin do układu chłodzenia;
  • obecność płynu chłodzącego w oleju silnikowym (pod pokrywą zaworów będzie biało - szara piana);
  • utrata płynu chłodzącego;
  • spaliny o silnym, białym zabarwieniu, szczególnie po rozruchu silnika;
  • nierówny bieg jałowy silnika;
  • gorsze osiągi samochodu;
  • szybki wzrost temperatury silnika, po jego uruchomieniu, aż do czerwonego zakresu lub osiąganie tego zakresu w trakcie jazdy (to poważny sygnał ostrzegawczy o niesprawności silnika).

Wymiana uszczelki pod głowicą cylindrów. Czas naprawy i cena

Moto Flesz - odcinek 40. Nowa marka w Polsce, rośnie koszt budowy drógINTERIA.PL