Używany Volkswagen Golf VI (2008-)

Po raz pierwszy w historii Golfa, Volkswagen postąpił aż tak zachowawczo. Szósta generacja to w zasadzie... piąta po liftingu.

Volkswagen Golf VI (2008-2012)
Volkswagen Golf VI (2008-2012)Auto Moto
W porównaniu z poprzednikiem: wyraźnie lepsza jakość materiałów i bardziej atrakcyjne wzornictwo.Auto Moto

Golf VI debiutował w odcinkach. W roku 2008 zaprezentowano hatchbacka. Kombi i Plus dołączyły do gamy niespełna 12 miesięcy później. Na sedana (Jettę) trzeba było czekać jeszcze rok, a na kabriolet nawet dwa lata.

Nowy Golf, nowa jakość?

Z tym niestety bywa różnie. Z jednej strony, pod względem precyzji dopasowania poszczególnych elementów nadwozia i wnętrza, a także samej jakości tworzyw, Golf VI trzyma wyjątkowo wysoki poziom. Z drugiej - używanym egzemplarzom incydentalnie przytrafiają się wstydliwe wpadki w postaci... punktowej korozji, pojawiającej się w bliżej nieokreślonych miejscach (najczęściej na drzwiach).

Przed zakupem używanego egzemplarza warto sprawdzić, jak otwierają się wszystkie drzwi. Te, które są używane sporadycznie, mają prawo zacinać się i skrzypieć (opisane objawy nie muszą oznaczać powypadkowej przeszłości).

Co warto kupić?

Gama silników jest szeroka, ale osoba, która obawia się nieprzewidzianych serwisowych wydatków, ma do wyboru tylko dwie jednostki: benzynowe 1.4 16V oraz 1.6 8V. Godna polecenia jest przede wszystkim druga z wymienionych. Ma akceptowalną moc, zadowala się niezbyt dużą ilością paliwa, a na dodatek doskonale współpracuje z instalacjami LPG. Ten silnik pamięta jeszcze czasy Golfa III!

Kolejne jednostki benzynowe to już prawdziwe cuda techniki. Imponują mocą, elastycznością, niskim zużyciem paliwa, ale nikt nie może ręczyć za to, jak będą się spisywały po przejechaniu 100 tys. km. Wszystkie mają turbodoładowanie, a 1.4 TSI 160 KM - także sprężarkę mechaniczną. Osoba, która szuka auta do jazdy na co dzień, powinna zainteresować się jednostką 1.2 TSI, ponieważ jest ekonomiczna, a przy tym absolutnie nie brakuje jej mocy.

Gama diesli, która w czasach "trójki" i "czwórki" była najmocniejszym punktem Golfa, w "szóstce" nie jest już magnesem przyciągającym tłumy. Nabywca ma do wyboru silniki 1.6 TDI oraz 2.0 TDI. Jednostki te mają nowoczesne zasilanie Common Rail oraz dwumasowe koła zamachowe i filtry cząstek stałych (dwa ostatnie elementy podnoszą koszty napraw). Pod względem kultury pracy i relacji osiągów do zużycia paliwa należą do ścisłej czołówki w swojej klasie, ale pod względem kosztów serwisowania niestety nie imponują.

Volkswagen Golf VI (2008-2012)

Używany Volkswagen Golf VI (2008-2012) - więcej informacji

Hatchback 5d cieszy się największą popularnością.Motor
Dwie dorosłe osoby mieszczą się tutaj bez problemu.Motor
Tak jak w „piątce”: bardzo dobre fotele – są trwałe i przyjazne dla kręgosłupa.Motor
1.4 TSI: ten silnik cieszy się najgorszą opinią w gamie.Motor
W porównaniu z poprzednikiem: wyraźnie lepsza jakość materiałów i bardziej atrakcyjne wzornictwo.Motor
Bagażnik wersji 5d nie jest największy w swojej klasie: ma 350-1305 l.Motor
Używany Volkswagen Golf VI (2008-2012)Motor
W zależności od wersji – mały ekran radia lub duży z nawigacją.Volkswagen
Diesle 1.6 TDI z początkowego okresu produkcji gasły bez powodu.Volkswagen

Volkswagen Golf VI (2008-) - inne wersje

Golf VI występuje w sześciu wersjach nadwoziowych: hatchback 3d, hatchback 5d, kombi, sedan (tradycyjnie jako Jetta), podwyższony Plus i kabriolet.

Sedan (Jetta)

Volkswagen JettaVolkswagen

Kombi

Volkswagen Golf VariantVolkswagen

Plus

Volkswagen Golf PlusVolkswagen

GTI

Niewielkie zmiany w stosunku do V generacji. Ciekawostka to limitowana seria na 35-lecie GTI zaprezentowana w 2011 r. - zamiast 210 KM osiągała 235 KM.

2.0 TFSI: 210-235 KM0-100 km/h: 6,6-6,9 sprędk. maks.: 240-247 km/h

Volkswagen Golf VI GTIVolkswagen

R

Z dwulitrowego silnika z turbodoładowaniem inżynierowie VW osiągnęli aż 271 KM. Seryjnie lampy w technologii LED i zmodernizowany napęd Haldex czwartej generacji.

2.0 TFSI: 271 KM0-100 km/h: 5,7 sprędk. maks.: 250 km/h

Volkswagen Golf VI RVolkswagen

Volkswagen Golf VI: typowe usterki

  • drobne awarie instalacji elektrycznej (np. psuje się przełącznik świateł kierunkowskazów)
  • punktowa korozja elementów poszycia nadwozia (trudno wskazać typowe miejsca, przed zakupem trzeba dobrze obejrzeć całe auto)

Volkswagen Golf VI: warto poszukać

  • wersji benzynowych 1.6 8V ponieważ są wyjątkowo trwałe
  • wolnossących wersji benzynowych 1.4 - mają małą moc, ale również nie sprawiają zbyt wielu problemów
  • wersji 2.0 TDI - po doposażeniu w układ Common Rail sprawiają mniej problemów niż dawniej

Volkswagen Golf VI: tego unikaj

  • wersji 1.4 TSI o mocy 160 KM bez dokumentacji serwisowej - jest ponadprzeciętnie droga w naprawach

Volkswagen Golf VI: plusy

  • jak na klasę kompaktową, Golf VI gwarantuje bardzo wysoki komfort jazdy; bardzo dobre jest także wyciszenie wnętrza
  • wiele części pochodzi z Golfa V, co obniża koszty napraw

Volkswagen Golf VI: minusy

  • wysokie ceny egzemplarzy używanych
  • Golf VI to nowoczesny samochód i - niestety - psuje się równie często jak jego rywale
Wersja
1.2 TSI
1.4
1.4 TSI
1.6
2.0 TSI
1.6 TDI
2.0 TDI
2.0 TDI
rodzaj silnika
t. benz.
benz.
t.+k. benz.
benz.
t. benz.
t.diesel
t.diesel
t.diesel
poj. skok.
1197 cm3
1390 cm3
1390 cm3
1595 cm3
1984 cm3
1598 cm3
1968 cm3
1968 cm3
zawory/rozrząd
8/pasek
16/pasek
16/łańcuch
8/pasek
16/łańcuch
16/pasek
16/pasek
16/pasek
moc maks.
86 KM
80 KM
160 KM
102 KM
271 KM
105 KM
140 KM
170 KM
moment obr.
160 Nm
132 Nm
240 Nm
148 Nm
350 Nm
250 Nm
320 Nm
350 Nm
prędkość maks.
178 km/h
172 km/h
220 km/h
189 km/h
250 km/h
189 km/h
209 km/h
222 km/h
0‑100 km/h
12,3 s
13,9 s
8,0 s
12,2 s
5,7 s
11,3 s
9,3 s
8,1 s
zużycie paliwa*
5,6
6,4
6,3
7,2
8,5
4,6
4,9
5,4
* średnie w l/100 km; dane fabryczne

Zdjęcia: Robert Brykała, archiwum, Volkswagen

Auto Moto
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas