Używany Opel Omega B (1994 -2003)

Kombi wciąż cieszy się dużym zainteresowaniem. Gwarantuje wysoki komfort jazdy, a na dodatek imponuje wielkim bagażnikiem. Na zdjęciach model po liftingu.
Kombi wciąż cieszy się dużym zainteresowaniem. Gwarantuje wysoki komfort jazdy, a na dodatek imponuje wielkim bagażnikiem. Na zdjęciach model po liftingu.Motor
Wnętrze z wersji poliftingowej. Cechą charakterystyczną jest nowy, rozbudowany panel sterowania klimatyzacją. Kierownica reguluje się w typowo amerykański sposób, w jednej płaszczyźnie.
Wnętrze z wersji poliftingowej. Cechą charakterystyczną jest nowy, rozbudowany panel sterowania klimatyzacją. Kierownica reguluje się w typowo amerykański sposób, w jednej płaszczyźnie.Motor

Opel Omega B (1994 -2003)

Opel Omega B po liftingu (2000-2003)
Opel Omega B po liftingu (2000-2003)Motor
Opel Omega B po liftingu (2000-2003)
Opel Omega B po liftingu (2000-2003)Motor
Kombi wciąż cieszy się dużym zainteresowaniem. Gwarantuje wysoki komfort jazdy, a na dodatek imponuje wielkim bagażnikiem. Na zdjęciach model po liftingu.
Kombi wciąż cieszy się dużym zainteresowaniem. Gwarantuje wysoki komfort jazdy, a na dodatek imponuje wielkim bagażnikiem. Na zdjęciach model po liftingu.Motor
Wnętrze z wersji poliftingowej. Cechą charakterystyczną jest nowy, rozbudowany panel sterowania klimatyzacją. Kierownica reguluje się w typowo amerykański sposób, w jednej płaszczyźnie.
Wnętrze z wersji poliftingowej. Cechą charakterystyczną jest nowy, rozbudowany panel sterowania klimatyzacją. Kierownica reguluje się w typowo amerykański sposób, w jednej płaszczyźnie.Motor
Bursztynowy wyświetlacz obsługuje zwykle komputer pokładowy i zestaw audio.
Bursztynowy wyświetlacz obsługuje zwykle komputer pokładowy i zestaw audio.Motor
Elektrycznie regulowane fotele trafiają się często, ale funkcja pamięci trzech różnych ustawień to już wyposażenie dodatkowe.
Elektrycznie regulowane fotele trafiają się często, ale funkcja pamięci trzech różnych ustawień to już wyposażenie dodatkowe.Motor
Kombi to król przestrzeni. Po złożeniu tylnych siedzeń można się tutaj nawet przespać.
Kombi to król przestrzeni. Po złożeniu tylnych siedzeń można się tutaj nawet przespać.Motor
Opel Signum
Opel SignumOpel
Omega B w wersji sprzed liftingu. Uważajmy na zaawansowaną korozję tylnych nadkoli oraz na egzemplarze przerabiane z wersji angielskich (szukajmy śladów po znaczkach Vauxhall).
Omega B w wersji sprzed liftingu. Uważajmy na zaawansowaną korozję tylnych nadkoli oraz na egzemplarze przerabiane z wersji angielskich (szukajmy śladów po znaczkach Vauxhall).Opel
Opel Omega A
Opel Omega AOpel
Wnętrze tylko nieznacznie różni się od modelu poliftingowego (inny daszek nad zegarami, inna konsola środkowa).
Wnętrze tylko nieznacznie różni się od modelu poliftingowego (inny daszek nad zegarami, inna konsola środkowa).Opel
Sedan jest podstawową wersją nadwoziową w gamie Omegi. Ceny egzemplarzy używanych są zazwyczaj niższe od kombi. Wyjątkiem są modele szczególnie zadbane, z sekwencyjną instalacją LPG.
Sedan jest podstawową wersją nadwoziową w gamie Omegi. Ceny egzemplarzy używanych są zazwyczaj niższe od kombi. Wyjątkiem są modele szczególnie zadbane, z sekwencyjną instalacją LPG.Motor
Opel Omega B po liftingu (2000-2003)
Opel Omega B po liftingu (2000-2003)Motor
Solidne centrum sterowania szybami i lusterkami. Taki praktyczny i trwały panelik posiada większość egzemplarzy po liftingu.
Solidne centrum sterowania szybami i lusterkami. Taki praktyczny i trwały panelik posiada większość egzemplarzy po liftingu.Motor
Z automatycznych skrzyń biegów GM korzysta także BMW, ale nie są najmocniejszą stroną Omegi. Unikajmy używanych egzemplarzy V6 z automatem i z gazem.
Z automatycznych skrzyń biegów GM korzysta także BMW, ale nie są najmocniejszą stroną Omegi. Unikajmy używanych egzemplarzy V6 z automatem i z gazem.Motor
Koło zapasowe znajduje się z boku, co uniemożliwia zabudowę toroidalnych zbiorników na LPG.
Koło zapasowe znajduje się z boku, co uniemożliwia zabudowę toroidalnych zbiorników na LPG.Motor

Zobacz również:

    Opel Omega V8

    0-100 km/h w niespełna 7 sekund. Prędkość ograniczono do 250 km/h.
    0-100 km/h w niespełna 7 sekund. Prędkość ograniczono do 250 km/h.Opel
    Parametry silnika: 315KM przy 5600 obr./min, 450 Nm przy 4400 obr./min.
    Parametry silnika: 315KM przy 5600 obr./min, 450 Nm przy 4400 obr./min.Opel
    Oryginalna deska rozdzielcza V8 z elektronicznymi zegarami.
    Oryginalna deska rozdzielcza V8 z elektronicznymi zegarami.Opel

    Warto wiedzieć

    Vauxhall Monaro
    Vauxhall MonaroVauxhall
    • Awarie układu chłodzenia silnika Zazwyczaj zwiastują problemy z uszczelką pod głowicą i z glowicą. Bardzo często borykają się z nimi użytkownicy wersji przystosowanych do zasilania gazem.
    • Hałas mechanizmu różnicowego Jeśli w Omedze głośno pracuje dyferencjał, lepiej zrezygnować z zakupu, ponieważ naprawa będzie kłopotliwa. Części są drogie, a używane dyferencjały w kiepskim stanie.
    • Usterki świateł ksenonowych: dla osoby, która kupiła używaną Omegę za 10 tys. zł, inwestycja 2 tys. zł w naprawę świateł może okazać się zaskoczeniem. Unikajmy zatem egzemplarzy po wypadku.
    • Zadbanych bazowych benzynówek (z wyjątkiem wersji V6 nieźle pracują na LPG).
    • Diesli z końcówki produkcji.
    • Zadbanych kombi.
    • Wyeksploatowanych wysokoprężnych wersji TDS.
    • Egzemplarzy, które długo jeździły na LPG.
    • Wersji V6 z szarpiącym automatem (drogi w naprawach).
    Benzynowe R4: wersje ośmiozaworowe, to jednostki niesamowicie trwałe. Szesnastozaworówki (na zdjęciu) są mocniejsze, ale droższe w serwisowaniu, wymagają sekwencyjnych instalacji LPG.
    Benzynowe R4: wersje ośmiozaworowe, to jednostki niesamowicie trwałe. Szesnastozaworówki (na zdjęciu) są mocniejsze, ale droższe w serwisowaniu, wymagają sekwencyjnych instalacji LPG.Motor
    Benzynowe V6: trapią je problemy z układem rozrządu. Wymiana jest droga a na dodatek trzeba przeprowadzać ją często – najlepiej co 60 tys. km. Polecamy najmocniejsze wersje po liftingu.
    Benzynowe V6: trapią je problemy z układem rozrządu. Wymiana jest droga a na dodatek trzeba przeprowadzać ją często – najlepiej co 60 tys. km. Polecamy najmocniejsze wersje po liftingu.Motor
    Turbodiesle: starsze 2.5 tds mają już spore przebiegi i nie gwarantują niskich kosztów eksploatacji. Nowsze 2.2 DTI są bardziej ekonomiczne, ale też bardziej awaryjne. Polecamy nowsze 2.5 common rail.
    Turbodiesle: starsze 2.5 tds mają już spore przebiegi i nie gwarantują niskich kosztów eksploatacji. Nowsze 2.2 DTI są bardziej ekonomiczne, ale też bardziej awaryjne. Polecamy nowsze 2.5 common rail.Motor

    Dane techniczne: Opel Omega B (1994 -2003) - wersje benzynowe

    Wersje
    2.0 8V
    2.0 16V
    2.2 16V
    2.5 V6
    3.0 V6
    3.2 V6
    Silnik
    benzynowy
    benzynowy
    benzynowy
    benzynowy
    benzynowy
    benzynowy
    Pojemność skokowa
    1998 cm3
    1998 cm3
    2198 cm3
    2498 cm3
    2962 cm3
    3175 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/8
    R4/16
    R4/16
    V6/24
    V6/24
    V6/24
    Moc maksymalna
    116 KM
    136 KM
    144 KM
    170 KM
    211 KM
    218 KM
    Maksymalny moment obrotowy
    170 Nm
    185 Nm
    205 Nm
    227 Nm
    270 Nm
    290 Nm
    Osiągi     
    Prędkość maksymalna
    195 km/h
    210 km/h
    210 km/h
    223 km/h
    240 km/h
    240 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    13,0 s
    11,0 s
    10,5 s
    9,5 s
    8,8 s
    9,0 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km
    9,5
    10,0
    10,5
    10,5
    11,0
    12,0

    Dane techniczne: Opel Omega B (1994 -2003) - wersje wysokoprężne

    Wersje
    2.0 DTI
    2.2 DTI
    2.5 TD
    2.5 TD
    Silnik
    turbodiesel
    turbodiesel
    turbodiesel
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1995 cm3
    2171 cm3
    2497 cm3
    2497 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/16
    R6/12
    R6/24
    Moc maksymalna
    101 KM
    120 KM
    131 KM
    150 KM
    Maksymalny moment obrotowy
    205 Nm
    280 Nm
    250 Nm
    300 Nm
    Osiągi     
    Prędkość maksymalna
    186 km/h
    195 km/h
    200 km/h
    208 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    15,0 s
    12,5 s
    12,0 s
    10,5 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km
    7,5
    8,0
    9,0
    8,5