Używany Mini Cooper (2001)

Mini to mistrz jazdy po zakrętach. Zawieszenie (dość skomplikowane) póki co dzielnie znosi walkę z polskimi wertepami. Jedyny problem to urwanie spoilera.
Mini to mistrz jazdy po zakrętach. Zawieszenie (dość skomplikowane) póki co dzielnie znosi walkę z polskimi wertepami. Jedyny problem to urwanie spoilera.Motor
Wnętrze prezentuje się dobrze i nie ma śladów zużycia, choć jest naprawdę nietypowe. Minus za nieprzyjemną w dotyku kierownicę z mikroskopijnymi przyciskami klaksonu. Drugi, mniejszy – za słabą widoczność.
Wnętrze prezentuje się dobrze i nie ma śladów zużycia, choć jest naprawdę nietypowe. Minus za nieprzyjemną w dotyku kierownicę z mikroskopijnymi przyciskami klaksonu. Drugi, mniejszy – za słabą widoczność.Motor

Zobacz również:

    Mini Cooper (2001)

    Trudno uwierzyć, że do 2004 r. standardem było radio z kasetą.
    Trudno uwierzyć, że do 2004 r. standardem było radio z kasetą.Motor
    103 tys. km: element odpadł podczas jazdy po wyboistej drodze. Dokupienie używanego nie ma sensu – nowy jest tańszy.
    103 tys. km: element odpadł podczas jazdy po wyboistej drodze. Dokupienie używanego nie ma sensu – nowy jest tańszy.Motor
    Wymiana żarówek jest bardzo łatwa dzięki reflektorom unoszonym razem z maską silnika.
    Wymiana żarówek jest bardzo łatwa dzięki reflektorom unoszonym razem z maską silnika.Motor
    Fabryczne felgi po 12 latach przebarwiły się w nieusuwalny sposób od pyłu hamulcowego.
    Fabryczne felgi po 12 latach przebarwiły się w nieusuwalny sposób od pyłu hamulcowego.Motor
    Fotele nie są zbyt sportowe, a przy tym mechanizm do odchylania oparć bardzo często się zacina.
    Fotele nie są zbyt sportowe, a przy tym mechanizm do odchylania oparć bardzo często się zacina.Motor
    Wadą estetycznych obudów lusterek jest podatność na rysy.
    Wadą estetycznych obudów lusterek jest podatność na rysy.Motor
    Wnętrze prezentuje się dobrze i nie ma śladów zużycia, choć jest naprawdę nietypowe. Minus za nieprzyjemną w dotyku kierownicę z mikroskopijnymi przyciskami klaksonu. Drugi, mniejszy – za słabą widoczność.
    Wnętrze prezentuje się dobrze i nie ma śladów zużycia, choć jest naprawdę nietypowe. Minus za nieprzyjemną w dotyku kierownicę z mikroskopijnymi przyciskami klaksonu. Drugi, mniejszy – za słabą widoczność.Motor
    Bagażnik jest za mały i czasem trudno się do niego dostać. W trakcie testu zepsuł się zamek tylnej klapy i... tak już zostało.
    Bagażnik jest za mały i czasem trudno się do niego dostać. W trakcie testu zepsuł się zamek tylnej klapy i... tak już zostało.Motor
    92 tys. km: na zimowych oponach samochód radzi sobie bardzo dobrze. Jednak trzeba uważać na niski prześwit.
    92 tys. km: na zimowych oponach samochód radzi sobie bardzo dobrze. Jednak trzeba uważać na niski prześwit.Motor
    Mini to mistrz jazdy po zakrętach. Zawieszenie (dość skomplikowane) póki co dzielnie znosi walkę z polskimi wertepami. Jedyny problem to urwanie spoilera.
    Mini to mistrz jazdy po zakrętach. Zawieszenie (dość skomplikowane) póki co dzielnie znosi walkę z polskimi wertepami. Jedyny problem to urwanie spoilera.Motor
    Biały dach, małe lampy z chromowanymi obwódkami i srebrne wstawki w zderzaku – Mini świetnie nawiązuje do prekursora.
    Biały dach, małe lampy z chromowanymi obwódkami i srebrne wstawki w zderzaku – Mini świetnie nawiązuje do prekursora.Motor
    65 tys. km: Mini wzięło udział w amatorskiej imprezie sportowej, gdzie potwierdziły się jego świetne własności jezdne.
    65 tys. km: Mini wzięło udział w amatorskiej imprezie sportowej, gdzie potwierdziły się jego świetne własności jezdne.Motor

    Silnik 1.6 116 KM

    Silnik 1.6 116 KM
    Silnik 1.6 116 KMMotor

    Weryfikacja stanu technicznego po 105 tys. km: koszt koniecznych napraw wyliczono na 4250 zł

    • Pompa wspomagania:do października 2004 r. stosowano awaryjną pompę wspomagania. W opisywanym egzemplarzu zdecydowano się na zakup pompy regenerowanej (950 zł).
    • Układ zapłonowy: przerywający silnik sprawił, że zwrócono uwagę na układ zapłonowy, ale to nie on okazał się przyczyną awarii. Profilaktycznie wymieniono przewody zapłonowe.
    • Dziurawy wydech: chociaż samochód nie jest stary, wydech przerdzewiał na wylot i wydaje "rajdowy" dźwięk.
    • Wahacze przednie: zawieszenie jest bardzo twarde i niezbyt komfortowe, ale o dziwo, dosyć trwałe. Problemem jest tylko wymiana tylnych tulei wahacza.
    • Wycieki oleju z miski: problem nie do uniknięcia w starszych egzemplarzach Mini. Jak powiedział nam mechanik z BMW, wielu użytkowników jeździ stale z minimalnym poziomem oleju.
    • Wahacze tylne: tylne zawieszenie jest dosyć złożone (wielowahaczowe), ale również nie budzi zastrzeżeń pod względem trwałości. Nie jest też szczególnie skomplikowane w wymianie.
    • Znakomite podwozie, absolutnie bezkonkurencyjne własności jezdne (nie tylko w tym segmencie).
    • Atrakcyjna stylizacja sprawia, że obcowanie z Mini to przyjemność dla kierowcy.
    • Tanie części nadwoziowe w stacji autoryzowanej.
    • Niezadowalająca relacja jakości do ceny.
    • Zbyt dużo drobnych usterek, które wprawdzie nigdy nie unieruchomiły auta, ale źle wpływają na wizerunek.
    • Zużycie paliwa dochodzące nawet do 12 l/100 km w ruchu miejskim.

    Dane techniczne: Mini Cooper

    Silnik
    benzynowy
    Pojemność skokowa
    1598 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    Zasilanie
    wtrysk wielopunktowy
    Moc maksymalna
    116 KM/6000
    Maks. moment obrotowy
    149 Nm/4500
    Napęd
    przedni
    Skrzynia biegów
    manualna/5-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarczowe went./tarcz.
    Zawieszenie przednie
    McPherson
    Zawieszenie tylne
    wielowahaczowe
    Masa/ładowność
    1050/430 kg
    Pojemność bagażnika (min./maks.)
    160/670 l
    Pojemność zbiornika paliwa
    50 l
    Wymiar (dł./szer./wys.)
    360/169/139 cm
    Rozstaw osi
    247 cm
    Opony
    195/55 R16
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    184 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    9,2 s
    Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
    9,1/5,4/6,8

    Mini Cooper: zestawienie kosztów

    1. Koszty ubezpieczenia
    Ubezpieczenie (składka roczna za dwa lata, tylko OC, samochód zarejestrowany
    w dzielnicy Warszawa-Śródmieście)
    1470 zł
    2. Koszty serwisu
    Przebieg
    Opis czynności
    Koszt
    69 000 km
    Wymiana dwóch żarówek z przodu, obowiązkowe badanie techniczne
    180 zł
    70 000 km
    Wymiana oleju w silniku + zakup oleju
    350 zł
    73 200 km
    Skasowanie świecących się bez powodu kontrolek „check” i „airbag”
    100 zł
    78 000 km
    Zakup regenerowanej pompy wspomagania układu kierowniczego
    950 zł
    78 000 km
    Montaż i demontaż pompy wspomagania układu kierowniczego
    300 zł
    85 000 km
    Wymiana przewodów wysokiego napięcia, czyszczenie świec zapłonowych,
    wymiana oleju w silniku + zakup oleju
    285 zł
    85 000 km
    Demontaż i montaż zbiornika paliwa, czyszczenie zatkanego sitka
    350 zł
    88 100 km
    Obowiązkowe badanie techniczne
    100 zł
    102 000 km
    Przegląd w stacji autoryzowanej: wymiana tłumika końcowego, wymiana oleju,
    uszczelnienie miski olejowej, uszczelnienie mechanizmu różnicowego,
    zakup oleju (Castrol 0W-30), wymiana filtrów, zakup spoilera przedniego
    4250 zł
    Suma kosztów serwisowych
    6865 zł
    3. Koszty paliwa
    Na dystansie 40 tys. km (śr. spalanie 9,0 l/100 km, ilość zuż. paliwa: 3600 l, śr. cena benzyny 4,60 zł)
    16 560 zł
    Podsumowanie kosztów
    Suma wydatków 1, 2 i 3 (ubezpieczenie, serwis, paliwo)
    37 940 zł
    Utrata wartości (zakup: 26 tys. zł, wartość na koniec testu: 21 tys. zł)
    5000 zł
    Łączny koszt na dystansie 40 tys. km
    29 895 zł
    Koszt 1 km bez utraty wartości
    0,62 zł
    Koszt 1 km z utratą wartości
    0,75 zł