Używany Mini Cooper (2001)

Mini to mistrz jazdy po zakrętach. Zawieszenie (dość skomplikowane) póki co dzielnie znosi walkę z polskimi wertepami. Jedyny problem to urwanie spoilera.
Mini to mistrz jazdy po zakrętach. Zawieszenie (dość skomplikowane) póki co dzielnie znosi walkę z polskimi wertepami. Jedyny problem to urwanie spoilera.Motor
Wnętrze prezentuje się dobrze i nie ma śladów zużycia, choć jest naprawdę nietypowe. Minus za nieprzyjemną w dotyku kierownicę z mikroskopijnymi przyciskami klaksonu. Drugi, mniejszy – za słabą widoczność.
Wnętrze prezentuje się dobrze i nie ma śladów zużycia, choć jest naprawdę nietypowe. Minus za nieprzyjemną w dotyku kierownicę z mikroskopijnymi przyciskami klaksonu. Drugi, mniejszy – za słabą widoczność.Motor

Mini Cooper (2001)

Trudno uwierzyć, że do 2004 r. standardem było radio z kasetą.
Trudno uwierzyć, że do 2004 r. standardem było radio z kasetą.Motor
103 tys. km: element odpadł podczas jazdy po wyboistej drodze. Dokupienie używanego nie ma sensu – nowy jest tańszy.
103 tys. km: element odpadł podczas jazdy po wyboistej drodze. Dokupienie używanego nie ma sensu – nowy jest tańszy.Motor
Wymiana żarówek jest bardzo łatwa dzięki reflektorom unoszonym razem z maską silnika.
Wymiana żarówek jest bardzo łatwa dzięki reflektorom unoszonym razem z maską silnika.Motor
Fabryczne felgi po 12 latach przebarwiły się w nieusuwalny sposób od pyłu hamulcowego.
Fabryczne felgi po 12 latach przebarwiły się w nieusuwalny sposób od pyłu hamulcowego.Motor
Fotele nie są zbyt sportowe, a przy tym mechanizm do odchylania oparć bardzo często się zacina.
Fotele nie są zbyt sportowe, a przy tym mechanizm do odchylania oparć bardzo często się zacina.Motor
Wadą estetycznych obudów lusterek jest podatność na rysy.
Wadą estetycznych obudów lusterek jest podatność na rysy.Motor
Wnętrze prezentuje się dobrze i nie ma śladów zużycia, choć jest naprawdę nietypowe. Minus za nieprzyjemną w dotyku kierownicę z mikroskopijnymi przyciskami klaksonu. Drugi, mniejszy – za słabą widoczność.
Wnętrze prezentuje się dobrze i nie ma śladów zużycia, choć jest naprawdę nietypowe. Minus za nieprzyjemną w dotyku kierownicę z mikroskopijnymi przyciskami klaksonu. Drugi, mniejszy – za słabą widoczność.Motor
Bagażnik jest za mały i czasem trudno się do niego dostać. W trakcie testu zepsuł się zamek tylnej klapy i... tak już zostało.
Bagażnik jest za mały i czasem trudno się do niego dostać. W trakcie testu zepsuł się zamek tylnej klapy i... tak już zostało.Motor
92 tys. km: na zimowych oponach samochód radzi sobie bardzo dobrze. Jednak trzeba uważać na niski prześwit.
92 tys. km: na zimowych oponach samochód radzi sobie bardzo dobrze. Jednak trzeba uważać na niski prześwit.Motor
Mini to mistrz jazdy po zakrętach. Zawieszenie (dość skomplikowane) póki co dzielnie znosi walkę z polskimi wertepami. Jedyny problem to urwanie spoilera.
Mini to mistrz jazdy po zakrętach. Zawieszenie (dość skomplikowane) póki co dzielnie znosi walkę z polskimi wertepami. Jedyny problem to urwanie spoilera.Motor
Biały dach, małe lampy z chromowanymi obwódkami i srebrne wstawki w zderzaku – Mini świetnie nawiązuje do prekursora.
Biały dach, małe lampy z chromowanymi obwódkami i srebrne wstawki w zderzaku – Mini świetnie nawiązuje do prekursora.Motor
65 tys. km: Mini wzięło udział w amatorskiej imprezie sportowej, gdzie potwierdziły się jego świetne własności jezdne.
65 tys. km: Mini wzięło udział w amatorskiej imprezie sportowej, gdzie potwierdziły się jego świetne własności jezdne.Motor

Silnik 1.6 116 KM

Silnik 1.6 116 KM
Silnik 1.6 116 KMMotor

Weryfikacja stanu technicznego po 105 tys. km: koszt koniecznych napraw wyliczono na 4250 zł

  • Pompa wspomagania:do października 2004 r. stosowano awaryjną pompę wspomagania. W opisywanym egzemplarzu zdecydowano się na zakup pompy regenerowanej (950 zł).
  • Układ zapłonowy: przerywający silnik sprawił, że zwrócono uwagę na układ zapłonowy, ale to nie on okazał się przyczyną awarii. Profilaktycznie wymieniono przewody zapłonowe.
  • Dziurawy wydech: chociaż samochód nie jest stary, wydech przerdzewiał na wylot i wydaje "rajdowy" dźwięk.
  • Wahacze przednie: zawieszenie jest bardzo twarde i niezbyt komfortowe, ale o dziwo, dosyć trwałe. Problemem jest tylko wymiana tylnych tulei wahacza.
  • Wycieki oleju z miski: problem nie do uniknięcia w starszych egzemplarzach Mini. Jak powiedział nam mechanik z BMW, wielu użytkowników jeździ stale z minimalnym poziomem oleju.
  • Wahacze tylne: tylne zawieszenie jest dosyć złożone (wielowahaczowe), ale również nie budzi zastrzeżeń pod względem trwałości. Nie jest też szczególnie skomplikowane w wymianie.
  • Znakomite podwozie, absolutnie bezkonkurencyjne własności jezdne (nie tylko w tym segmencie).
  • Atrakcyjna stylizacja sprawia, że obcowanie z Mini to przyjemność dla kierowcy.
  • Tanie części nadwoziowe w stacji autoryzowanej.
  • Niezadowalająca relacja jakości do ceny.
  • Zbyt dużo drobnych usterek, które wprawdzie nigdy nie unieruchomiły auta, ale źle wpływają na wizerunek.
  • Zużycie paliwa dochodzące nawet do 12 l/100 km w ruchu miejskim.

Dane techniczne: Mini Cooper

Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
1598 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Zasilanie
wtrysk wielopunktowy
Moc maksymalna
116 KM/6000
Maks. moment obrotowy
149 Nm/4500
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
manualna/5-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
Zawieszenie przednie
McPherson
Zawieszenie tylne
wielowahaczowe
Masa/ładowność
1050/430 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
160/670 l
Pojemność zbiornika paliwa
50 l
Wymiar (dł./szer./wys.)
360/169/139 cm
Rozstaw osi
247 cm
Opony
195/55 R16
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
184 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,2 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
9,1/5,4/6,8

Mini Cooper: zestawienie kosztów

1. Koszty ubezpieczenia
Ubezpieczenie (składka roczna za dwa lata, tylko OC, samochód zarejestrowany
w dzielnicy Warszawa-Śródmieście)
1470 zł
2. Koszty serwisu
Przebieg
Opis czynności
Koszt
69 000 km
Wymiana dwóch żarówek z przodu, obowiązkowe badanie techniczne
180 zł
70 000 km
Wymiana oleju w silniku + zakup oleju
350 zł
73 200 km
Skasowanie świecących się bez powodu kontrolek „check” i „airbag”
100 zł
78 000 km
Zakup regenerowanej pompy wspomagania układu kierowniczego
950 zł
78 000 km
Montaż i demontaż pompy wspomagania układu kierowniczego
300 zł
85 000 km
Wymiana przewodów wysokiego napięcia, czyszczenie świec zapłonowych,
wymiana oleju w silniku + zakup oleju
285 zł
85 000 km
Demontaż i montaż zbiornika paliwa, czyszczenie zatkanego sitka
350 zł
88 100 km
Obowiązkowe badanie techniczne
100 zł
102 000 km
Przegląd w stacji autoryzowanej: wymiana tłumika końcowego, wymiana oleju,
uszczelnienie miski olejowej, uszczelnienie mechanizmu różnicowego,
zakup oleju (Castrol 0W-30), wymiana filtrów, zakup spoilera przedniego
4250 zł
Suma kosztów serwisowych
6865 zł
3. Koszty paliwa
Na dystansie 40 tys. km (śr. spalanie 9,0 l/100 km, ilość zuż. paliwa: 3600 l, śr. cena benzyny 4,60 zł)
16 560 zł
Podsumowanie kosztów
Suma wydatków 1, 2 i 3 (ubezpieczenie, serwis, paliwo)
37 940 zł
Utrata wartości (zakup: 26 tys. zł, wartość na koniec testu: 21 tys. zł)
5000 zł
Łączny koszt na dystansie 40 tys. km
29 895 zł
Koszt 1 km bez utraty wartości
0,62 zł
Koszt 1 km z utratą wartości
0,75 zł