Używany Ford Galaxy I (1995-2000)

Volkswagen Sharan i Seat Alhambra to tak naprawdę identyczne auta różniące się znaczkiem na masce. Ford Galaxy zachował sporo technicznej indywidualności.
Volkswagen Sharan i Seat Alhambra to tak naprawdę identyczne auta różniące się znaczkiem na masce. Ford Galaxy zachował sporo technicznej indywidualności.Motor
Stylizacja deski rozdzielczej nie porywa, ale samej jakości wykonania nie można zbyt wiele zarzucić. Duży plus przyznajemy za miękkie tworzywa sztuczne i staranne dopasowanie elementów.
Stylizacja deski rozdzielczej nie porywa, ale samej jakości wykonania nie można zbyt wiele zarzucić. Duży plus przyznajemy za miękkie tworzywa sztuczne i staranne dopasowanie elementów.Motor

Ford Galaxy I (1995-2000)

Ford Galaxy FL (2000 r.)
Ford Galaxy FL (2000 r.)Motor
Usterki przepływomierzy: to typowy problem silników 1.9 TDI 90 oraz 110 KM. Objawem jest łagodny spadek mocy i... zmniejszenie zużycia paliwa.
Usterki przepływomierzy: to typowy problem silników 1.9 TDI 90 oraz 110 KM. Objawem jest łagodny spadek mocy i... zmniejszenie zużycia paliwa.Motor
Ford Galaxy jest dobrze zabezpieczony przed korozją i ma proste, trwałe oraz bardzo tanie w naprawach zawieszenie.
Ford Galaxy jest dobrze zabezpieczony przed korozją i ma proste, trwałe oraz bardzo tanie w naprawach zawieszenie.Motor
Volkswagen Sharan i Seat Alhambra to tak naprawdę identyczne auta różniące się znaczkiem na masce. Ford Galaxy zachował sporo technicznej indywidualności.
Volkswagen Sharan i Seat Alhambra to tak naprawdę identyczne auta różniące się znaczkiem na masce. Ford Galaxy zachował sporo technicznej indywidualności.Motor
Minimalna pojemność bagażnika (przy siedmiu miejscach siedzących) wynosi 265 l. Maksymalna – aż 2610.
Minimalna pojemność bagażnika (przy siedmiu miejscach siedzących) wynosi 265 l. Maksymalna – aż 2610.Motor
Stukające rozrządy: w silnikach 2.0 DOHC po ok. 150 tys. km zaczyna stukać łańcuch rozrządu, który już po takim przebiegu może nadawać się do wymiany.
Stukające rozrządy: w silnikach 2.0 DOHC po ok. 150 tys. km zaczyna stukać łańcuch rozrządu, który już po takim przebiegu może nadawać się do wymiany.Motor
Płaska podłoga i trzy oddzielne fotele gwarantują wysoki komfort pasażerom siedzącym z tyłu.
Płaska podłoga i trzy oddzielne fotele gwarantują wysoki komfort pasażerom siedzącym z tyłu.Motor
W bocznych ścianach bagażnika umiejscowiono zamykane, pojemne schowki.
W bocznych ścianach bagażnika umiejscowiono zamykane, pojemne schowki.Motor
Poszukiwanie auta z boczkami w dobrym stanie może być trudne. Często są popękane.
Poszukiwanie auta z boczkami w dobrym stanie może być trudne. Często są popękane.Motor
Stylizacja deski rozdzielczej nie porywa, ale samej jakości wykonania nie można zbyt wiele zarzucić. Duży plus przyznajemy za miękkie tworzywa sztuczne i staranne dopasowanie elementów.
Stylizacja deski rozdzielczej nie porywa, ale samej jakości wykonania nie można zbyt wiele zarzucić. Duży plus przyznajemy za miękkie tworzywa sztuczne i staranne dopasowanie elementów.Motor
  • Duże zużycie oleju w silnikach 2.0 oraz 2.3 po przebiegu 200 tys. km.
  • Falowanie obrotów w silnikach 2.0 oraz 2.3 spowodowane zużyciem silniczka krokowego.
  • Niska żywotność uszczelek pod głowicą w silnikach 2.8, szczególnie po montażu instalacji LPG.
  • Awarie pompowtryskiwaczy w wersjach wysokoprężnych 1.9 TDI/116 KM (montowanych od roku 2000).
  • Awarie układu dogrzewania paliwa w wersjach wysokoprężnych 1.9 TDI 90 i 110 KM (objawiają się wysokim spalaniem zimą).
  • Egzemplarzy wyposażonych w silnik wysokoprężny 1.9 TDI, szczególnie w wersji 90 lub 110 KM.
  • Zadbanych wersji benzynowych, które nie posiadają instalacji gazowej. Dużo palą, ale kupimy je tanio.
  • Egzemplarzy benzynowych wyposażonych w instalację gazową. Zazwyczaj wymagają naprawy głowicy.
  • Wyeksploatowanych, tanich diesli. Aby nimi jeździć trzeba najpierw zainwestować.

Dane techniczne: Ford Galaxy I (1995-2000)

Wersja
2.0 8V
2.3 16V
2.8 VR6
VR6 24V
1.9 TDI
1.9 TDI
1.9 TDI PD
Silnik
benzynowy
benzynowy
benzynowy
benzynowy
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność
skokowa
1998 cm3
2295 cm3
2792 cm3
2792 cm3
1986 cm3
1986 cm3
1986 cm3
Układ
cylindrów/zawory
R4/8
R4/16
VR6/12
VR6/24
R4/8
R4/8
R4/8
Moc
maksymalna
116 KM
145 KM
174 KM
204 KM
90 KM
110 KM
116 KM
Maksymalny
moment obrotowy
170 Nm
203 Nm
240 Nm
240 Nm
210 Nm
235 Nm
285 Nm
Osiągi
 
 
 
 
 
 
 
Prędkość
maksymalna
177 km/h
192 km/h
200 km/h
200 km/h
160 km/h
172 km/h
180 km/h
Przyspieszenie
0-100 km/h
15,4 s
12,3 s
11,8 s
9,9 s
17,1 s
16,4 s
14,5 s
Średnie
zużycie paliwa
w l/100 km
10,0
12,0
14,0
14,0
7,9
8,0
7,8