Używany Ford Galaxy I (1995-2000)

Volkswagen Sharan i Seat Alhambra to tak naprawdę identyczne auta różniące się znaczkiem na masce. Ford Galaxy zachował sporo technicznej indywidualności.
Volkswagen Sharan i Seat Alhambra to tak naprawdę identyczne auta różniące się znaczkiem na masce. Ford Galaxy zachował sporo technicznej indywidualności.Motor
Stylizacja deski rozdzielczej nie porywa, ale samej jakości wykonania nie można zbyt wiele zarzucić. Duży plus przyznajemy za miękkie tworzywa sztuczne i staranne dopasowanie elementów.
Stylizacja deski rozdzielczej nie porywa, ale samej jakości wykonania nie można zbyt wiele zarzucić. Duży plus przyznajemy za miękkie tworzywa sztuczne i staranne dopasowanie elementów.Motor

Ford Galaxy I (1995-2000)

Ford Galaxy FL (2000 r.)
Ford Galaxy FL (2000 r.)Motor
Usterki przepływomierzy: to typowy problem silników 1.9 TDI 90 oraz 110 KM. Objawem jest łagodny spadek mocy i... zmniejszenie zużycia paliwa.
Usterki przepływomierzy: to typowy problem silników 1.9 TDI 90 oraz 110 KM. Objawem jest łagodny spadek mocy i... zmniejszenie zużycia paliwa.Motor
Ford Galaxy jest dobrze zabezpieczony przed korozją i ma proste, trwałe oraz bardzo tanie w naprawach zawieszenie.
Ford Galaxy jest dobrze zabezpieczony przed korozją i ma proste, trwałe oraz bardzo tanie w naprawach zawieszenie.Motor
Volkswagen Sharan i Seat Alhambra to tak naprawdę identyczne auta różniące się znaczkiem na masce. Ford Galaxy zachował sporo technicznej indywidualności.
Volkswagen Sharan i Seat Alhambra to tak naprawdę identyczne auta różniące się znaczkiem na masce. Ford Galaxy zachował sporo technicznej indywidualności.Motor
Minimalna pojemność bagażnika (przy siedmiu miejscach siedzących) wynosi 265 l. Maksymalna – aż 2610.
Minimalna pojemność bagażnika (przy siedmiu miejscach siedzących) wynosi 265 l. Maksymalna – aż 2610.Motor
Stukające rozrządy: w silnikach 2.0 DOHC po ok. 150 tys. km zaczyna stukać łańcuch rozrządu, który już po takim przebiegu może nadawać się do wymiany.
Stukające rozrządy: w silnikach 2.0 DOHC po ok. 150 tys. km zaczyna stukać łańcuch rozrządu, który już po takim przebiegu może nadawać się do wymiany.Motor
Płaska podłoga i trzy oddzielne fotele gwarantują wysoki komfort pasażerom siedzącym z tyłu.
Płaska podłoga i trzy oddzielne fotele gwarantują wysoki komfort pasażerom siedzącym z tyłu.Motor
W bocznych ścianach bagażnika umiejscowiono zamykane, pojemne schowki.
W bocznych ścianach bagażnika umiejscowiono zamykane, pojemne schowki.Motor
Poszukiwanie auta z boczkami w dobrym stanie może być trudne. Często są popękane.
Poszukiwanie auta z boczkami w dobrym stanie może być trudne. Często są popękane.Motor
Stylizacja deski rozdzielczej nie porywa, ale samej jakości wykonania nie można zbyt wiele zarzucić. Duży plus przyznajemy za miękkie tworzywa sztuczne i staranne dopasowanie elementów.
Stylizacja deski rozdzielczej nie porywa, ale samej jakości wykonania nie można zbyt wiele zarzucić. Duży plus przyznajemy za miękkie tworzywa sztuczne i staranne dopasowanie elementów.Motor

Zobacz również:

    • Duże zużycie oleju w silnikach 2.0 oraz 2.3 po przebiegu 200 tys. km.
    • Falowanie obrotów w silnikach 2.0 oraz 2.3 spowodowane zużyciem silniczka krokowego.
    • Niska żywotność uszczelek pod głowicą w silnikach 2.8, szczególnie po montażu instalacji LPG.
    • Awarie pompowtryskiwaczy w wersjach wysokoprężnych 1.9 TDI/116 KM (montowanych od roku 2000).
    • Awarie układu dogrzewania paliwa w wersjach wysokoprężnych 1.9 TDI 90 i 110 KM (objawiają się wysokim spalaniem zimą).
    • Egzemplarzy wyposażonych w silnik wysokoprężny 1.9 TDI, szczególnie w wersji 90 lub 110 KM.
    • Zadbanych wersji benzynowych, które nie posiadają instalacji gazowej. Dużo palą, ale kupimy je tanio.
    • Egzemplarzy benzynowych wyposażonych w instalację gazową. Zazwyczaj wymagają naprawy głowicy.
    • Wyeksploatowanych, tanich diesli. Aby nimi jeździć trzeba najpierw zainwestować.

    Dane techniczne: Ford Galaxy I (1995-2000)

    Wersja
    2.0 8V
    2.3 16V
    2.8 VR6
    VR6 24V
    1.9 TDI
    1.9 TDI
    1.9 TDI PD
    Silnik
    benzynowy
    benzynowy
    benzynowy
    benzynowy
    turbodiesel
    turbodiesel
    turbodiesel
    Pojemność
    skokowa
    1998 cm3
    2295 cm3
    2792 cm3
    2792 cm3
    1986 cm3
    1986 cm3
    1986 cm3
    Układ
    cylindrów/zawory
    R4/8
    R4/16
    VR6/12
    VR6/24
    R4/8
    R4/8
    R4/8
    Moc
    maksymalna
    116 KM
    145 KM
    174 KM
    204 KM
    90 KM
    110 KM
    116 KM
    Maksymalny
    moment obrotowy
    170 Nm
    203 Nm
    240 Nm
    240 Nm
    210 Nm
    235 Nm
    285 Nm
    Osiągi
     
     
     
     
     
     
     
    Prędkość
    maksymalna
    177 km/h
    192 km/h
    200 km/h
    200 km/h
    160 km/h
    172 km/h
    180 km/h
    Przyspieszenie
    0-100 km/h
    15,4 s
    12,3 s
    11,8 s
    9,9 s
    17,1 s
    16,4 s
    14,5 s
    Średnie
    zużycie paliwa
    w l/100 km
    10,0
    12,0
    14,0
    14,0
    7,9
    8,0
    7,8