Używane Suzuki Grand Vitara (2005-)

Szkoda, że diesle to niezbyt udane jednostki z Renault. Jeszcze większa szkoda, że mają filtr DPF.
Szkoda, że diesle to niezbyt udane jednostki z Renault. Jeszcze większa szkoda, że mają filtr DPF.Motor
Mocny punkt Grand Vitary: przejrzysta, prosta tablica przyrządów wykonana z materiałów dostatecznie odpornych na zużycie.
Mocny punkt Grand Vitary: przejrzysta, prosta tablica przyrządów wykonana z materiałów dostatecznie odpornych na zużycie.Motor

Suzuki Grand Vitara (2005-)

Spalanie wersji 2.4 na poziomie 14 l/100 km nie powinno dziwić.
Spalanie wersji 2.4 na poziomie 14 l/100 km nie powinno dziwić.Motor
Tryby napędu przełącza się na konsoli środkowej.
Tryby napędu przełącza się na konsoli środkowej.Motor
Otwierane na bok drzwi okazują się bardzo wygodne w użytkowaniu. Trudno także przecenić wyjątkową łatwość dostępu do koła zapasowego. Bagażnik mieści 400 litrów.
Otwierane na bok drzwi okazują się bardzo wygodne w użytkowaniu. Trudno także przecenić wyjątkową łatwość dostępu do koła zapasowego. Bagażnik mieści 400 litrów.Motor
Mocny punkt Grand Vitary: przejrzysta, prosta tablica przyrządów wykonana z materiałów dostatecznie odpornych na zużycie.
Mocny punkt Grand Vitary: przejrzysta, prosta tablica przyrządów wykonana z materiałów dostatecznie odpornych na zużycie.Motor
Szkoda, że diesle to niezbyt udane jednostki z Renault. Jeszcze większa szkoda, że mają filtr DPF.
Szkoda, że diesle to niezbyt udane jednostki z Renault. Jeszcze większa szkoda, że mają filtr DPF.Motor
Fotele są może i wygodne, ale szkoda, że wydają takie dziwne dźwięki. W wersji De Luxe pokryto je skórą.
Fotele są może i wygodne, ale szkoda, że wydają takie dziwne dźwięki. W wersji De Luxe pokryto je skórą.Motor
  • Nieszczelne rury od intercoolera zostały w Polsce objęte akcją serwisową.
  • Na gwarancji usuwano także wycieki z flanszy reduktora.
  • Wycieki oleju z miski olejowej są łatwe do zauważenia.
  • Korozja na razie atakuje głównie wieszaki od wydechu, więc rura często odpada, ale i nadwozia nie zabezpieczono zbyt dokładnie.
  • Usterki turbosprężarki i nieszczelności układu dolotowego w turbodieslu DDiS.
  • Skrzypiące fotele nie są groźne, ale na dłuższą metę irytują.
  • Samochodów z silnikiem benzynowym 2.0 i manualną skrzynią biegów. To optymalna konfiguracja dla Grand Vitary.
  • Wersji wyposażeniowej Premium lub De Luxe.
  • Do częstej jazdy w trasie można poszukać wersji V6.
  • Odmiany trzydrzwiowej z silnikiem 1.6, która ma bardzo zubożony układ napędowy.
  • Wersji z silnikiem Diesla i przebiegiem ponad 200 tys. km. Problemy z filtrem DPF są prawie pewne.
  • Egzemplarzy z USA bez napędu na cztery koła.

Dane techniczne: Suzuki Grand Vitara (2005-)

Wersja (5D)
1.6 (3D)
2.0
2.4
2.7 V6
3.2 V6
1.9 DDiS
Silnik
benzynowy
benzynowy
benzynowy
benzynowy
benzynowy
turbodiesel
Pojemność skokowa
1586 cm3
1995 cm3
2393 cm3
2736 cm3
3195 cm3
1870 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/16
V6/24
V6/24
R4/8
Moc maksymalna
106 KM
140 KM
169 KM
185 KM
233 KM
129 KM
Maksymalny moment obrotowy
145 Nm
183 Nm
227 Nm
250 Nm
291 Nm
300 Nm
Osiągi
 
 
 
 
 
 
Prędkość maksymalna
160 km/h
175 km/h
185 km/h
185 km/h
200 km/h
170 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
14,4 s
12,5 s
11,7 s
9,7 s
9,3 s
13,2 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
8,6
8,8
9,0
9,6
10,0
7,7