Używane: Mazda MX-5 NB, Renault Megane II CC

Megane jest znacznie bardziej komfortowe od Mazdy, nie dostarcza jednak tyle przyjemności z jazdy.
Megane jest znacznie bardziej komfortowe od Mazdy, nie dostarcza jednak tyle przyjemności z jazdy.Motor
Mazda MX-5 NB: ciasną, nieco klaustrofobiczną kabinę Mazdy często wykańczano skórą, a nawet drewnem. Nie ma zastrzeżeń do trwałości. Problemem jest hałaśliwość.
Mazda MX-5 NB: ciasną, nieco klaustrofobiczną kabinę Mazdy często wykańczano skórą, a nawet drewnem. Nie ma zastrzeżeń do trwałości. Problemem jest hałaśliwość.Motor
Renault Megane II CC: tablica przyrządów jak w standardowym Megane. I podobnie jak w „zamkniętym” odpowiedniku problemem (dla estetów) jest łuszczenie się lakieru z elementów boczków drzwiowych.
Renault Megane II CC: tablica przyrządów jak w standardowym Megane. I podobnie jak w „zamkniętym” odpowiedniku problemem (dla estetów) jest łuszczenie się lakieru z elementów boczków drzwiowych.Motor

Mazda MX-5 NB, Renault Megane II CC

Wysokie osoby mają duży problem, żeby „wśliznąć się” na nisko umieszczone fotele MX-5.
Wysokie osoby mają duży problem, żeby „wśliznąć się” na nisko umieszczone fotele MX-5.Motor
Problemy z uszczelkami dachu dotyczą aut sprzed liftingu.
Problemy z uszczelkami dachu dotyczą aut sprzed liftingu.Motor
Mały i trudno dostępny: bagażnik MX-5 ma tylko 145 litrów.
Mały i trudno dostępny: bagażnik MX-5 ma tylko 145 litrów.Motor
Klimatyzacja również w kabriolecie okazuje się przydatna – do osuszania szyby przedniej.
Klimatyzacja również w kabriolecie okazuje się przydatna – do osuszania szyby przedniej.Motor
Mały wskaźnik pośrodku pokazuje ciśnienie oleju. Działa w trybie „zerojedynkowym”.
Mały wskaźnik pośrodku pokazuje ciśnienie oleju. Działa w trybie „zerojedynkowym”.Motor
Ciasną, nieco klaustrofobiczną kabinę Mazdy często wykańczano skórą, a nawet drewnem. Nie ma zastrzeżeń do trwałości. Problemem jest hałaśliwość.
Ciasną, nieco klaustrofobiczną kabinę Mazdy często wykańczano skórą, a nawet drewnem. Nie ma zastrzeżeń do trwałości. Problemem jest hałaśliwość.Motor
Na tle Mazdy, nadwozie Renault jest perfekcyjnie zabezpieczone przed korozją. W wersji z zamkniętym dachem jeździ się dokładnie tak samo jak typowym coupe, a w środku jest przyjemnie cicho.
Na tle Mazdy, nadwozie Renault jest perfekcyjnie zabezpieczone przed korozją. W wersji z zamkniętym dachem jeździ się dokładnie tak samo jak typowym coupe, a w środku jest przyjemnie cicho.Motor
Mazda miała standardowo dach winylowy lub materiałowy, ale zdarzają się egzemplarze z hardtopem (można go dokupić). Zabezpieczenie antykorozyjne progów wypada bardzo źle – rdza to norma.
Mazda miała standardowo dach winylowy lub materiałowy, ale zdarzają się egzemplarze z hardtopem (można go dokupić). Zabezpieczenie antykorozyjne progów wypada bardzo źle – rdza to norma.Motor
Megane jest znacznie bardziej komfortowe od Mazdy, nie dostarcza jednak tyle przyjemności z jazdy.
Megane jest znacznie bardziej komfortowe od Mazdy, nie dostarcza jednak tyle przyjemności z jazdy.Motor
Używane: Mazda MX-5 NB, Renault Megane II CC
Używane: Mazda MX-5 NB, Renault Megane II CCMotor
Mechanizm zamykania dachu jest niezwykle skomplikowany.
Mechanizm zamykania dachu jest niezwykle skomplikowany.Motor
Z zamkniętym dachem – 490 l. Po otwarciu zostaje 190 l.
Z zamkniętym dachem – 490 l. Po otwarciu zostaje 190 l.Motor
Z przodu – niezwykle wygodnie. Z tyłu siedzi się za karę. Ale teoretycznie można, a w MX-5 – nie.
Z przodu – niezwykle wygodnie. Z tyłu siedzi się za karę. Ale teoretycznie można, a w MX-5 – nie.Motor
Przyciski składania dachu znajdują się za dźwignią hamulca pomocniczego.
Przyciski składania dachu znajdują się za dźwignią hamulca pomocniczego.Motor
Tablica przyrządów jak w standardowym Megane. I podobnie jak w „zamkniętym” odpowiedniku problemem (dla estetów) jest łuszczenie się lakieru z elementów boczków drzwiowych.
Tablica przyrządów jak w standardowym Megane. I podobnie jak w „zamkniętym” odpowiedniku problemem (dla estetów) jest łuszczenie się lakieru z elementów boczków drzwiowych.Motor
Standardowo występował system bezkluczykowy, za dopłatą – karta hands free.
Standardowo występował system bezkluczykowy, za dopłatą – karta hands free.Motor

Mazda MX-5 NB (1998-2005)

Mazda MX-5 NB (1998-2005)
Mazda MX-5 NB (1998-2005)Motor
  • Korozja nadwozia - najpoważniejszy problem. Rdzewieją w szczególności progi.
  • Wycieki z wysprzęglika, pojawia się też szarpanie i zgrzytanie przy zmianie biegu.
  • Niedziałające elektryczne podnośniki szyb.
  • Pęknięcia poszycia dachu zdarzają się przy dużych mrozach.
  • Usterki cewek zapłonowych są nie do uniknięcia.
  • Samochodów w konfiguracji: silnik 1.8, manualna skrzynia biegów, mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu.
  • Aut polecanych przez forumowiczów mx-5.pl.
  • Samochodów z automatyczną skrzynią biegów.
  • MX-5 z korozją widoczną już na zewnątrz. Pod spodem jest prawdopodobnie znacznie gorzej.
Na pozór osiągi są podobne, ale 1.8 (na fot.) jest dynamiczniejszy.
Na pozór osiągi są podobne, ale 1.8 (na fot.) jest dynamiczniejszy.Motor

Dane techniczne: Mazda MX-5 NB (1998-2005)

Popularne silniki
1.6 16V
1.8 16V
Silnik
benzynowy
benzynowy
Pojemność skokowa
1598 cm3
1840 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
Moc maksymalna
110 KM
140 KM
Maksymalny moment obrotowy
134 Nm
160 Nm
Osiągi     
Prędkość maksymalna
191 km/h
205 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,7 s
8,0 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
8,6
8,9

Renault Megane II CC (2003-2008)

Renault Megane CC (2003-2008)
Renault Megane CC (2003-2008)Motor
  • Zgrzytające łożyska przednich kolumn McPhersona - mają za mało kulek.
  • Usterkowy układ kontroli ciśnienia w oponach (opcjonalny) - po dłuższej podróży pokazujeabsurdalne wskazania.
  • Problemy z silnikiem 1.9 dCi obejmują głównie niesprawne turbosprężarki i zatkane zawory recyrkulacji spalin.
  • Usterki cewek zapłonowych.
  • Wersji z końca produkcji z dieslem 2.0 dCi i manualną skrzynią biegów.
  • Benzynowej odmiany 2.0 T.
  • Wersji wyposażeniowej Lux Privilege (jest najbogatsza).
  • Wersji 1.9 dCi, szczególnie z początku produkcji i dużym przebiegiem.
  • Aut nawet po małych stłuczkach. Megane CC łatwo traci geometrię nadwozia.
Zakup diesla 1.9 dCi to loteria. Znacznie pewniejszy jest 2.0 dCi.
Zakup diesla 1.9 dCi to loteria. Znacznie pewniejszy jest 2.0 dCi.Motor

Dane techniczne: Renault Megane II CC (2003-2008)

Popularne silniki
1.6 16V
2.0 T
1.9 dCi
2.0 dCi
Silnik
benzynowy
benz. turbo
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1598 cm3
1998 cm3
1870 cm3
1985 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/8
R4/16
Moc maksymalna
113 KM
163 KM
130 KM
150 KM
Maksymalny moment obrotowy
152 Nm
270 Nm
300 Nm
320 Nm
Osiągi     
Prędkość maksymalna
192 km/h
220 km/h
200 km/h
210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,9 s
8,3 s
10,6 s
8,7 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
6,9
7,7
5,6
5,5