Używane: Mazda MX-5 NB, Renault Megane II CC

Megane jest znacznie bardziej komfortowe od Mazdy, nie dostarcza jednak tyle przyjemności z jazdy.
Megane jest znacznie bardziej komfortowe od Mazdy, nie dostarcza jednak tyle przyjemności z jazdy.Motor
Mazda MX-5 NB: ciasną, nieco klaustrofobiczną kabinę Mazdy często wykańczano skórą, a nawet drewnem. Nie ma zastrzeżeń do trwałości. Problemem jest hałaśliwość.
Mazda MX-5 NB: ciasną, nieco klaustrofobiczną kabinę Mazdy często wykańczano skórą, a nawet drewnem. Nie ma zastrzeżeń do trwałości. Problemem jest hałaśliwość.Motor
Renault Megane II CC: tablica przyrządów jak w standardowym Megane. I podobnie jak w „zamkniętym” odpowiedniku problemem (dla estetów) jest łuszczenie się lakieru z elementów boczków drzwiowych.
Renault Megane II CC: tablica przyrządów jak w standardowym Megane. I podobnie jak w „zamkniętym” odpowiedniku problemem (dla estetów) jest łuszczenie się lakieru z elementów boczków drzwiowych.Motor

Zobacz również:

    Mazda MX-5 NB, Renault Megane II CC

    Wysokie osoby mają duży problem, żeby „wśliznąć się” na nisko umieszczone fotele MX-5.
    Wysokie osoby mają duży problem, żeby „wśliznąć się” na nisko umieszczone fotele MX-5.Motor
    Problemy z uszczelkami dachu dotyczą aut sprzed liftingu.
    Problemy z uszczelkami dachu dotyczą aut sprzed liftingu.Motor
    Mały i trudno dostępny: bagażnik MX-5 ma tylko 145 litrów.
    Mały i trudno dostępny: bagażnik MX-5 ma tylko 145 litrów.Motor
    Klimatyzacja również w kabriolecie okazuje się przydatna – do osuszania szyby przedniej.
    Klimatyzacja również w kabriolecie okazuje się przydatna – do osuszania szyby przedniej.Motor
    Mały wskaźnik pośrodku pokazuje ciśnienie oleju. Działa w trybie „zerojedynkowym”.
    Mały wskaźnik pośrodku pokazuje ciśnienie oleju. Działa w trybie „zerojedynkowym”.Motor
    Ciasną, nieco klaustrofobiczną kabinę Mazdy często wykańczano skórą, a nawet drewnem. Nie ma zastrzeżeń do trwałości. Problemem jest hałaśliwość.
    Ciasną, nieco klaustrofobiczną kabinę Mazdy często wykańczano skórą, a nawet drewnem. Nie ma zastrzeżeń do trwałości. Problemem jest hałaśliwość.Motor
    Na tle Mazdy, nadwozie Renault jest perfekcyjnie zabezpieczone przed korozją. W wersji z zamkniętym dachem jeździ się dokładnie tak samo jak typowym coupe, a w środku jest przyjemnie cicho.
    Na tle Mazdy, nadwozie Renault jest perfekcyjnie zabezpieczone przed korozją. W wersji z zamkniętym dachem jeździ się dokładnie tak samo jak typowym coupe, a w środku jest przyjemnie cicho.Motor
    Mazda miała standardowo dach winylowy lub materiałowy, ale zdarzają się egzemplarze z hardtopem (można go dokupić). Zabezpieczenie antykorozyjne progów wypada bardzo źle – rdza to norma.
    Mazda miała standardowo dach winylowy lub materiałowy, ale zdarzają się egzemplarze z hardtopem (można go dokupić). Zabezpieczenie antykorozyjne progów wypada bardzo źle – rdza to norma.Motor
    Megane jest znacznie bardziej komfortowe od Mazdy, nie dostarcza jednak tyle przyjemności z jazdy.
    Megane jest znacznie bardziej komfortowe od Mazdy, nie dostarcza jednak tyle przyjemności z jazdy.Motor
    Używane: Mazda MX-5 NB, Renault Megane II CC
    Używane: Mazda MX-5 NB, Renault Megane II CCMotor
    Mechanizm zamykania dachu jest niezwykle skomplikowany.
    Mechanizm zamykania dachu jest niezwykle skomplikowany.Motor
    Z zamkniętym dachem – 490 l. Po otwarciu zostaje 190 l.
    Z zamkniętym dachem – 490 l. Po otwarciu zostaje 190 l.Motor
    Z przodu – niezwykle wygodnie. Z tyłu siedzi się za karę. Ale teoretycznie można, a w MX-5 – nie.
    Z przodu – niezwykle wygodnie. Z tyłu siedzi się za karę. Ale teoretycznie można, a w MX-5 – nie.Motor
    Przyciski składania dachu znajdują się za dźwignią hamulca pomocniczego.
    Przyciski składania dachu znajdują się za dźwignią hamulca pomocniczego.Motor
    Tablica przyrządów jak w standardowym Megane. I podobnie jak w „zamkniętym” odpowiedniku problemem (dla estetów) jest łuszczenie się lakieru z elementów boczków drzwiowych.
    Tablica przyrządów jak w standardowym Megane. I podobnie jak w „zamkniętym” odpowiedniku problemem (dla estetów) jest łuszczenie się lakieru z elementów boczków drzwiowych.Motor
    Standardowo występował system bezkluczykowy, za dopłatą – karta hands free.
    Standardowo występował system bezkluczykowy, za dopłatą – karta hands free.Motor

    Mazda MX-5 NB (1998-2005)

    Mazda MX-5 NB (1998-2005)
    Mazda MX-5 NB (1998-2005)Motor
    • Korozja nadwozia - najpoważniejszy problem. Rdzewieją w szczególności progi.
    • Wycieki z wysprzęglika, pojawia się też szarpanie i zgrzytanie przy zmianie biegu.
    • Niedziałające elektryczne podnośniki szyb.
    • Pęknięcia poszycia dachu zdarzają się przy dużych mrozach.
    • Usterki cewek zapłonowych są nie do uniknięcia.
    • Samochodów w konfiguracji: silnik 1.8, manualna skrzynia biegów, mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu.
    • Aut polecanych przez forumowiczów mx-5.pl.
    • Samochodów z automatyczną skrzynią biegów.
    • MX-5 z korozją widoczną już na zewnątrz. Pod spodem jest prawdopodobnie znacznie gorzej.
    Na pozór osiągi są podobne, ale 1.8 (na fot.) jest dynamiczniejszy.
    Na pozór osiągi są podobne, ale 1.8 (na fot.) jest dynamiczniejszy.Motor

    Dane techniczne: Mazda MX-5 NB (1998-2005)

    Popularne silniki
    1.6 16V
    1.8 16V
    Silnik
    benzynowy
    benzynowy
    Pojemność skokowa
    1598 cm3
    1840 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/16
    Moc maksymalna
    110 KM
    140 KM
    Maksymalny moment obrotowy
    134 Nm
    160 Nm
    Osiągi     
    Prędkość maksymalna
    191 km/h
    205 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    9,7 s
    8,0 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km
    8,6
    8,9

    Renault Megane II CC (2003-2008)

    Renault Megane CC (2003-2008)
    Renault Megane CC (2003-2008)Motor
    • Zgrzytające łożyska przednich kolumn McPhersona - mają za mało kulek.
    • Usterkowy układ kontroli ciśnienia w oponach (opcjonalny) - po dłuższej podróży pokazujeabsurdalne wskazania.
    • Problemy z silnikiem 1.9 dCi obejmują głównie niesprawne turbosprężarki i zatkane zawory recyrkulacji spalin.
    • Usterki cewek zapłonowych.
    • Wersji z końca produkcji z dieslem 2.0 dCi i manualną skrzynią biegów.
    • Benzynowej odmiany 2.0 T.
    • Wersji wyposażeniowej Lux Privilege (jest najbogatsza).
    • Wersji 1.9 dCi, szczególnie z początku produkcji i dużym przebiegiem.
    • Aut nawet po małych stłuczkach. Megane CC łatwo traci geometrię nadwozia.
    Zakup diesla 1.9 dCi to loteria. Znacznie pewniejszy jest 2.0 dCi.
    Zakup diesla 1.9 dCi to loteria. Znacznie pewniejszy jest 2.0 dCi.Motor

    Dane techniczne: Renault Megane II CC (2003-2008)

    Popularne silniki
    1.6 16V
    2.0 T
    1.9 dCi
    2.0 dCi
    Silnik
    benzynowy
    benz. turbo
    turbodiesel
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1598 cm3
    1998 cm3
    1870 cm3
    1985 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/16
    R4/8
    R4/16
    Moc maksymalna
    113 KM
    163 KM
    130 KM
    150 KM
    Maksymalny moment obrotowy
    152 Nm
    270 Nm
    300 Nm
    320 Nm
    Osiągi     
    Prędkość maksymalna
    192 km/h
    220 km/h
    200 km/h
    210 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    10,9 s
    8,3 s
    10,6 s
    8,7 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km
    6,9
    7,7
    5,6
    5,5