Używane: Honda Accord VII, Toyota Avensis II

Atutem japońskich aut jest niska utrata wartości. Nie zawsze słusznie.
Atutem japońskich aut jest niska utrata wartości. Nie zawsze słusznie.Motor
Honda Accord VII: trójramienna kierownica to delikatny sportowy akcent. Siedzi się niżej niż w Toyocie. Na zdjęciu bogata wersja wyposażeniowa Executive. Z silnikiem 2.4 występowała również odmiana Type-S.
Honda Accord VII: trójramienna kierownica to delikatny sportowy akcent. Siedzi się niżej niż w Toyocie. Na zdjęciu bogata wersja wyposażeniowa Executive. Z silnikiem 2.4 występowała również odmiana Type-S.Motor
Toyota Avensis II: tak wygląda tablica przyrządów w bogatej odmianie – ze srebrno-drewnianymi wykończeniami i automatyczną klimatyzacją. Większość aut ma ekran komputera nad konsolą.
Toyota Avensis II: tak wygląda tablica przyrządów w bogatej odmianie – ze srebrno-drewnianymi wykończeniami i automatyczną klimatyzacją. Większość aut ma ekran komputera nad konsolą.Motor

Honda Accord VII, Toyota Avensis II

Atutem japońskich aut jest niska utrata wartości. Nie zawsze słusznie.
Atutem japońskich aut jest niska utrata wartości. Nie zawsze słusznie.Motor
Według danych fabrycznych, bagażnik mieści 520 l. Wydaje się jednak nawet większy.
Według danych fabrycznych, bagażnik mieści 520 l. Wydaje się jednak nawet większy.Motor
Pasażerowie z tyłu mają dużo miejsca nad głowami.
Pasażerowie z tyłu mają dużo miejsca nad głowami.Motor
Skórzane fotele: bez dopłaty w odmianie Prestige.
Skórzane fotele: bez dopłaty w odmianie Prestige.Motor
Honda Accord VII: trójramienna kierownica to delikatny sportowy akcent. Siedzi się niżej niż w Toyocie. Na zdjęciu bogata wersja wyposażeniowa Executive. Z silnikiem 2.4 występowała również odmiana Type-S.
Honda Accord VII: trójramienna kierownica to delikatny sportowy akcent. Siedzi się niżej niż w Toyocie. Na zdjęciu bogata wersja wyposażeniowa Executive. Z silnikiem 2.4 występowała również odmiana Type-S.Motor
575 litrów to wspaniały wynik... na papierze. W rzeczywistości bagażnik jest za niski.
575 litrów to wspaniały wynik... na papierze. W rzeczywistości bagażnik jest za niski.Motor
W kombi jest więcej miejsca niż w sedanie.
W kombi jest więcej miejsca niż w sedanie.Motor
Skórzane fotele wymagały dopłaty równej 6000 zł.
Skórzane fotele wymagały dopłaty równej 6000 zł.Motor
Toyota Avensis III
Toyota Avensis IIIToyota
Toyota Avensis I
Toyota Avensis IToyota
Honda Accord VIII
Honda Accord VIIIHonda
Honda Accord VI
Honda Accord VIHonda
Elektrycznie otwierana klapa bagażnika: wyposażenie dość rzadkie i raczej awaryjne.
Elektrycznie otwierana klapa bagażnika: wyposażenie dość rzadkie i raczej awaryjne.Motor
System stabilizacji toru jazdy VSA nie był wyposażeniem seryjnym aż do liftingu z 2006 r.
System stabilizacji toru jazdy VSA nie był wyposażeniem seryjnym aż do liftingu z 2006 r.Motor
Elektrycznie sterowany fotel kierowcy montowano fabrycznie w odmianie Executive.
Elektrycznie sterowany fotel kierowcy montowano fabrycznie w odmianie Executive.Motor
Toyota Avensis II: tak wygląda tablica przyrządów w bogatej odmianie – ze srebrno-drewnianymi wykończeniami i automatyczną klimatyzacją. Większość aut ma ekran komputera nad konsolą.
Toyota Avensis II: tak wygląda tablica przyrządów w bogatej odmianie – ze srebrno-drewnianymi wykończeniami i automatyczną klimatyzacją. Większość aut ma ekran komputera nad konsolą.Motor
Obsługa tempomatu dźwigienką to intuicyjne rozwiązanie, znane z aut amerykańskich.
Obsługa tempomatu dźwigienką to intuicyjne rozwiązanie, znane z aut amerykańskich.Motor
W bazowych wariantach konsolę wieńczył schowek, w bogatszych – ekran komputera.
W bazowych wariantach konsolę wieńczył schowek, w bogatszych – ekran komputera.Motor

Honda Accord VII (2002-2008)

Długość Hondy to aż 474 cm, a rozstaw osi 272 cm. Mimo to, optycznie Accord wydaje się lżejszy od nieco nadętego Avensisa. Manewrowanie jest problematyczne z uwagi na małą tylną szybę.
Długość Hondy to aż 474 cm, a rozstaw osi 272 cm. Mimo to, optycznie Accord wydaje się lżejszy od nieco nadętego Avensisa. Manewrowanie jest problematyczne z uwagi na małą tylną szybę.Motor
  • Pękające kolektory wydechowe w dieslach - wymieniano je na gwarancji.
  • Nalot korozyjny - dotyczy pewnych partii samochodów sprzed liftingu.
  • Niedziałające elektryczne otwieranie tylnej klapy.
  • Parujące reflektory.
  • Nietrwałe gumy stabilizatora.
  • Uszkodzenia głowic - tylko w autach z LPG (odradzamy!).
  • Bardzo niezawodne silniki.
  • Sportowy charakter.
  • Duży rozstaw osi.
  • Mała utrata wartości.
  • Istotne ryzyko kradzieży.
  • Mały wybór wersji z dieslem.
  • Wąska oferta zamienników.
  • Niektóre auta rdzewieją.
Diesel Hondy pracuje rewelacyjnie, ale nie jest zbyt oszczędny.
Diesel Hondy pracuje rewelacyjnie, ale nie jest zbyt oszczędny.Motor

Dane techniczne: Honda Accord VII (2002-2008)

Polecane silniki
2.0 i-VTEC
2.4 i-VTEC
2.2 i-CTDi
Silnik
benzynowy
benzynowy
turbodiesel
Pojemność skokowa
1998 cm3
2354 cm3
2204 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/16
Moc maksymalna
155 KM
190 KM
140 KM
Maksymalny moment obrotowy
190 Nm
223 Nm
340 Nm
Osiągi     
Prędkość maksymalna
217 km/h
227 km/h
210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,2 s
7,9 s
9,4 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
8,6
9,7
5,4

Toyota Avensis II (2003-2008)

Minimalnie mniejszy: długość 470 cm, rozstaw osi 270 cm. Avensis ma za to więcej miejsca nad głowami. Wygodniej też się wsiada, zwłaszcza do tyłu – drzwi są naprawdę długie.
Minimalnie mniejszy: długość 470 cm, rozstaw osi 270 cm. Avensis ma za to więcej miejsca nad głowami. Wygodniej też się wsiada, zwłaszcza do tyłu – drzwi są naprawdę długie.Motor
  • Uszkodzenia bloku silnika w dieslach serii AD (2.0 i 2.2). Usterka jest poważna, można ją naprawić, ale... tylko raz.
  • Łomoczące zawieszenie tylne w autach sprzed liftingu.
  • Wypalone odbłyśniki reflektorów (zwłaszcza ksenonów).
  • Usterki osprzętu w dieslu 2.0 D-4D (116 KM) - zużyte wtryskiwacze lub turbo.
  • Plamy na tapicerce.
  • Duży wybór aut na rynku.
  • Bardzo praktyczny bagażnik.
  • Świetnie wykonane nadwozie.
  • Szeroka dostępność części.
  • Problemy z dieslami.
  • Słabe prowadzenie.
  • Mało skuteczne hamulce.
  • Zbyt niski prześwit.
Nowoczesny diesel 2.0 126 KM okazał się problematyczny.
Nowoczesny diesel 2.0 126 KM okazał się problematyczny.Motor

Dane techniczne: Toyota Avensis II (2003-2008)

Polecane silniki
1.8 VVT-i
2.0 D-4
2.0 D-4D
2.2 D-4D
Silnik
benzynowy
benzynowy
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1794 cm3
1998 cm3
1995 cm3
2231 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/16
R4/16
Moc maksymalna
129 KM
147 KM
126 KM
150 KM
Maksymalny moment obrotowy
170 Nm
196 Nm
300 Nm
310 Nm
Osiągi     
Prędkość maksymalna
200 km/h
210 km/h
195 km/h
210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,0 s
9,1 s
11,4 s
9,3 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
7,2
8,1
5,9
6,0