Używane: Honda Accord VII, Toyota Avensis II

Atutem japońskich aut jest niska utrata wartości. Nie zawsze słusznie.
Atutem japońskich aut jest niska utrata wartości. Nie zawsze słusznie.Motor
Honda Accord VII: trójramienna kierownica to delikatny sportowy akcent. Siedzi się niżej niż w Toyocie. Na zdjęciu bogata wersja wyposażeniowa Executive. Z silnikiem 2.4 występowała również odmiana Type-S.
Honda Accord VII: trójramienna kierownica to delikatny sportowy akcent. Siedzi się niżej niż w Toyocie. Na zdjęciu bogata wersja wyposażeniowa Executive. Z silnikiem 2.4 występowała również odmiana Type-S.Motor
Toyota Avensis II: tak wygląda tablica przyrządów w bogatej odmianie – ze srebrno-drewnianymi wykończeniami i automatyczną klimatyzacją. Większość aut ma ekran komputera nad konsolą.
Toyota Avensis II: tak wygląda tablica przyrządów w bogatej odmianie – ze srebrno-drewnianymi wykończeniami i automatyczną klimatyzacją. Większość aut ma ekran komputera nad konsolą.Motor

Zobacz również:

    Honda Accord VII, Toyota Avensis II

    Atutem japońskich aut jest niska utrata wartości. Nie zawsze słusznie.
    Atutem japońskich aut jest niska utrata wartości. Nie zawsze słusznie.Motor
    Według danych fabrycznych, bagażnik mieści 520 l. Wydaje się jednak nawet większy.
    Według danych fabrycznych, bagażnik mieści 520 l. Wydaje się jednak nawet większy.Motor
    Pasażerowie z tyłu mają dużo miejsca nad głowami.
    Pasażerowie z tyłu mają dużo miejsca nad głowami.Motor
    Skórzane fotele: bez dopłaty w odmianie Prestige.
    Skórzane fotele: bez dopłaty w odmianie Prestige.Motor
    Honda Accord VII: trójramienna kierownica to delikatny sportowy akcent. Siedzi się niżej niż w Toyocie. Na zdjęciu bogata wersja wyposażeniowa Executive. Z silnikiem 2.4 występowała również odmiana Type-S.
    Honda Accord VII: trójramienna kierownica to delikatny sportowy akcent. Siedzi się niżej niż w Toyocie. Na zdjęciu bogata wersja wyposażeniowa Executive. Z silnikiem 2.4 występowała również odmiana Type-S.Motor
    575 litrów to wspaniały wynik... na papierze. W rzeczywistości bagażnik jest za niski.
    575 litrów to wspaniały wynik... na papierze. W rzeczywistości bagażnik jest za niski.Motor
    W kombi jest więcej miejsca niż w sedanie.
    W kombi jest więcej miejsca niż w sedanie.Motor
    Skórzane fotele wymagały dopłaty równej 6000 zł.
    Skórzane fotele wymagały dopłaty równej 6000 zł.Motor
    Toyota Avensis III
    Toyota Avensis IIIToyota
    Toyota Avensis I
    Toyota Avensis IToyota
    Honda Accord VIII
    Honda Accord VIIIHonda
    Honda Accord VI
    Honda Accord VIHonda
    Elektrycznie otwierana klapa bagażnika: wyposażenie dość rzadkie i raczej awaryjne.
    Elektrycznie otwierana klapa bagażnika: wyposażenie dość rzadkie i raczej awaryjne.Motor
    System stabilizacji toru jazdy VSA nie był wyposażeniem seryjnym aż do liftingu z 2006 r.
    System stabilizacji toru jazdy VSA nie był wyposażeniem seryjnym aż do liftingu z 2006 r.Motor
    Elektrycznie sterowany fotel kierowcy montowano fabrycznie w odmianie Executive.
    Elektrycznie sterowany fotel kierowcy montowano fabrycznie w odmianie Executive.Motor
    Toyota Avensis II: tak wygląda tablica przyrządów w bogatej odmianie – ze srebrno-drewnianymi wykończeniami i automatyczną klimatyzacją. Większość aut ma ekran komputera nad konsolą.
    Toyota Avensis II: tak wygląda tablica przyrządów w bogatej odmianie – ze srebrno-drewnianymi wykończeniami i automatyczną klimatyzacją. Większość aut ma ekran komputera nad konsolą.Motor
    Obsługa tempomatu dźwigienką to intuicyjne rozwiązanie, znane z aut amerykańskich.
    Obsługa tempomatu dźwigienką to intuicyjne rozwiązanie, znane z aut amerykańskich.Motor
    W bazowych wariantach konsolę wieńczył schowek, w bogatszych – ekran komputera.
    W bazowych wariantach konsolę wieńczył schowek, w bogatszych – ekran komputera.Motor

    Honda Accord VII (2002-2008)

    Długość Hondy to aż 474 cm, a rozstaw osi 272 cm. Mimo to, optycznie Accord wydaje się lżejszy od nieco nadętego Avensisa. Manewrowanie jest problematyczne z uwagi na małą tylną szybę.
    Długość Hondy to aż 474 cm, a rozstaw osi 272 cm. Mimo to, optycznie Accord wydaje się lżejszy od nieco nadętego Avensisa. Manewrowanie jest problematyczne z uwagi na małą tylną szybę.Motor
    • Pękające kolektory wydechowe w dieslach - wymieniano je na gwarancji.
    • Nalot korozyjny - dotyczy pewnych partii samochodów sprzed liftingu.
    • Niedziałające elektryczne otwieranie tylnej klapy.
    • Parujące reflektory.
    • Nietrwałe gumy stabilizatora.
    • Uszkodzenia głowic - tylko w autach z LPG (odradzamy!).
    • Bardzo niezawodne silniki.
    • Sportowy charakter.
    • Duży rozstaw osi.
    • Mała utrata wartości.
    • Istotne ryzyko kradzieży.
    • Mały wybór wersji z dieslem.
    • Wąska oferta zamienników.
    • Niektóre auta rdzewieją.
    Diesel Hondy pracuje rewelacyjnie, ale nie jest zbyt oszczędny.
    Diesel Hondy pracuje rewelacyjnie, ale nie jest zbyt oszczędny.Motor

    Dane techniczne: Honda Accord VII (2002-2008)

    Polecane silniki
    2.0 i-VTEC
    2.4 i-VTEC
    2.2 i-CTDi
    Silnik
    benzynowy
    benzynowy
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1998 cm3
    2354 cm3
    2204 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/16
    R4/16
    Moc maksymalna
    155 KM
    190 KM
    140 KM
    Maksymalny moment obrotowy
    190 Nm
    223 Nm
    340 Nm
    Osiągi     
    Prędkość maksymalna
    217 km/h
    227 km/h
    210 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    9,2 s
    7,9 s
    9,4 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km
    8,6
    9,7
    5,4

    Toyota Avensis II (2003-2008)

    Minimalnie mniejszy: długość 470 cm, rozstaw osi 270 cm. Avensis ma za to więcej miejsca nad głowami. Wygodniej też się wsiada, zwłaszcza do tyłu – drzwi są naprawdę długie.
    Minimalnie mniejszy: długość 470 cm, rozstaw osi 270 cm. Avensis ma za to więcej miejsca nad głowami. Wygodniej też się wsiada, zwłaszcza do tyłu – drzwi są naprawdę długie.Motor
    • Uszkodzenia bloku silnika w dieslach serii AD (2.0 i 2.2). Usterka jest poważna, można ją naprawić, ale... tylko raz.
    • Łomoczące zawieszenie tylne w autach sprzed liftingu.
    • Wypalone odbłyśniki reflektorów (zwłaszcza ksenonów).
    • Usterki osprzętu w dieslu 2.0 D-4D (116 KM) - zużyte wtryskiwacze lub turbo.
    • Plamy na tapicerce.
    • Duży wybór aut na rynku.
    • Bardzo praktyczny bagażnik.
    • Świetnie wykonane nadwozie.
    • Szeroka dostępność części.
    • Problemy z dieslami.
    • Słabe prowadzenie.
    • Mało skuteczne hamulce.
    • Zbyt niski prześwit.
    Nowoczesny diesel 2.0 126 KM okazał się problematyczny.
    Nowoczesny diesel 2.0 126 KM okazał się problematyczny.Motor

    Dane techniczne: Toyota Avensis II (2003-2008)

    Polecane silniki
    1.8 VVT-i
    2.0 D-4
    2.0 D-4D
    2.2 D-4D
    Silnik
    benzynowy
    benzynowy
    turbodiesel
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1794 cm3
    1998 cm3
    1995 cm3
    2231 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/16
    R4/16
    R4/16
    Moc maksymalna
    129 KM
    147 KM
    126 KM
    150 KM
    Maksymalny moment obrotowy
    170 Nm
    196 Nm
    300 Nm
    310 Nm
    Osiągi     
    Prędkość maksymalna
    200 km/h
    210 km/h
    195 km/h
    210 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    10,0 s
    9,1 s
    11,4 s
    9,3 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km
    7,2
    8,1
    5,9
    6,0