Używane: Fiat Bravo II, Seat Leon II

Najlepsze jednostki Bravo to 1.4 16V i 1.9 M-Jet. Do Leona polecamy silniki 1.6 8V, 1.9 TDI PD, lub wszystkie TDI CR.
Najlepsze jednostki Bravo to 1.4 16V i 1.9 M-Jet. Do Leona polecamy silniki 1.6 8V, 1.9 TDI PD, lub wszystkie TDI CR.Motor
Seat Leon II: Sportowa pozycja za kierownicą. Dobra jakość wykończenia, ale materiały – przeciętne. Na konsoli opcjonalny duży ekran multimedialny – ożywia nieco tę dużą połać plastiku.
Seat Leon II: Sportowa pozycja za kierownicą. Dobra jakość wykończenia, ale materiały – przeciętne. Na konsoli opcjonalny duży ekran multimedialny – ożywia nieco tę dużą połać plastiku.Motor
Fiat Bravo II: bogate wyposażenie, atrakcyjna stylizacja, ale jakość tworzyw i precyzja montażu nieznacznie gorsza niż w Seacie. Na szczęście wszystko jest trwałe i – o dziwo – nic nie skrzypi.
Fiat Bravo II: bogate wyposażenie, atrakcyjna stylizacja, ale jakość tworzyw i precyzja montażu nieznacznie gorsza niż w Seacie. Na szczęście wszystko jest trwałe i – o dziwo – nic nie skrzypi.Motor

Zobacz również:

    Fiat Bravo II, Seat Leon II

    Seat Leon III
    Seat Leon IIISeat
    Seat Leon I (1999-2005)
    Seat Leon I (1999-2005)Seat
    Prawdopodobny następca – Viaggio
    Prawdopodobny następca – ViaggioFiat
    Fiat Bravo I (1995-2001)
    Fiat Bravo I (1995-2001)Fiat
    Najlepsze jednostki Bravo to 1.4 16V i 1.9 M-Jet. Do Leona polecamy silniki 1.6 8V, 1.9 TDI PD, lub wszystkie TDI CR.
    Najlepsze jednostki Bravo to 1.4 16V i 1.9 M-Jet. Do Leona polecamy silniki 1.6 8V, 1.9 TDI PD, lub wszystkie TDI CR.Motor
    Z przodu siedzi się nisko i wygodnie. Skóra w opcji.
    Z przodu siedzi się nisko i wygodnie. Skóra w opcji.Motor
    Z tyłu brakuje nieco miejsca na głowy.
    Z tyłu brakuje nieco miejsca na głowy.Motor
    Na szerokość – doskonale. Na wysokość – gorzej.
    Na szerokość – doskonale. Na wysokość – gorzej.Motor
    Tylko jedno miejsce na kubek, na dodatek zlokalizowane w niezbyt praktycznym miejscu.
    Tylko jedno miejsce na kubek, na dodatek zlokalizowane w niezbyt praktycznym miejscu.Motor
    Automatyczna klimatyzacja w starszych wersjach – głównie w autach z importu.
    Automatyczna klimatyzacja w starszych wersjach – głównie w autach z importu.Motor
    Opcjonalna skrzynia DSG – jest rewelacyjna, ale po 200 tys. km zaczyna się zużywać. Koszty napraw są duże.
    Opcjonalna skrzynia DSG – jest rewelacyjna, ale po 200 tys. km zaczyna się zużywać. Koszty napraw są duże.Motor
    Seat Leon II: Sportowa pozycja za kierownicą. Dobra jakość wykończenia, ale materiały – przeciętne. Na konsoli opcjonalny duży ekran multimedialny – ożywia nieco tę dużą połać plastiku.
    Seat Leon II: Sportowa pozycja za kierownicą. Dobra jakość wykończenia, ale materiały – przeciętne. Na konsoli opcjonalny duży ekran multimedialny – ożywia nieco tę dużą połać plastiku.Motor
    Regularne kształty, pojemność 340-1165 l. Dzielona tylna kanapa jest seryjna.
    Regularne kształty, pojemność 340-1165 l. Dzielona tylna kanapa jest seryjna.Motor
    Bagażnik Bravo ma jedną z największych pojemności w swojej klasie – 400/1175 l.
    Bagażnik Bravo ma jedną z największych pojemności w swojej klasie – 400/1175 l.Motor
    Jakość tapicerek nie jest niestety najwyższa.
    Jakość tapicerek nie jest niestety najwyższa.Motor
    Fabryczny zestaw audio łatwo łączy się z urządzeniami przenośnymi za pomocą USB i AUX.
    Fabryczny zestaw audio łatwo łączy się z urządzeniami przenośnymi za pomocą USB i AUX.Motor
    Polecamy ręczne skrzynie pięcio- lub sześciobiegowe. Zautomatyzowane Duallogic są awaryjne.
    Polecamy ręczne skrzynie pięcio- lub sześciobiegowe. Zautomatyzowane Duallogic są awaryjne.Motor
    Seryjnie –elektryczne wspomaganie Bravo ma dwa tryby pracy – zwykły i do parkowania.
    Seryjnie –elektryczne wspomaganie Bravo ma dwa tryby pracy – zwykły i do parkowania.Motor
    Fiat Bravo II: bogate wyposażenie, atrakcyjna stylizacja, ale jakość tworzyw i precyzja montażu nieznacznie gorsza niż w Seacie. Na szczęście wszystko jest trwałe i – o dziwo – nic nie skrzypi.
    Fiat Bravo II: bogate wyposażenie, atrakcyjna stylizacja, ale jakość tworzyw i precyzja montażu nieznacznie gorsza niż w Seacie. Na szczęście wszystko jest trwałe i – o dziwo – nic nie skrzypi.Motor

    Seat Leon II (2005-2013)

    Wymiary Leona – długość: 432 cm, szerokość: 177 cm, szerokość 146 cm. Rozstaw osi: 258 cm. Auto nadaje się dla rodziny 2+2, choć na wakacje trzeba będzie zaopatrzyć się w bagażnik dachowy.
    Wymiary Leona – długość: 432 cm, szerokość: 177 cm, szerokość 146 cm. Rozstaw osi: 258 cm. Auto nadaje się dla rodziny 2+2, choć na wakacje trzeba będzie zaopatrzyć się w bagażnik dachowy.Motor
    • Awarie pompowtryskiwaczy i głowic w silnikach 2.0 TDI PD.
    • Awarie łańcuchów rozrządu w silniach 1.4 TSI.
    • Zbieranie się nagaru w układzie dolotowym głowic silników TSI z początkowego okresu produkcji.
    • Awarie czujników ciśnienia paliwa w dieslach TDI CR.
    • Awarie układu EGR.
    • Solidne wykonanie.
    • Szeroka gama silników.
    • Wzorowe zaplecze części zamiennych.
    • Głośna praca diesli z pompowtryskiwaczami.
    • Brak innych wersji nadwozia.
    • Ryzyko kradzieży.

    Dane techniczne: Seat Leon II (2005-2013)

    Wersja
    1.6 8V
    1.9 TDI
    2.0 TDI
    2.0 TDI
    Silnik
    benzynowy
    turbodiesel
    turbodiesel
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1595 cm3
    1986 cm3
    1986 cm3
    1986 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/8
    R4/8
    R4/16
    R4/16
    Moc maksymalna
    102 KM
    105 KM
    140 KM
    170 KM
    Maksymalny moment obrotowy
    148 Nm
    250 Nm
    320 Nm
    350 Nm
    Osiągi     
    Prędkość maksymalna
    184 km/h
    185 km/h
    205 km/h
    214 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    13,7 s
    11,3 s
    9,3 s
    8,2 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km
    7,0
    5,0
    5,7
    6,0

    Fiat Bravo II (2007-)

    Pod względem gabarytów Fiat Bravo nieznacznie góruje nad swoim rywalem, Seatem Leonem. Jego długość to: 433 cm, szerokość: 179 cm, wysokość 149 cm. Rozstaw osi: 260 cm.
    Pod względem gabarytów Fiat Bravo nieznacznie góruje nad swoim rywalem, Seatem Leonem. Jego długość to: 433 cm, szerokość: 179 cm, wysokość 149 cm. Rozstaw osi: 260 cm.Motor
    • Wycieki oleju z zespołu napędowego.
    • Awarie układu EGR.
    • Parujące reflektory przednie (głównie w autach sprzed liftingu).
    • Awarie zautomatyzowanej skrzyni biegów Duallogic.
    • Awarie przełącznika zespolonego pod kierownicą.
    • Problemy z filtrem cząstek (podnosi się poziom paliwa).
    • Duży wybór aut na rynku.
    • Bardzo atrakcyjne ceny.
    • Niezawodność.
    • Szeroka dostępność części.
    • Słaba widoczność do tyłu.
    • Niezbyt wyszukane materiały.
    • Mało wydajna wentylacja.
    • Brak innych wersji nadwozia.

    Dane techniczne: Fiat Bravo (2007-)

    Wersja
    1.4 16V
    1.6 M-JET
    1.9 M-JET
    2.0 M-JET
    Silnik
    benzynowy
    turbodiesel
    turbodiesel
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1368 cm3
    1598 cm3
    1910 cm3
    1956 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/16
    R4/8
    R4/16
    Moc maksymalna
    90 KM
    105 KM
    120 KM
    165 KM
    Maksymalny moment obrotowy
    128 Nm
    290 Nm
    255 Nm
    360 Nm
    Osiągi     
    Prędkość maksymalna
    179 km/h
    187 km/h
    194 km/h
    215 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    12,5 s
    11,3 s
    10,5 s
    8,2 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km
    6,7
    4,9
    5,3
    5,5

    Fiat Bravo, Seat Leon - podsumowanie

    Motor