Używane BMW X3 E83 (2003-2010)

W ogłoszeniach dominują diesle 2.0d i 3.0d. Na zakup egzemplarza w dobrym stanie trzeba przygotować około 40-45 tys. zł.
W ogłoszeniach dominują diesle 2.0d i 3.0d. Na zakup egzemplarza w dobrym stanie trzeba przygotować około 40-45 tys. zł.Motor
Po liftingu poprawiła się jakość materiałów. Stylizacja poszczególnych elementów nie zmieniła się znacząco.
Po liftingu poprawiła się jakość materiałów. Stylizacja poszczególnych elementów nie zmieniła się znacząco.Motor
Bardzo wysoka jakość wykończenia. Przed liftingiem irytują jedynie detale – tanie plastikowe klamki wewnętrzne czy łuszcząca się powłoka z tworzyw na konsoli centralnej w okolicy przycisków.
Bardzo wysoka jakość wykończenia. Przed liftingiem irytują jedynie detale – tanie plastikowe klamki wewnętrzne czy łuszcząca się powłoka z tworzyw na konsoli centralnej w okolicy przycisków.BMW

xDrive – doskonały na co dzień

Prędkość zjazdu ogranicza system HDC.
Prędkość zjazdu ogranicza system HDC.BMW
  • Łuszczenie się gumowanych powłok na plastikowych elementach wystroju wnętrza - problem dotyczy głównie paneli na drzwiach oraz konsoli środkowej.
  • Przeciętna trwałość sprzęgieł w ręcznych skrzyniach biegów. Z mocnymi dieslami lepiej sprawdzają się automaty, choć ich serwisowanie jest droższe.
  • Rozszczelnienie przewodów chłodnicy powietrza doładowującego. Pomaga wymiana opasek (czasem także przewodów).
  • Zużycie filtra cząstek stałych. Wytrzymuje maksymalnie 200 tys. km. Po tym przebiegu trzeba go wymienić.
  • Jeśli X3 ma być autem rodzinnym na co dzień, najlepszym wyborem jest wersja 2.0d - oszczędna, a jednocześnie wystarczająco dynamiczna.
  • Egzemplarzy z uszkodzonym układem napędowym - zazwyczaj usterki są poważne, drogie w naprawach.
  • Egzemplarzy 3.0sd/35d bez dokumentacji serwisowej.
  • Bardzo dobre właściwości jezdne.
  • Świetna jakość wykonania.
  • Bogate wyposażenie.
  • Dobre wyciszenie wnętrza.
  • Ryzyko zakupu auta powypadkowego jest duże, ponieważ większość egzemplarzy pochodzi z prywatnego importu.

BMW X3 E83: orientacyjne ceny rynkowe

Model
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2.0i
95 000 zł
75 000 zł
61 000 zł
50 000 zł
40 000 zł
37 000 zł
35 000 zł
34 000 zł
2.0d
110 000 zł
90 000 zł
73 000 zł
60 000 zł
50 000 zł
45 000 zł
40 000 zł
38 000 zł

Dane techniczne: BMW X3 E83 (2003-2010) - wersje benzynowe

Wersja
2.0i
2.5i
2.5si
3.0i
3.0si
Silnik
benzynowy
benzynowy
benzynowy
benzynowy
benzynowy
Pojemność skokowa
1995 cm3
2494 cm3
2497 cm3
2979 cm3
2996 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R6/24
R6/24
R6/24
R6/24
Moc maksymalna
150 KM
192 KM
218 KM
231 KM
272 KM
Maksymalny moment obrotowy
200 Nm
245 Nm
250 Nm
300 Nm
315 Nm
Osiągi
 
 
 
 
 
Prędkość maksymalna
198 km/h
208 km/h
221 km/h
224 km/h
232 km/h
Przysp. 0-100 km/h
11,5 s
8,9 s
8,5 s
7,8 s
7,2 s
Średnie zużyciepaliwa w l/100 km
9,2
11,0
9,9
11,5
10,1

Dane techniczne: BMW X3 E83 (2003-2010) - wersje wysokoprężne

Wersja
2.0d
2.0d
3.0d
3.0sd
Silnik
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1995 cm3
1995 cm3
2993 cm3
2993 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R6/24
R6/24
Moc maksymalna
150 KM
177 KM
204 KM
286 KM
Maks. moment obrotowy
330 Nm
350 Nm
410 Nm
580 Nm
Osiągi
 
 
 
 
Prędkość maksymalna
198 km/h
206 km/h
218 km/h
240 km/h
Przysp. 0-100 km/h
10,2 s
8,9 s
7,9 s
6,6 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
7,2
6,6
8,4
8,7