Używane BMW serii 5 F10: którą wersję kupić, a których unikać?

BMW 5 F10 było wyznacznikiem w swojej klasie w kwestii pewności prowadzenia, ale komfort jazdy też zapewniało wysoki
BMW 5 F10 było wyznacznikiem w swojej klasie w kwestii pewności prowadzenia, ale komfort jazdy też zapewniało wysokimateriały prasowe
System multimedialny iDrive to jeden z najwygodniejszych w obsłudze
System multimedialny iDrive to jeden z najwygodniejszych w obsłudzemateriały prasowe

Używane BMW 5 F10 - długość, szerokość, wysokość oraz pojemność bagażnika

Używane BMW 5 F10 – wymiary nadwozia i pojemność bagażnika

Dł./szer./wys.
4899/1860/1464 mm (4910/1860/1464 mm - kombi)
Rozstaw osi
2968 mm
Pojemność bagażnika
520 l (560-1670 l – kombi)
Z tyłu dwójce pasażerów będzie wygodnie, trójce – niekoniecznie
Z tyłu dwójce pasażerów będzie wygodnie, trójce – niekonieczniemateriały prasowe

Używane BMW serii 5 F10 - jeśli silnik benzynowy, to tylko R6

520-litrowy bagażnik miał niestety ściany o nieregularnych kształtach
520-litrowy bagażnik miał niestety ściany o nieregularnych kształtachmateriały prasowe

Używane BMW serii 5 F10 - jeśli z dieslem, to tylko 2.0 B47 lub 3.0 R6 N57

Po face liftingu w 2011 roku zmieniła się m.in. stylizacja świateł do jazdy dziennej
Po face liftingu w 2011 roku zmieniła się m.in. stylizacja świateł do jazdy dziennejmateriały prasowe

Używane BMW 5 F10 - typowe usterki

  • zawieszające się multimedia
  • awarie elektroniki aktywnego układu kierowniczego i przekładni automatycznych
  • luzy w zawieszeniu po 100 tys. km
  • awarie skrzynki rozdzielczej w wersjach 4x4
  • glikol wyciekający z nieszczelnej chłodniczki zaworu EGR - uwaga, może to prowadzić do pożaru auta (tylko w wersjach z dieslem do 2017 roku)
  • usterki wtryskiwaczy
  • awarie układu klimatyzacji
Wersja kombi stanowi na rynku aut używanych w Polsce nawet połowę wszystkich ofert
Wersja kombi stanowi na rynku aut używanych w Polsce nawet połowę wszystkich ofertmateriały prasowe

Używane BMW serii 5 F10 - ceny na rynku aut używanych

BMW M5 ma agresywną stylizację, silnik 4.4 V8 i moc od 560 do 600 KM
BMW M5 ma agresywną stylizację, silnik 4.4 V8 i moc od 560 do 600 KMmateriały prasowe

Używane BMW serii 5 F10 - plusy

  • znakomita kombinacja pewnych właściwości jezdnych i komfortu
  • łatwe w obsłudze wnętrze, nowocześniejsze niż u poprzednika multimedia
  • bogate wyposażenie
  • dynamiczne i oszczędne silniki
  • brak podatności na korozję
  • wysoka jakość montażu
  • bardzo dobrze działająca przekładnia automatyczna

Używane BMW serii 5 F10 - minusy

  • niska jakość skórzanej tapicerki w niektórych egzemplarzach
  • wysokie ceny większości części
  • ryzyko pożaru niektórych wersji
  • kosztowne awarie silników wysokoprężnych N47 oraz benzynowych N20
  • odkształcające się aluminiowe obręcze kół w egzemplarzach z oponami typu run-flat
  • parujące klosze reflektorów

Wybór Interii

BMW serii 5 F10 – dane techniczne (polecane wersje)

Wersja
530i
520d
530d
Silnik
R6
R4, turbodiesel
R6, turbodiesel
Pojemność skokowa
2996 cm3
1995 cm3
2993 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
272 KM
przy 6100 obr/min
190 KM
przy 4000 obr/min
258 KM
przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
310 Nm
1600-4250 obr/min
400 Nm
przy 1750-2500 obr/min
560 Nm
przy 1500-3000 obr/min
Masa własna/ładowność
1635/610 kg
1620/610 kg
1685/610 kg
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,5 s
7,9 s
5,8 s
Prędkość maksymalna
250 km/h
236 km/h
250 km/h
"Wydarzenia": Punkty karne będą się kasować kierowcom po rokuPolsat NewsPolsat News