Używane Audi A8 D3 (2002-2009)

Audi A8 to bez wątpienia wizytówka technicznych możliwości firmy i w związku z tym nie należy od niego oczekiwać niskich kosztów eksploatacji.

Audi A8 (D3) z początku okresu produkcyjnego (lata 2003-2005)
Audi A8 (D3) z początku okresu produkcyjnego (lata 2003-2005)Audi
Przed zakupem A8 warto wziąć instrukcję obsługi i mozolnie posprawdzać działanie poszczególnych elementów wyposażenia.Audi

Niemiecki producent udowodnił, że można połączyć najwyższy komfort jazdy z niemal sportową trakcją. "Sekretami" są: lekkie, a jednocześnie wyjątkowo wytrzymałe nadwozie wykonane praktycznie w całości ze stopów lekkich (Audi Space Frame), zaawansowane wielowahaczowe zawieszenie z aktywną regulacją charakterystyki pracy, stały napęd na cztery koła (z wyjątkiem bazowej wersji) z elektroniczną kontrolą trakcji oraz gama bardzo mocnych, widlastych silników, z których najmocniejsze mają 12 cylindrów.

Zobacz również:

    Kupując używane A8, nie próbujmy nawet podchodzić do niego z tanim, magnetycznym czujnikiem grubości lakieru. Tu zastosowanie mają wyłączne drogie, elektroniczne testery działające na metalach nieżelaznych. Tylko w wyspecjalizowanych stacjach obsługi możemy zweryfikować stan zespołu napędowego - komplet danych ze sterowników zawieszenia, skrzyni biegów i silnika odczytują wyłącznie najlepsze komputery diagnostyczne.

    Szukając optymalnej wersji, unikajmy modeli wyposażonych w bezstopniową przekładnię Multitronic, która słynie z wysokich kosztów obsługi oraz ponadprzeciętnej awaryjności. Ryzykowny jest także zakup starszych wersji wysokoprężnych 3.0 TDI V6 oraz 4.2 TDI V8, które po przebiegu 150-200 tys. km mogą sygnalizować już pierwsze problemy z łańcuchowym układem rozrządu oraz układem wtryskowym. Warto podkreślić, że każda poważniejsza ingerencja serwisowa wymaga demontażu silnika, co dodatkowo podnosi koszty usług.

    Najlepszą propozycją dla osób zainteresowanych zakupem A8 wydaje się wersja z silnikiem benzynowym 4.2 V8 FSI o mocy 350 KM z automatyczną skrzynią Tiptronic.

    W najdroższych wersjach wyposażenia fotele są nie tylko wykończone skórą, ale także wentylowane.Audi

    Audi A8 D3: plusy

    • bardzo wysoka jakość wykonania
    • doskonałe właściwości trakcyjne
    • gama bardzo mocnych i trwałych jednostek benzynowych

    Audi D3: minusy

    • absurdalnie drogie wielowahaczowe zawieszenie
    • awaryjne, bezstopniowe skrzynie Multitronic
    Silnik
    3.0 V6
    3.7 V8
    4.2 V8
    6.0 W12
    3.0 TDI V6
    4.2 V8 TDI
    rodzaj silnika
    benz., V6
    benz., V8
    benz., V8
    benz., V12
    t.diesel V6
    t.dies., V8
    poj. skok.
    2976 cm3
    3697 cm3
    4172 cm3
    5998 cm3
    2967 cm3
    4134 cm3
    zawory/rozrząd
    30/p.+ł.
    40/p.+ł.
    40/p.+ł.
    48/p.+ł.
    24/łańc.
    32/łańc.
    moc maks.
    220 KM
    280 KM
    335 KM
    450 KM
    233 KM
    326 KM
    moment obr.
    300 Nm
    360 Nm
    430 Nm
    580 Nm
    450 Nm
    650 Nm
    prędkość maks.
    242 km/h
    250 km/h
    250 km/h
    250 km/h
    234 km/h
    250 km/h
    0-100 km/h
    7,9 s
    7,3 s
    6,3 s
    5,2 s
    7,8 s
    5,9 s
    zużycie paliwa*
    10,2
    12,3
    13,1
    15,2
    9,1
    10,2
    * w l/100 km; dane dla wersji podstawowych
    Większość napraw dwunastocylindrowego silnika W12 wymaga wyjęcia go z samochodu.Audi
    Auto Moto
    Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
    Dołącz do nas