Używane Audi A1 I (2010-2018) - opinie użytkowników
Czy doskonałe właściwości jezdne i bogate wyposażenie rekompensują wysokie ceny używanych A1?
AUDI A1 I
lata produkcji: 2010-2018
ceny: od 65 tys. zł
Audi A1 zadebiutowało 5 lat po wygaszeniu produkcji kontrowersyjnego A2. Producent wszczepił do tego modelu wszystko, co wówczas uznawał za najlepsze.
A1 otrzymało silniki TFSI (1.2, 1.4 i później 1.0), 7-biegową skrzynię S tronic w wybranych wariantach i odmianę S1 o mocy 231 KM.
Niestety, wspomniane jednostki napędowe szybko stały się zmorą tego auta z uwagi na nietrwały łańcuchowy rozrząd, zużywanie oleju i problemy z tłokami w 1.4 TFSI/185 KM. Dziś koszty wymiany rozrządu spadły do rozsądnego poziomu i warto zmienić go profilaktycznie
Sprawa nie przedstawia się tak korzystnie w przypadku skrzyń S tronic, bo nadal generują wysokie koszty (awarie sprzęgieł, mechatroniki).
Część ogłoszeń dotyczy A1 z dieslami 1.6 TDI: można na nich polegać, jeśli komuś nie przeszkadzają gorsze osiągi.
Niska pozycja za kierownicą i czuły układ kierowniczy sprawiają, że pokonywanie zakrętów to czysta przyjemność, i to mimo braku zawieszenia wielowahaczowego (tylko w S1).
Jakością wykonania wnętrza Audi zawstydza rywali, ale ustępuje im przestronnością. Uwaga: niektóre wersje mają homologację czteroosobową (kanapa wyprofilowana na dwie osoby).
Wiele części mechanicznych do tego auta pasuje z Polo/Fabii/Ibizy.
Co mają do powiedzenia użytkownicy na temat swoich Audi A1?
ZALETY
"Moje A1 1.6 TDI/105 KM średnio spala 5,4 l/100 km. Stację benzynową odwiedzam sporadycznie".
"Mam 180 cm i z przodu czuję się jak w domu. Fotel świetnie podpiera ciało, wszystko mam w zasięgu ręki".
"Bardzo precyzyjne w prowadzeniu auto. Niezbyt mocne wspomaganie i twarde zestrojenie zawieszenia dają poczucie pełnej kontroli. Do tego szerokie opony".
WADY
"Tragiczna nawigacja - działa wolno, jest brzydka i archaiczna. Lepiej korzystać z darmowej w telefonie".
"Bardzo mało miejsca na kanapie i symboliczny bagażnik. To właściwie autko dwuosobowe + zakupy".
"Silnik S1 (2.0 TFSI/231 KM) brzmi bardzo słabo. Szkoda, bo osiągi ma więcej niż zadowalające".
Tekst: Michał Bakuła, zdjęcia: archiwum; "Motor" 5/2019
Audi A1 Sportback 1.4 TFSI S tronic Ambition - test – TESTY I PORÓWNANIA