Używana Skoda Octavia II (2004-2013) - opinie użytkowników

Wzór pewnego, rodzinnego auta. Ale nie w każdej wersji silnikowej.

Skoda Octavia II
Skoda Octavia IIMotor

SKODA OCTAVIA IIlata produkcji: (2004-2013)ceny: od 8 tys. zł

Nie bez powodu Octavia to najpopularniejsze auto w Polsce.

Jest przestronniejsza od Golfa, trochę od niego tańsza, a dzięki powiązaniu technicznemu z Volkswagenem kusi bogatą ofertą części zamiennych.

Użytkownicy w pełni ufają sprawdzonej jednostce 1.6 8V i starym dieslom 1.9 TDI (w tych po 2006 roku czasami obracają się panewki).

Godny rozpatrzenia jest również 1.6 TDI i nowszy 2.0 TDI z common rail - starszy z pompowtryskiwaczami nie grzeszy trwałością.

Jeśli chodzi o TSI, do większości właścicieli dotarły informacje o awariach rozrządu lub ich braniu oleju i niektóre Octavie mają profilaktycznie wymienione wrażliwe elementy.

Najstarsze auta zaczynają korodować, a w bazowych wersjach szybko niszczy się wnętrze.

Na rynku panuje prawdziwe zatrzęsienie ofert używanych Octavii, ale znalezienie rozsądnego egzemplarza jest trudną sztuką.

octavia deska rozdzielczaMotor
octavia foteleMotor
octavia bagażnikMotor
Użytkownicy oceniają pojazd w 2 działach i 14 kategoriach. Poniżej oceny, jakie przyznali na podstawie swoich doświadczeń.
 OCENA SAMOCHODU
 
źle
poniżej średniej
przeciętnie
powyżej średniej
bardzo dobrze
przestronność wnętrza
 
 
 
 
pojemność bagażnika
 
 
 
 
jakość materiałów
 
 
 
 
wyposażenie
 
 
 
 
komfort jazdy, hałas
 
 
 
 
osiągi
 
 
 
 
wygląd, styl
 
 
 
 
OCENA EKSPLOATACJI
 
źle
poniżej średniej
przeciętnie
powyżej średniej
bardzo dobrze
cena zakupu
 
 
 
 
zużycie paliwa
 
 
 
 
ceny części
 
 
 
 
dostępność części
 
 
 
 
koszty serwisu
 
 
 
 
dostępność serwisu
 
 
 
 
awaryjność
 
 
 
 
skoda octavia iiMotor

UŻYWANA SKODA OCTAVIA II (2004-2013): OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Co mają do powiedzenia użytkownicy na temat swoich Octavii?

ZALETY

"Siedzenia wygodne i odpowiednio twarde - nie męczą w długiej trasie".

"Wszystkie elementy do obsługi pod ręką. Fajny podłokietnik z regulacją".

"Do silnika 1.6 bez problemu dostaję wszystkie części w niskich cenach".

"Świetna aranżacja bagażnika: podwójna podłoga, kilka haczyków, pełno schowków i praktyczna siatka".

skoda octavia bagażnikMotor

"W skrzyni DSG wymieniam olej co 60 tys. km. Teraz auto ma przebieg 215 tys. km i nie mam z nią problemów".

WADY

"W moim aucie (1.2 TSI) przez 200 tys. km wymieniłem pompę wody, turbinę i rozrząd. Trochę za to zapłaciłem".

"Auto mogłoby być kilka cm szersze. Brakuje miejsca dla trzeciej osoby z tyłu".

"Trzeba uważać na boczne podmuchy wiatru. Auto jest długie, ale ma stosunkowo niewielki rozstaw osi".

skoda octavia iiMotor

"Dość szybko zużywają się elementy zawieszenia, m.in. mocowania wahaczy".

Skoda Octavia II (2004-2013)

Skoda Octavia II (2004-2013) Motor
Skoda Octavia II (2004-2013) Motor
Skoda Octavia II (2004-2013) Motor
Skoda Octavia II (2004-2013) Motor
Skoda Octavia II (2004-2013) Motor
Skoda Octavia II (2004-2013) Motor
Skoda Octavia II (2004-2013) Motor
Skoda Octavia II (2004-2013) Motor
Skoda Octavia II (2004-2013) Motor
Skoda Octavia II (2004-2013) Motor
Skoda Octavia II (2004-2013) Motor
Skoda Octavia II (2004-2013) Motor
Skoda Octavia II (2004-2013) Motor
Skoda Octavia II (2004-2013) Motor
Skoda Octavia II (2004-2013) Motor
Skoda Octavia II (2004-2013) Motor
Skoda Octavia II (2004-2013) Motor
Skoda Octavia II (2004-2013) Motor
Skoda Octavia II (2004-2013) Motor
Skoda Octavia II (2004-2013) Motor
Skoda Octavia II (2004-2013) Motor
Skoda Octavia II (2004-2013) Motor
Skoda Octavia II (2004-2013) Motor

Tekst: Michał Bakuła, zdjęcia: archiwum; "Motor" 20/2018

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas