Używana Skoda Octavia II (2004-2013)
Nie porywa, ale za to jest niezwykle praktyczna. Octavia to rodzinny hit rynkowy.
Zakup używanej Octavii II to wyraz wybitnie zachowawczego podejścia do samochodu - ten model ma wiele zalet, ale przy tym jest dość nudny i w tańszych wersjach wykończony poniżej przeciętnej. Dopiero trudne do znalezienia, bogate odmiany Elegance czy L&K mogą się podobać, jeśli chodzi o wykończenie kabiny.
Żadna wersja nie jest natomiast wolna od problemów z korozją czy niedostatków wykończeniowych, jak źle spasowane uszczelki drzwi.
Nie wszystkie silniki możemy z czystym sumieniem polecić. Jednoznacznie odradzamy tylko benzynowego 1.8 TSI, który zużywa dużo oleju oraz ostrzegamy przed 1.4 TSI produkowanym do 2010 r. - ma nietrwały łańcuch rozrządu.
Spośród diesli nasze typy to 1.9 TDI z oznaczeniem BJB lub BKC oraz 2.0 TDI typu BMM z 8-zaworową głowicą. Można też polecić wszystkie odmiany silnika 1.6 TDI - jego usterki należą do rzadkości.
Zwolennicy LPG większego wyboru nie mają: silniki dostosowane do montażu gazu to tylko 1.4 i 1.6 MPI - ten drugi spotyka się częściej.
UŻYWANA SKODA OCTAVIA II (2004-2013): PLUSY I MINUSY
+ ogromny bagażnik+ trwałe zawieszenie+ oferta rynkowa wydaje się niemal nieskończona+ silnik 1.6 jest idealny do LPG
- sporo usterek silników- zwykle ubogie wyposażenie- korozja i szumy uszczelek w drzwiach
UŻYWANA SKODA OCTAVIA II (2004-2013): POLECANY SILNIK
pojemność | 1896 cm3 |
maksymalna moc | 105 KM |
maks. moment obrotowy | 250 Nm |
prędkość maksymalna | 192 km/h |
przyspieszenie 0-100 km/h | 11,8 s |
średnie zużycie paliwa | 5,5 l/100 km |
UŻYWANA SKODA OCTAVIA II (2004-2013): PRZEWODNIK PO CENACH
- 36 000 zł
Poliftowa, bogato wyposażona wersja - może być nawet terenowa Scout albo sportowa RS.
- 24 000 zł
Tyle trzeba zapłacić za wersję poliftową - są i tańsze, ale zazwyczaj w bardzo złym stanie; preferowany silnik: 1.6 MPI.
- 16 000 zł
Starczy na wersję Classic, czyli słabo wyposażoną, z silnikiem 1.4, 1.6 albo dieslem 1.9 TDI i przebiegiem ok. 300 000 km.
UŻYWANA SKODA OCTAVIA II (2004-2013): INNE GENERACJE
SKODA OCTAVIA Ilata produkcji: 1996-2010polecany silnik: 1.9 TDI 90 KMceny: od 3000 zł
Wczesne egzemplarze idą już na złom z powodu korozji, późne trafiają do klientów ceniących tanie naprawy.
SKODA OCTAVIA IIIlata produkcji: od 2012 r.polecany silnik: 1.4 TSI 150 KMceny: od 29 000 zł
Aktualna generacja osiągnęła rozmiary samochodu klasy średniej sprzed 10 lat. Na razie bez poważnych awarii.
Skoda Octavia II (2004-2013)
Tekst: Jacek Ambrozik, Tymon Grabowski, zdjęcia: archiwum; "Motor" 25/2017