Używana Skoda Octavia II (2004-2013)

Nie porywa, ale za to jest niezwykle praktyczna. Octavia to rodzinny hit rynkowy.

Skoda Octavia II
Skoda Octavia IIMotor

Zakup używanej Octavii II to wyraz wybitnie zachowawczego podejścia do samochodu - ten model ma wiele zalet, ale przy tym jest dość nudny i w tańszych wersjach wykończony poniżej przeciętnej. Dopiero trudne do znalezienia, bogate odmiany Elegance czy L&K mogą się podobać, jeśli chodzi o wykończenie kabiny.

Żadna wersja nie jest natomiast wolna od problemów z korozją czy niedostatków wykończeniowych, jak źle spasowane uszczelki drzwi.

Nie wszystkie silniki możemy z czystym sumieniem polecić. Jednoznacznie odradzamy tylko benzynowego 1.8 TSI, który zużywa dużo oleju oraz ostrzegamy przed 1.4 TSI produkowanym do 2010 r. - ma nietrwały łańcuch rozrządu.

Spośród diesli nasze typy to 1.9 TDI z oznaczeniem BJB lub BKC oraz 2.0 TDI typu BMM z 8-zaworową głowicą. Można też polecić wszystkie odmiany silnika 1.6 TDI - jego usterki należą do rzadkości.

Zwolennicy LPG większego wyboru nie mają: silniki dostosowane do montażu gazu to tylko 1.4 i 1.6 MPI - ten drugi spotyka się częściej.

Wersja po lifcie: przeważają samochody z klimatyzacją manualną, a nawigacja bywa montowana przez użytkowników zamiast zwykłego radia.Motor
foteleMotor
bagażnikMotor

UŻYWANA SKODA OCTAVIA II (2004-2013): PLUSY I MINUSY

+ ogromny bagażnik+ trwałe zawieszenie+ oferta rynkowa wydaje się niemal nieskończona+ silnik 1.6 jest idealny do LPG

- sporo usterek silników- zwykle ubogie wyposażenie- korozja i szumy uszczelek w drzwiach

UŻYWANA SKODA OCTAVIA II (2004-2013): POLECANY SILNIK

pojemność
1896 cm3
maksymalna moc
105 KM
maks. moment obrotowy
250 Nm
prędkość maksymalna
192 km/h
przyspieszenie 0-100 km/h
11,8 s
średnie zużycie paliwa
5,5 l/100 km
skoda octaviaMotor

UŻYWANA SKODA OCTAVIA II (2004-2013): PRZEWODNIK PO CENACH

  • 36 000 zł

Poliftowa, bogato wyposażona wersja - może być nawet terenowa Scout albo sportowa RS.

  • 24 000 zł

Tyle trzeba zapłacić za wersję poliftową - są i tańsze, ale zazwyczaj w bardzo złym stanie; preferowany silnik: 1.6 MPI.

  • 16 000 zł

Starczy na wersję Classic, czyli słabo wyposażoną, z silnikiem 1.4, 1.6 albo dieslem 1.9 TDI i przebiegiem ok. 300 000 km.

UŻYWANA SKODA OCTAVIA II (2004-2013): INNE GENERACJE

SKODA OCTAVIA Ilata produkcji: 1996-2010polecany silnik: 1.9 TDI 90 KMceny: od 3000 zł

octavia IMotor

Wczesne egzemplarze idą już na złom z powodu korozji, późne trafiają do klientów ceniących tanie naprawy.

SKODA OCTAVIA IIIlata produkcji: od 2012 r.polecany silnik: 1.4 TSI 150 KMceny: od 29 000 zł

skoda octavia IIIMotor

Aktualna generacja osiągnęła rozmiary samochodu klasy średniej sprzed 10 lat. Na razie bez poważnych awarii.

Skoda Octavia II (2004-2013)

Skoda Octavia II (2004-2013)Motor
Skoda Octavia II (2004-2013)Motor
Skoda Octavia II (2004-2013)Motor
Skoda Octavia II (2004-2013)Motor
Skoda Octavia II (2004-2013)Motor
Skoda Octavia II (2004-2013)Motor
Skoda Octavia II (2004-2013)Motor
Skoda Octavia II (2004-2013)Motor
Skoda Octavia II (2004-2013)Motor
Skoda Octavia II (2004-2013)Motor
Skoda Octavia II (2004-2013)Motor
Skoda Octavia II (2004-2013)Motor
Skoda Octavia II (2004-2013)Motor
Skoda Octavia II (2004-2013)Motor
Skoda Octavia II (2004-2013)Motor
Skoda Octavia II (2004-2013)Motor
Skoda Octavia II (2004-2013)Motor
Skoda Octavia II (2004-2013)Motor
Skoda Octavia II (2004-2013)Motor
Skoda Octavia II (2004-2013)Motor

Tekst: Jacek Ambrozik, Tymon Grabowski, zdjęcia: archiwum; "Motor" 25/2017

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas