Używana Skoda Octavia II (2004-2013)

Z lewej strony - Skoda Octavia II przed liftingiem (2004-2008), z prawej - Skoda Octavia II po liftingu (2008-2013).
Z lewej strony - Skoda Octavia II przed liftingiem (2004-2008), z prawej - Skoda Octavia II po liftingu (2008-2013).Motor
Deska rozdzielcza wersji przed liftingiem. Rozbudowany panel radioodtwarzacza oraz automatyczna klimatyzacja to elementy, które poprawiają komfort jazdy i estetykę wnętrza. Były oferowane za dopłatą i mają duży wpływ na cenę używanego auta.
Deska rozdzielcza wersji przed liftingiem. Rozbudowany panel radioodtwarzacza oraz automatyczna klimatyzacja to elementy, które poprawiają komfort jazdy i estetykę wnętrza. Były oferowane za dopłatą i mają duży wpływ na cenę używanego auta.Motor
Po liftingu poprawiła się jakość materiałów wykończeniowych. Uwagę zwraca także zmodyfikowana tablica przyrządów: wskaźniki temperatury i poziomu paliwa trafiły na tarcze obrotomierza i prędkościomierza.
Po liftingu poprawiła się jakość materiałów wykończeniowych. Uwagę zwraca także zmodyfikowana tablica przyrządów: wskaźniki temperatury i poziomu paliwa trafiły na tarcze obrotomierza i prędkościomierza.Motor
Typową usterką nadwozia jest wytarty lakier w miejscach, w których dotykają go uszczelki drzwi
Z lewej strony - Skoda Octavia II przed liftingiem (2004-2008), z prawej - Skoda Octavia II po liftingu (2008-2013).
Z lewej strony - Skoda Octavia II przed liftingiem (2004-2008), z prawej - Skoda Octavia II po liftingu (2008-2013).Motor

Skoda Octavia II (2004-2013)

Kombi: bagażnik ma regularne wnętrze i mieści od 605 do 1655 l. Pod podłogą znajduje się duży schowek (opcja).
Kombi: bagażnik ma regularne wnętrze i mieści od 605 do 1655 l. Pod podłogą znajduje się duży schowek (opcja).Motor
Najbogatsze wersje mają elektrycznie sterowane fotele z potrójną pamięcią.
Najbogatsze wersje mają elektrycznie sterowane fotele z potrójną pamięcią.Motor
Po liftingu „małe wskaźniki” trafiły na tarcze obrotomierza i prędkościomierza.
Po liftingu „małe wskaźniki” trafiły na tarcze obrotomierza i prędkościomierza.Motor
W opcji: czytelny, rozbudowany ekran dotykowy z nawigacją.
W opcji: czytelny, rozbudowany ekran dotykowy z nawigacją.Motor
Elektrycznie sterowane tylne szyby były montowane seryjnie w wersji Ambiente.
Elektrycznie sterowane tylne szyby były montowane seryjnie w wersji Ambiente.Motor
Przed liftingiem: małe wskaźniki (temperatury cieczy i paliwa) są nad dużymi.
Przed liftingiem: małe wskaźniki (temperatury cieczy i paliwa) są nad dużymi.Motor
Praktyczny schowek na okulary montowany obok oświetlenia kabiny.
Praktyczny schowek na okulary montowany obok oświetlenia kabiny.Motor
Już w wersji Liftback Octavia II jest samochodem wystarczająco użytecznym. Bagażnik ma pojemność 560/1350 l.
Już w wersji Liftback Octavia II jest samochodem wystarczająco użytecznym. Bagażnik ma pojemność 560/1350 l.Motor
Opcjonalna skrzynia DSG zmienia biegi szybciej niż wprawny kierowca.
Opcjonalna skrzynia DSG zmienia biegi szybciej niż wprawny kierowca.Motor
Skoda Octavia I
Skoda Octavia ISkoda
Skoda Octavia III
Skoda Octavia IIISkoda
W silnikach 2.0 TDI PD (wyposażonych w pompowtryskiwacze) pękają głowice.
W silnikach 2.0 TDI PD (wyposażonych w pompowtryskiwacze) pękają głowice.Motor
Z lewej strony - Skoda Octavia II przed liftingiem (2004-2008), z prawej - Skoda Octavia II po liftingu (2008-2013).
Z lewej strony - Skoda Octavia II przed liftingiem (2004-2008), z prawej - Skoda Octavia II po liftingu (2008-2013).Motor
Z lewej strony - Skoda Octavia II przed liftingiem (2004-2008), z prawej - Skoda Octavia II po liftingu (2008-2013).
Z lewej strony - Skoda Octavia II przed liftingiem (2004-2008), z prawej - Skoda Octavia II po liftingu (2008-2013).Motor
Na zakończenie: wersja przedliftingowa powróciła do oferty jako Tour tylko na dwa lata.
Na zakończenie: wersja przedliftingowa powróciła do oferty jako Tour tylko na dwa lata.Skoda
Octavia Greenline ma silnik 1.6 TDI, jest lżejsza od standardowej i wyjątkowo ekonomiczna.
Octavia Greenline ma silnik 1.6 TDI, jest lżejsza od standardowej i wyjątkowo ekonomiczna.Skoda
Po liftingu pojawiły się nowe lampy, nowe zderzaki i nowy zestaw wskaźników.
Po liftingu pojawiły się nowe lampy, nowe zderzaki i nowy zestaw wskaźników.Motor
Po liftingu poprawiła się jakość materiałów wykończeniowych. Uwagę zwraca także zmodyfikowana tablica przyrządów: wskaźniki temperatury i poziomu paliwa trafiły na tarcze obrotomierza i prędkościomierza.
Po liftingu poprawiła się jakość materiałów wykończeniowych. Uwagę zwraca także zmodyfikowana tablica przyrządów: wskaźniki temperatury i poziomu paliwa trafiły na tarcze obrotomierza i prędkościomierza.Motor
Po liftingu (2008-2013): kombi są tylko nieznacznie droższe. O cenie decyduje raczej stan techniczny i wyposażenie.
Po liftingu (2008-2013): kombi są tylko nieznacznie droższe. O cenie decyduje raczej stan techniczny i wyposażenie.Motor
Deska rozdzielcza wersji przed liftingiem. Rozbudowany panel radioodtwarzacza oraz automatyczna klimatyzacja to elementy, które poprawiają komfort jazdy i estetykę wnętrza. Były oferowane za dopłatą i mają duży wpływ na cenę używanego auta.
Deska rozdzielcza wersji przed liftingiem. Rozbudowany panel radioodtwarzacza oraz automatyczna klimatyzacja to elementy, które poprawiają komfort jazdy i estetykę wnętrza. Były oferowane za dopłatą i mają duży wpływ na cenę używanego auta.Motor
Wersja sprzed liftingu wciąż wygląda atrakcyjnie. Efekt potęgują opcjonalne 17-calowe felgi.
Wersja sprzed liftingu wciąż wygląda atrakcyjnie. Efekt potęgują opcjonalne 17-calowe felgi.Motor
Nieszczelne uszczelki małych okienek w tylnych drzwiach. Podczas jazdy generują szum.
Nieszczelne uszczelki małych okienek w tylnych drzwiach. Podczas jazdy generują szum.Motor
Przed liftingiem (2004-2008): przed zakupem wersji kombi trzeba wnikliwie sprawdzić, czy auto nie ma przeszłości flotowej.
Przed liftingiem (2004-2008): przed zakupem wersji kombi trzeba wnikliwie sprawdzić, czy auto nie ma przeszłości flotowej.Motor

Zobacz również:

    Skoda Octavia II (2004-2013) - podsumowanie

    Alternatywa dla diesli: Octavia z LPG

    Skoda Octavia Combi LPG (2009-2013)
    Skoda Octavia Combi LPG (2009-2013)Skoda
    Najlepszą wersją do LPG jest odmiana benzynowa 1.6 8V o mocy 102 KM.
    Najlepszą wersją do LPG jest odmiana benzynowa 1.6 8V o mocy 102 KM.Motor

    To możesz zrobić we własnym zakresie:

    Wersje wyposażenia

    Wersje specjalne

    2005-2009. Gdyby nie malutki spojler z tyłu, wersję RS trudno by było wyróżnić z tłumu.
    2005-2009. Gdyby nie malutki spojler z tyłu, wersję RS trudno by było wyróżnić z tłumu.Motor
    2009-2012. RS po liftingu jak na razie jest na naszym rynku towarem deficytowym.
    2009-2012. RS po liftingu jak na razie jest na naszym rynku towarem deficytowym.Motor
    Stylizacja nie powala na kolana, ale materiały wykończeniowe robią doskonałe wrażenie.
    Stylizacja nie powala na kolana, ale materiały wykończeniowe robią doskonałe wrażenie.Skoda
    Sercem napędu na cztery koła w przypadku Octavi II jest wielopłytkowe sprzęgło międzyosiowe Haldex ze sterowaniem elektronicznym.
    Sercem napędu na cztery koła w przypadku Octavi II jest wielopłytkowe sprzęgło międzyosiowe Haldex ze sterowaniem elektronicznym.Volkswagen
    Podstawowa propozycja: Octavia kombi 4x4. Na zdjęciu model po liftingu.
    Podstawowa propozycja: Octavia kombi 4x4. Na zdjęciu model po liftingu.Skoda
    2007-2009. Scout I to bardzo praktyczny samochód. Jest drogi, ale wart swojej ceny.
    2007-2009. Scout I to bardzo praktyczny samochód. Jest drogi, ale wart swojej ceny.Skoda
    W 2009 roku producent przeprowadził lifting. Ceny na rynku wtórnym są wyraźnie wyższe.
    W 2009 roku producent przeprowadził lifting. Ceny na rynku wtórnym są wyraźnie wyższe.Motor
    • W benzynowych silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa w kolektorze ssącym gromadzą się osady.
    • Starsze silniki 1.4 16V miały problem z układem smarowania - zimą zamarzała odma.
    • Usterki napinaczy łańcucha rozrządu w silnikach 1.4 TSI. Może nawet przeskoczyć rozrząd.
    • Awarie zaworu EGR. Czyszczenie niestety nie pomaga.
    • Dwusprzęgłowe skrzynie DSG po 100 tys. km wymagają kosztownej obsługi. Za wymianę oleju płaci się ok. 1000 zł.
    • Turbosprężarka silników 1.9 TDI wytrzymuje ok. 150 tys. km. w poprzedniej generacji 1.9 TDI wytrzymywała ponad 200 tys. km.

    Dane techniczne: Skoda Octavia II (2004-2013) - wersje benzynowe, cz. 1

    Wersja
    1.4 16V
    1.4 16V
    1.2 TSI
    1.4 TSI
    1.6 8V
    Debiut handlowy
    2004 r.
    2007 r.
    2010 r.
    2008 r.
    2004 r.
    Silnik
    benzynowy
    benzynowy
    benz., turbo
    benz., turbo
    benzynowy
    Pojemność skokowa
    1390 cm3
    1390 cm3
    1197 cm3
    1390 cm3
    1595 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/16
    R4/16
    R4/16
    R4/8
    Moc maksymalna
    75 KM
    80 KM
    105 KM
    122 KM
    102 KM
    Maksymalny moment obrotowy
    126 Nm
    132 Nm
    175 Nm
    200 Nm
    148 Nm
    Osiągi
    Prędkość maksymalna
    170 km/h
    173 km/h
    192 km/h
    203 km/h
    190 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    15,5 s
    14,2 s
    10,8 s
    9,7 s
    12,3 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km
    7,0
    7,1
    6,0
    6,6
    7,4

    Dane techniczne: Skoda Octavia II (2004-2013) - wersje benzynowe, cz. 2

    Wersja
    1.6 FSI
    1.8 TFSI
    2.0 FSI
    2.0 TFSI
    Debiut handlowy
    2004 r.
    2007 r.
    2010 r.
    2008 r.
    Silnik
    benzynowy
    benz., turbo
    benzynowy
    benz., turbo
    Pojemność skokowa
    1598 cm3
    1798 cm3
    1984 cm3
    1984 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/16
    R4/16
    R4/16
    Moc maksymalna
    115 KM
    160 KM
    150 KM
    200 KM
    Maksymalny moment obrotowy
    155 Nm
    250 Nm
    200 Nm
    280 Nm
    Osiągi
    Prędkość maksymalna
    198 km/h
    223 km/h
    213 km/h
    240 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    11,2 s
    7,8 s
    9,3 s
    7,3 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km
    6,7
    7,1
    7,2
    7,5

    Dane techniczne: Skoda Octavia II (2004-2013) - wersje wysokoprężne

    Wersja
    1.6 TDI CR
    1.9 TDI
    2.0 TDI
    2.0 TDI
    2.0 TDI CR
    Debiut handlowy
    2009 r.
    2004 r.
    2004 r.
    2005 r.
    2009 r.
    Silnik
    turbodiesel
    turbodiesel
    turbodiesel
    turbodiesel
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1598 cm3
    1896 cm3
    1968 cm3
    1968 cm3
    1968 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/8
    R4/16
    R4/16
    R4/16
    Moc maksymalna
    105 KM
    105 KM
    140 KM
    170 KM
    170 KM
    Maksymalny moment obrotowy
    250 Nm
    250 Nm
    320 Nm
    350 Nm
    350 Nm
    Osiągi
    Prędkość maksymalna
    190 km/h
    192 km/h
    208 km/h
    225 km/h
    225 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    11,8 s
    11,7 s
    9,6 s
    8,5 s
    8,5 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km
    4,8
    5,1
    5,5
    5,8
    6,0