Średni wiek sprowadzanego samochodu. W 2022 roku padł niechlubny rekord
Średni wiek używanego samochodu przekroczył kolejną niechlubną granicę. W maju do Polski sprowadzono niespełna 69,6 tys. używanych samochodów. Wynik - kolejny już raz - jest zauważalnie niższy niż w ubiegłym roku. To efekt inflacji i kurczenia się oferty używanych pojazdów na zachodzie.
W ubiegłym miesiącu po raz pierwszy zarejestrowano w naszym kraju 69 589 używanych aut. Zdecydowana większość z nich, bo aż 63 658, to samochody osobowe.
Takie informacje płyną z najnowszego raportu opracowanego przez Instytut Samar. Majowy wynik jest aż o 13,2 proc. słabszy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Sumarycznie, od 1 stycznia 2022 do końca maja, na polskich drogach przybyło 335 tys. używanych samochodów. To o równe 14 proc. mniej niż w analogicznym okresie anno domini 2021.
Wśród sprowadzonych pojazdów dominują te wyposażone w silniki benzynowe. Stanowią one 58,2 proc. ogółu sprowadzonych do Polski w tym roku samochodów używanych. Udział aut z silnikiem Diesla w ogóle importu wynosi w tym roku 41,5 proc. Zaledwie 0,3 proc. sprowadzanych do kraju używanych aut może się pochwalić napędem elektrycznym (BEV).
W rankingu najpopularniejszych marek (okres od 1 stycznia do końca maja 2022) prowadzi Volkswagen (30,7 tys. rejestracji), przed 2. Oplem (30,4 tys. rejestracji) i 3. Fordem (28,5 tys. rejestracji).
Do najchętniej sprowadzanych w tym roku modeli należą:
- Opel Astra (9,3 tys. rejestracji),
- Audi A4 (9,3 tys. rejestracji),
- Volkswagen Golf (8,7 tys. rejestracji),
- BMW serii 3 (6,7 tys. rejestracji),
- Audi A3 (6,0 tys. rejestracji).
***