Poznaj najlepsze i najgorsze auta dla rodziny

Niemiecki automobilklub ADAC opublikował kolejny raport usterkowości pojazdów. Najnowsze zestawienie obejmuje samochody z roczników 2009-2016.

Przypominamy, że cykliczny raport powstaje w oparciu o liczbę interwencji tzw. "żółtych aniołów" czyli mobilnych mechaników wzywanych przez członków klubu w razie awarii ich pojazdu. Dzięki temu mamy do czynienia z usterkami, które - rzeczywiście - unieruchomiły dany pojazd, a nie zostały wykryte przy okazji cyklicznych badań technicznych. Sami mechanicy ADAC deklarują, że większość awarii przypisać można producentom pojazdów.

Wyniki podawane są w promilach i dotyczą liczby wykrytych w autach usterek (przy okazji interwencji mobilnego mechanika) w przeliczeniu na 1000 zarejestrowanych i dopuszczonych do ruchu egzemplarzy danego modelu. Interpretacja wyników nie jest jednak łatwa - te potrafią różnić się zdecydowanie w obrębie kilku roczników tego samego modelu (generacji) pojazdu. Zdecydowaliśmy się więc opublikować "uśrednione" zestawienie dotyczące wszystkich branych pod uwagę lat (2009-2016).

Reklama

Tym razem prezentujemy najlepsze i najgorsze auta klasy średniej oraz wyższej. W tych segmentach rynku niekwestionowanymi zwycięzcami zostały pojazdy szanowanych, niemieckich, marek. Szukającym bezawaryjnych aut używanych śmiało polecić można m.in. modele Audi: A4, A5, Q5 oraz BMW: serię 3, X3 i serię 4.

Nieco słabiej wypadły Mercedesy GLK, GLC i Toyota Avensis. Ponad przeciętność (na plus) wybijają się też: Volkswagen Passat i Skoda Octavia.

Druga strona skali to m.in.: Ford Mondeo, Seat Alhambra, Volkswagen Sharan i - najgorszy w zestawieniu, jeśli wziąć pod uwagę wszystkie rozważane roczniki - Opel Insignia.

Najsłabszy jednostkowy wynik (dla konkretnego rocznika) uzyskał sklasyfikowany w dole tabeli Ford S-MAX. W samochodach z roku 2009 zanotowano średnio aż 113,2 usterki na 1000 zarejestrowanych aut (to najgorszy wynik w całym rankingu).

Audi i BMW podzieliły też między sobą zwycięstwo w segmentach D i E. Za najmniej usterkowe modele mechanicy ADAC uznali Audi A6 i BMW serii 5. Największym przegranym tego zestawienia jest Mercedes klasy E, który uzyskał najgorsze wyniki w segmencie (w autach z roku 2009 odnotowano aż 97,6 usterki na 1000 zarejestrowanych egzemplarzy). Zauważalnie lepsze wyniki zanotowały - sklasyfikowane przez ADAC w tym samym segmencie - Skoda Superb i Volkswagen Touareg.

PR

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy