Najbardziej awaryjne modele według TÜV
Toyoty, Mazdy, Volkswageny oraz Porsche 911 to najmniej awaryjne modele według tegorocznego raportu usterkowości TÜV. Które modele wypadły w nim najgorzej?
Specjaliści z TÜV (Niemieckie Stowarzyszenie Nadzoru Technicznego) opracowali raport usterkowości na podstawie ponad 8 mln przeprowadzonych przeglądów rejestracyjnych samochodów. Przebadane auta zostały sklasyfikowane w pięciu grupach wiekowych (2 do 3 lat; 4 do 5 lat; 6 do 7 lat; 8 do 9 lat; oraz 10 do 11 lat). O pozycji w rankingu decyduje udział procentowy egzemplarzy danego modelu, w których wykryto poważne usterki, zagrażające bezpieczeństwu kierowcy i pasażerów oraz innych uczestników ruchu drogowego.
Według rankingu, niezależnie od wieku auta, najwięcej usterek dotyczy oświetlenia samochodu, układu hamulcowego i wydechu.
O najmniej awaryjnych modelach pisaliśmy kilka dni temu. Dziś czas na ranking aut, które zajęły ostatnie miejsca w tegorocznych rankingu TÜV.
Grupa aut 2- i 3-letnich:
- Citroen C4 (10,6% aut z usterkami);
- Fiat Panda (11,7%);
- Daihatsu Sirion (12,0%);
- Fiat Doblo (12,3%);
- Dacia Logan (13,3%).
Grupa samochodów 4- i 5-letnich:
- Renault Megane (18,0% aut z usterkami);
- Fiat Doblo (21,4%);
- Renault Laguna (23,0%);
- Renault Kangoo (23,2%);
- Dacia Logan (25,8%).
Grupa aut 6- i 7-letnich:
- Renault Laguna (29,3% aut z usterkami);
- Renault Kangoo (29,4%);
- Mercedes ML (30,0%);
- Fiat Stilo (31,6%);
- Chrysler PT Cruiser (32,6%).
Grupa samochodów 8- i 9-letnich:
- Alfa Romeo 147 (33,8% aut z usterkami);
- Renault Kangoo (33,8%);
- Renault Laguna (34,2%);
- Fiat Stilo (35,6%);
- Chrysler PT Cruiser (36,8%).
Grupa aut 10- i 11-letnich:
- Renault Laguna (37,2% aut z usterkami);
- Renault Kangoo (37,7%);
- Ford Ka (37,8%);
- Ford Galaxy (38,8%);
- Fiat Bravo/Brava (38,9%).