Używany Fiat Bravo/Brava (1995-2001)

Używany Fiat Bravo/Brava (1995-2001)
Używany Fiat Bravo/Brava (1995-2001)Motor
Deska rozdzielcza po liftingu. Lepsza jakość tworzyw, seryjnie okrągłe tarcze obrotomierza i prędkościomierza.
Deska rozdzielcza po liftingu. Lepsza jakość tworzyw, seryjnie okrągłe tarcze obrotomierza i prędkościomierza.Motor

Zobacz również:

    Fiat Bravo/Brava (1995-2001)

    Żeby wymienić łuszczące się klamki, trzeba rozbierać tapicerkę drzwi.
    Żeby wymienić łuszczące się klamki, trzeba rozbierać tapicerkę drzwi.Motor
    Wada 1.4 – wałek ukryty w małej „głowiczce” wyciera się po przebiegu 70-100 tys. km.
    Wada 1.4 – wałek ukryty w małej „głowiczce” wyciera się po przebiegu 70-100 tys. km.Motor
    W 2001 r. zadebiutowało Stilo.
    W 2001 r. zadebiutowało Stilo.Fiat
    Bravo, czyli wersja z trzydrzwiowym nadwoziem. W roku 1996 gamę bliźniaczych modeli uzupełnił Fiat Marea (sedan i kombi).
    Bravo, czyli wersja z trzydrzwiowym nadwoziem. W roku 1996 gamę bliźniaczych modeli uzupełnił Fiat Marea (sedan i kombi).Fiat
    Używany Fiat Brava (1995-2001)
    Używany Fiat Brava (1995-2001)Motor
    Fotele „nie lubią” ciężkich kierowców. Łatwo się wygniatają.
    Fotele „nie lubią” ciężkich kierowców. Łatwo się wygniatają.Motor
    Dźwigienka otwierania maski jest głęboko ukryta.
    Dźwigienka otwierania maski jest głęboko ukryta.Motor
    Wygodna, seryjna regulacja wysokości fotela kierowcy.
    Wygodna, seryjna regulacja wysokości fotela kierowcy.Motor
    Ręczna regulacja lusterek – nietypowa dla Fiata oszczędność.
    Ręczna regulacja lusterek – nietypowa dla Fiata oszczędność.Motor
    Deska rozdzielcza po liftingu. Lepsza jakość tworzyw, seryjnie okrągłe tarcze obrotomierza i prędkościomierza.
    Deska rozdzielcza po liftingu. Lepsza jakość tworzyw, seryjnie okrągłe tarcze obrotomierza i prędkościomierza.Motor
    Bravo – dla kawalera. Brava – dla rodziny. Bagażnik wersji trzydrzwiowej ma pojemność 280 l, a pięciodrzwiowej o 100 l więcej.
    Bravo – dla kawalera. Brava – dla rodziny. Bagażnik wersji trzydrzwiowej ma pojemność 280 l, a pięciodrzwiowej o 100 l więcej.Motor
    Denerwujący drobiazg: po kilku latach styki klapy tylnej nie kontaktują – trzeba je oczyścić.
    Denerwujący drobiazg: po kilku latach styki klapy tylnej nie kontaktują – trzeba je oczyścić.Motor
    Używany Fiat Brava (1995-2001)
    Używany Fiat Brava (1995-2001)Motor
    Atutem Brava jest przestrone nadwozie i zabezpieczenie antykorozyjne. Upływ czasu widać po klamkach i obudowach lusterek.
    Atutem Brava jest przestrone nadwozie i zabezpieczenie antykorozyjne. Upływ czasu widać po klamkach i obudowach lusterek.Motor

    Fiat Bravo/Brava (1995-2001) - podsumowanie

    • Drobne usterki elektryczne sprawiają problemy we wszystkich egzemplarzach. Korodują połączenia przewodów pod maską, styki, wtyczki.
    • Obudowa alternatora czasem pęka ze starości.
    • W dieslach JTD z przebiegiem ok. 150 tys. km może wymagać wymiany komplet sprzęgła z dwumasowym kołem zamachowym. Koszt - prawie 3 tys. zł!
    • W benzynówkach 1.6 16V trzeba co 20-30 tys. km sprawdzać, czy nie zsuwa się pasek rozrządu.
    • Fiat Code - fabryczny immobiliser potrafi unieruchomić samochód.
    • Zadbanej benzynówki 1.2 16V. Mało pali, jest wystarczająco dynamiczna i dość bezawaryjna.
    • Zadbanego diesla JTD. Doskonałe osiągi, bardzo niskie spalanie, świetna cena zakupu.
    • Starszego, wolnossącego diesla 1.9. (tani w naprawach).
    • Wersji 2.0 HGT. To samochód dla konesera. Zwyczajny użytkownik będzie narzekał na duże zużycie paliwa i wysokie koszty ewentualnych napraw (5 cylindrów, ciasna zabudowa).
    • Wersji 1.4 12V. Sporo pali, ma przeciętne osiągi, często się psuje.

    Dane techniczne, osiągi: Fiat Bravo/Brava (1995-2001)

    Wersja
    1.2 16V
    1.4 12V
    1.6 16V
    1.8 16V
    2.0 20V
    1.9 D
    1.9 JTD
    Silnik
    benzynowy
    benzynowy
    benzynowy
    benzynowy
    benzynowy
    diesel
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1242 cm3
    1369 cm3
    1581 cm3
    1747 cm3
    1998 cm3
    1929 cm3
    1910 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/12
    R4/16
    R4/16
    R5/20
    R4/8
    R4/8
    Moc maksymalna
    82 KM
    80 KM
    103 KM
    113 KM
    155 KM
    65 KM
    101 KM
    Maks. moment obr.
    113 Nm
    112 Nm
    144 Nm
    154 Nm
    186 Nm
    119 Nm
    200 Nm
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    173 km/h
    170 km/h
    184 km/h
    193 km/h
    213 km/h
    155 km/h
    187 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    12,5 s
    13,8 s
    11,5 s
    10,0 s
    8,0 s
    17,3 s
    10,4 s
    Średnie zużycie paliwa
    w l/100 km
    7,0
    8,0
    8,5
    9,0
    10,0
    6,0
    6,0