Co się psuje w używanych Audi?

Usterki używanych Audi
Usterki używanych AudiMotor
- Czasy niezniszczalnych modeli 80 i 100 mamy już dawno za sobą. Obecne hasło reklamowe „przewaga dzięki technice” oznacza niestety także podwyższone koszty serwisowania - Robert Tomaszewski, serwis Active 2000, Warszawa

Usterki zawieszenia (w samochodach ze wzdłużnym układem napędowym)

Komplet wahaczy przedniego zawieszenia A4 (na zdj. zestaw na jedno koło i końcówka drążka kierowniczego). Niemal identyczne rozwiązanie zastosowane w A6 i A8.
Komplet wahaczy przedniego zawieszenia A4 (na zdj. zestaw na jedno koło i końcówka drążka kierowniczego). Niemal identyczne rozwiązanie zastosowane w A6 i A8.Motor

Awarie pneumatyki podwozia

Usterki skrzyni Multitronic

W A6 C5 Multitronic łatwo rozpoznać po układzie podkładki wybieraka w kształcie litery „L”.
W A6 C5 Multitronic łatwo rozpoznać po układzie podkładki wybieraka w kształcie litery „L”.Audi
  • KOMUNIKATY BŁĘDU: Treść komunikatu może być różna w zależności nie tylko od modelu, ale także od usterki.- świecą się litery PRNDS - podświetlenie jednocześnie wszystkich pięciu symboli na wyświetlaczu między zegarami oznacza konieczność zbadania samochodu komputerem diagnostycznym. Kontynuacja jazdy jest możliwa.- zapala się ostrzegawczy piktogram - jazda jest możliwa, ale tym razem chodzi o jazdę bezpośrednio do warsztatu.- migają litery PRNDS - problem jest poważny, samochód może pracować w trybie awaryjnym, po wyłączeniu silnika jazda może już być niemożliwa.
  • INNE OBJAWY: szarpanie podczas wolnej jazdy, jazda do przodu w trybie N, gasnący silnik

Usterki silników wysokoprężnych

Komplet zamienników wałków rozrządu to koszt od 1200 do 2000 zł.
Komplet zamienników wałków rozrządu to koszt od 1200 do 2000 zł.Motor
  • NISKA ŻYWOTNOŚĆ ROZRZĄDU. Nowoczesny silnik 2.5 TDI V6 miał być godnym rywalem 6-cylindrowych diesli BMW i Mercedesa. Niestety - dość szybko okazało się, że nie wszystko poszło zgodnie z planem. Pierwsze rozczarowanie przyniosła dość krótka żywotność paska rozrządu (zaleca się jego wymianę co 60 tys. km, a koszt zestawu części to ok. 1000 zł).
  • PECHOWE WAŁKI. Kolejnym problemem silnika 2.5 TDI V6 okazała się niska żywotność wałków rozrządu. Są cztery - po dwa na każdą głowicę. Po przejechaniu ok. 150 tys. km zaczynają się w nich wycierać krzywki. Początkowo ubytki materiału kompensuje hydraulika zaworowa. Później niestety luz robi się tak duży, że zaczynają wypadać tzw. pestki, czyli podkładki, które znajdują się pod dźwigienkami zaworowymi. "Pestki" mogą utrzymać się pod pokrywą zaworów, lub kanałami olejowymi wpaść do miski olejowej. I wtedy wiadomo już, że problem jest poważny. Silnik 2.5 TDI zaczyna pracować naprawdę głośno - stukają popychacze. Do starszych silników 2.5 TDI oznaczonych kodami AFB, AKN, AKE, AYM, BFC zastosowanie mają tzw. wałki pełne. Są tańsze (sam komplet zamienników dobrej jakości kosztuje 1200-1600 zł). Co ciekawe, w 2001 roku producent zmodernizował je (utwardził kon strukcję), ale poprawa jakości nie była spektakularna. W ASO można kupić już wyłącznie nowsze wałki utwardzane. Nowszy typ wałków (puste w środku) występuje w silnikach BCZ, BDG, BAU i BDH (163 i 180 KM). Są one znacznie trwalsze, ale po pierwsze - droższe, a po drugie nie da się ich zastosować do starszych typów silników.
  • ZEPSUTE POMPOWTRYSKIWACZE. Awarie pompowtryskiwaczy w samochodach z dużym przebiegiem zdarzają się także w starszych silnikach 1.9 TDI PD. W przypadku jednostki 2.0 TDI PD problem polega na cenie tego elementu - to ok. 1100 zł za sztukę, czyli dwukrotnie drożej niż w 1.9 TDI PD.
  • PĘKAJĄCA GŁOWICA. Problem dotyczy wersji produkowanych do 2008 roku, wyposażonych w pompowtryskiwacze. Objawem są m.in. przegrzewanie się silnika, mieszanie się płynu chłodniczego z olejem. Koszt naprawy: ok. 2 tys. zł.
Koszt nowego przepływomierza w internecie: 200-650 zł.
Koszt nowego przepływomierza w internecie: 200-650 zł.Motor

Wyciąganie się łańcuchów rozrządu w silnikach 3.0 TDI oraz 4.2 TDI

AUDI Q7: jeśli w silniku 3.0 TDI trzeba będzie wymienić rozrząd, naprawa pochłonie nawet 5 tys. zł. Sygnałem ostrzegawczym informującym o zużyciu rozrządu jest stukanie napinacza tuż po uruchomieniu silnika.
AUDI Q7: jeśli w silniku 3.0 TDI trzeba będzie wymienić rozrząd, naprawa pochłonie nawet 5 tys. zł. Sygnałem ostrzegawczym informującym o zużyciu rozrządu jest stukanie napinacza tuż po uruchomieniu silnika.Motor

Usterki silników benzynowych

  • ZUŻYCIE OLEJU. Trudno powiedzieć, czy ten typ tak ma, czy też usterka dotyczyła jedynie wybranej partii silników. Niemniej jednak niektórzy użytkownicy zlecali wymianę pierścieni tłokowych. Koszt naprawy: ok. 3000 zł.
  • OSADY W KANAŁACH DOLOTOWYCH: Fakt, że paliwo jest podawane bezpośrednio do komory spalania, a nie przez kolektor ssący sprawia, że w kanałach dolotowych gromadzi się osad, którego nic podczas pracy silnika nie oczyszcza. W efekcie pogarszają się osiągi silnika. Skala zjawiska jest niewielka. Ale jeśli ktoś się uprze i chce z tym walczyć, będzie musiał zdjąć i oczyścić głowicę. Koszt - jak wyżej.

Inne usterki