Audi A3, BMW serii 1, Mercedes klasy A. Które używane najlepsze?

Używane: Audi A3, BMW serii 1, Mercedes klasy A
Używane: Audi A3, BMW serii 1, Mercedes klasy AMotor
Z jednej strony – świetne materiały. Z drugiej – trochę nieintuicyjnych rozwiązań (pokrętła od temperatury wcale się nie kręcą) i przepalające się piksele.
Z jednej strony – świetne materiały. Z drugiej – trochę nieintuicyjnych rozwiązań (pokrętła od temperatury wcale się nie kręcą) i przepalające się piksele.Motor
Mercedes jest o 40 cm krótszy od BMW. Mimo tej różnicy, i tak miażdży rywala przestronnością
Elegancka konsola środkowa przypomina z klasy C lub E. Pozycja za kierownicą jest bardzo wysoka, typowa dla minivanów. Wykończenie: na piątkę.
Elegancka konsola środkowa przypomina z klasy C lub E. Pozycja za kierownicą jest bardzo wysoka, typowa dla minivanów. Wykończenie: na piątkę.Motor
Im nowszy egzemplarz, tym lepsze wykonanie. We wczesnych autach (jak na zdjęciu), wykończenie konsoli środkowej rozczarowuje nieestetycznym plastikiem.
Im nowszy egzemplarz, tym lepsze wykonanie. We wczesnych autach (jak na zdjęciu), wykończenie konsoli środkowej rozczarowuje nieestetycznym plastikiem.Motor

Audi A3 (2003-2012)

długość: 429 cm, szerokość: 176 cm, wysokość: 142 cm, rozstaw osi: 258 cm
długość: 429 cm, szerokość: 176 cm, wysokość: 142 cm, rozstaw osi: 258 cmMotor
  • Pękanie głowicy cylindrów w 2.0 TDI. Problem dotyczy wyłącznie wersji z pompowtryskiwaczami.
  • Przedwczesne zużycie pompowtryskiwaczy. Znacznie częściej w 2.0 niż w 1.9 TDI.
  • Usterki łańcuchowego rozrządu w 1.4 TFSI.
  • Uszkodzenia wspomagania kierownicy DSR.
  • Nagary w silnikach FSI.

Dane techniczne: Audi A3 (2003-2012)

Wersja
1.4 TFSI
1.6
1.9 TDI
2.0 TDI
Silnik
benz. turbo
benzynowy
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1390 cm3
1598 cm3
1896 cm3
1968 cm3
Układ cyl./zawory
R4/16
R4/8
R4/8
R4/16
Moc maksymalna
125 KM/5000
102 KM/5600
105 KM/4000
140 KM/4000
Maks. moment obr.
200 Nm/1500
148 Nm/3800
250 Nm/1900
320 Nm/1750
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
203 km/h
185 km/h
187 km/h
207 km/h
Przysp. 0-100 km/h
9,4 s
11,9 s
11,4 s
9,5 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
6,0
7,0
5,0
5,5

Mercedes klasy A (2004-2012)

długość: 388 cm, szerokość: 176 cm, wysokość: 159 cm, rozstaw osi: 257 cm
długość: 388 cm, szerokość: 176 cm, wysokość: 159 cm, rozstaw osi: 257 cmMotor
  • Korozja poszycia drzwi. Pojawia się w ich dolnej części. To bardzo powszechna usterka.
  • Usterki wtryskiwaczy - tylko w dieslach z początku produkcji.
  • Drobne awarie elektroniki, np. uszkodzenia modułu komfortu.
  • Zużycie drążków w tylnym zawieszeniu - ma ono nietypową konstrukcję.

Dane techniczne: Mercedes klasy A (2004-2012)

Wersja
1.5 (A150)
1.7 (A170)
2.0 (160 CDI)
2.0 (180 CDI)
Silnik
benzynowy
benzynowy
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1498 cm3
1699 cm3
1991 cm3
1991 cm3
Układ cyl./zawory
R4/16
R4/16
R4/16
R4/16
Moc maksymalna
95 KM/5200
115 KM/5500
82 KM/4200
109 KM/4200
Maks. moment obr.
140 Nm/3500
155 Nm/3500
180 Nm/1400
250 Nm/1600
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
175 km/h
188 km/h
170 km/h
186 km/h
Przysp. 0-100 km/h
12,6 s
11,5 s
15,0 s
10,8 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
6,2
6,6
5,4
5,4

BMW serii 1 (2004-2011)

długość: 422 cm, szerokość: 175 cm, wysokość: 143 cm, rozstaw osi: 260 cm
długość: 422 cm, szerokość: 175 cm, wysokość: 143 cm, rozstaw osi: 260 cmMotor
  • Uszkodzenia napinacza łańcucha rozrządu. To prawdziwa plaga tego modelu, szczególnie w silnikach benzynowych N43 i dieslach N47.
  • Przepalone cewki zapłonowe.
  • Szybkie zużycie koła dwumasowego w mocniejszych dieslach.
  • Nie działa domykanie szyb.

Dane techniczne: BMW serii 1 (2004-2011)

Wersja
1.6 (116i)
2.0 (120i)
2.0 (118d)
2.0 (120d)
Silnik
benzynowy
benzynowy
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1596 cm3
1995 cm3
1995 cm3
1995 cm3
Układ cyl./zawory
R4/16
R4/16
R4/16
R4/16
Moc maksymalna
115 KM/6000
150 KM/6200
122 KM/4000
163 KM/4000
Maks. moment obr.
150 Nm/4300
200 Nm/3600
280 Nm/2000
340 Nm/2000
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
200 km/h
217 km/h
201 km/h
220 km/h
Przysp. 0-100 km/h
10,8 s
8,7 s
10,0 s
7,9 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
7,4
7,6
5,6
5,7

Popularne silniki

Diesel 2.0 w BMW ma problemy z łańcuchem rozrządu. Trudno je zdiagnozować.
Diesel 2.0 w BMW ma problemy z łańcuchem rozrządu. Trudno je zdiagnozować.Motor
Niestety, w Audi popularniejsze są awaryjne 2.0 TDI PD niż pozbawione wad CR.
Niestety, w Audi popularniejsze są awaryjne 2.0 TDI PD niż pozbawione wad CR.Motor
Dwulitrowy diesel Mercedesa jest właściwie bezproblemowy. Ma dużą trwałość.
Dwulitrowy diesel Mercedesa jest właściwie bezproblemowy. Ma dużą trwałość.Motor

Audi A3, BMW serii 1, Mercedes klasy A - podsumowanie

Audi A3, BMW serii 1, Mercedes klasy A - podsumowanie
Audi A3, BMW serii 1, Mercedes klasy A - podsumowanieMotor
Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?