Volkswagen Passat 2.0 TDI Biturbo DSG 4Motion - test

Volkswagen Passat 2.0 TDI Biturbo DSG 4Motion
Volkswagen Passat 2.0 TDI Biturbo DSG 4MotionAuto Moto
Widoczna poprawa – mimo wbudowanych w szybę czujników zmierzchu i deszczu fotochromatyczne lusterko wsteczne powróciło rozmiarami do standardów sprzed 20 lat. Dzięki przeniesieniu bocznych lusterek na drzwi poprawiła się też widoczność na boki. Żółta lampka w obudowie informuje o pojazdach w martwym polu.
Widoczna poprawa – mimo wbudowanych w szybę czujników zmierzchu i deszczu fotochromatyczne lusterko wsteczne powróciło rozmiarami do standardów sprzed 20 lat. Dzięki przeniesieniu bocznych lusterek na drzwi poprawiła się też widoczność na boki. Żółta lampka w obudowie informuje o pojazdach w martwym polu.Auto Moto
Elegancka, przejrzysta deska Passata zwraca uwagę wysoką jakością wykończenia. Kratki nawiewów optycznie przedłużono, ale otwory są w „standardowych” miejscach.
Elegancka, przejrzysta deska Passata zwraca uwagę wysoką jakością wykończenia. Kratki nawiewów optycznie przedłużono, ale otwory są w „standardowych” miejscach.Auto Moto
Panel Active Info Display ma bogate możliwości personalizacji – pokazuje np. informacje z komputera lub mniejsze tarcze i mapę.
Panel Active Info Display ma bogate możliwości personalizacji – pokazuje np. informacje z komputera lub mniejsze tarcze i mapę.Auto Moto
2-litrowy diesel biturbo R4 rozwija 240 KM oraz 500 Nm. Jednostki o podobnych parametrach mają po 5-6 cylindrów. Silnik jest żwawy i stosunkowo oszczędny. Dzięki zastosowaniu koła dwumasowego z tłumikiem drgań skrętnych typu wahadłowego napęd pracuje z wysoką kulturą.
2-litrowy diesel biturbo R4 rozwija 240 KM oraz 500 Nm. Jednostki o podobnych parametrach mają po 5-6 cylindrów. Silnik jest żwawy i stosunkowo oszczędny. Dzięki zastosowaniu koła dwumasowego z tłumikiem drgań skrętnych typu wahadłowego napęd pracuje z wysoką kulturą.Auto Moto
Nowy Passat ma bardziej sprężyste zawieszenie od poprzednika - nawet w trybie Sport pozwala sobie na łagodne przechyły i nie wstrząsa podróżującymi. Jest przyjemnie podsterowny, a dzięki napędowi 4Motion nie ma problemów z trakcją
Ozdobne końcówki wydechu to tylko zaślepki - rury wyprowadzono pod zderzakiem.
Ozdobne końcówki wydechu to tylko zaślepki - rury wyprowadzono pod zderzakiem.Auto Moto

Volkswagen Passat 2.0 TDI Biturbo DSG 4Motion - podsumowanie

Volkswagen Passat 2.0 TDI Biturbo DSG 4Motion

Aby neutralizować tlenki azotu w spalinach, VW zużywa płyn AdBlue (niebieski wlew). 13-litrowy zbiornik wystarczy na około 13 tys. km, koszt napełnienia to około 100 zł.
Aby neutralizować tlenki azotu w spalinach, VW zużywa płyn AdBlue (niebieski wlew). 13-litrowy zbiornik wystarczy na około 13 tys. km, koszt napełnienia to około 100 zł.Auto Moto
Co ciekawe, powrócono do regulacji temperatury co 0,5 st., a podgrzewanie i wentylację siedzenia można włączyć jednocześnie.
Co ciekawe, powrócono do regulacji temperatury co 0,5 st., a podgrzewanie i wentylację siedzenia można włączyć jednocześnie.Auto Moto
System multimedialny udziela kierowcy rad na temat oszczędnej jazdy.
System multimedialny udziela kierowcy rad na temat oszczędnej jazdy.Auto Moto
8-calowy ekran systemu nawigacyjnego (opcja za 3980 lub 7180 zł) jest bardzo czuły na dotyk i reaguje na gesty znane z obsługi smartfonów. Po podłączeniu do internetu (przez kartę SIM lub wifi, np. z telefonu) nawigacja działa w widoku Google Earth lub Street View, a podróżujący mogą śledzić wiadomości w samodzielnie wybranych serwisach i sprawdzać ceny paliw na stacjach oraz prognozę pogody. Zależnie od wersji, system jest wyposażony w odtwarzacz płyt DVD (fot.), tuner TV, przeglądarkę zdjęć oraz dysk twardy na media (20 GB).
8-calowy ekran systemu nawigacyjnego (opcja za 3980 lub 7180 zł) jest bardzo czuły na dotyk i reaguje na gesty znane z obsługi smartfonów. Po podłączeniu do internetu (przez kartę SIM lub wifi, np. z telefonu) nawigacja działa w widoku Google Earth lub Street View, a podróżujący mogą śledzić wiadomości w samodzielnie wybranych serwisach i sprawdzać ceny paliw na stacjach oraz prognozę pogody. Zależnie od wersji, system jest wyposażony w odtwarzacz płyt DVD (fot.), tuner TV, przeglądarkę zdjęć oraz dysk twardy na media (20 GB).Auto Moto
System czterech kamer (3470 zł dopłaty) generuje zarówno widok z lotu ptaka, jak i obraz dookoła auta. Kamera cofania została ukryta pod emblematem klapy bagażnika, nie jest więc narażona na zabrudzenie.
System czterech kamer (3470 zł dopłaty) generuje zarówno widok z lotu ptaka, jak i obraz dookoła auta. Kamera cofania została ukryta pod emblematem klapy bagażnika, nie jest więc narażona na zabrudzenie.Auto Moto
Pełnowymiarowy „zapas” w standardzie. Wewnątrz – subwoofer nagłośnienia Dynaudio.
Pełnowymiarowy „zapas” w standardzie. Wewnątrz – subwoofer nagłośnienia Dynaudio.Auto Moto
650-litrowy bagażnik ma foremny kształt oraz wieszaki na zakupy. Po złożeniu oparć powstaje płaska powierzchnia (wystarczy pociągnąć uchwyt). Duża ładowność (650 kg), dość wysoko położony próg (66 cm). Przydatny gadżet – gdy mamy zajęte ręce i kluczyk w kieszeni lub torbie, wystarczy przejechać stopą pod zderzakiem, a klapa samoczynnie się otworzy (opcja za 3390 zł). Mogłaby jednak podnosić się wyżej (191 cm).
650-litrowy bagażnik ma foremny kształt oraz wieszaki na zakupy. Po złożeniu oparć powstaje płaska powierzchnia (wystarczy pociągnąć uchwyt). Duża ładowność (650 kg), dość wysoko położony próg (66 cm). Przydatny gadżet – gdy mamy zajęte ręce i kluczyk w kieszeni lub torbie, wystarczy przejechać stopą pod zderzakiem, a klapa samoczynnie się otworzy (opcja za 3390 zł). Mogłaby jednak podnosić się wyżej (191 cm).Auto Moto
Z tyłu dużo miejsca na nogi i nad głowami, nawet w wersji ze szklanym dachem. Wyprofilowanie kanapy faworyzuje pasażerów po bokach. Standardem każdej wersji jest trójstrefowa klimatyzacja. Podgrzewana kanapa wymaga dopłaty 1200 zł, a gniazdko 230 V – 530 zł.
Z tyłu dużo miejsca na nogi i nad głowami, nawet w wersji ze szklanym dachem. Wyprofilowanie kanapy faworyzuje pasażerów po bokach. Standardem każdej wersji jest trójstrefowa klimatyzacja. Podgrzewana kanapa wymaga dopłaty 1200 zł, a gniazdko 230 V – 530 zł.Auto Moto
Dobrze wyprofilowane, szerokie, dość twarde fotele mają duży zakres regulacji i ergonomiczne zagłówki. W ramach pakietu za 6350 zł dla siedzenia kierowcy dostępna jest funkcja masażu, wykorzystująca regulację odcinka lędźwiowego.
Dobrze wyprofilowane, szerokie, dość twarde fotele mają duży zakres regulacji i ergonomiczne zagłówki. W ramach pakietu za 6350 zł dla siedzenia kierowcy dostępna jest funkcja masażu, wykorzystująca regulację odcinka lędźwiowego.Auto Moto
Elegancka, przejrzysta deska Passata zwraca uwagę wysoką jakością wykończenia. Kratki nawiewów optycznie przedłużono, ale otwory są w „standardowych” miejscach. Kierowca ma do wyboru 5 trybów jazdy. Zmienia się nie tylko tłumienie i reakcja na gaz, ale też działanie świateł, tempomatu czy klimatyzacji.
Elegancka, przejrzysta deska Passata zwraca uwagę wysoką jakością wykończenia. Kratki nawiewów optycznie przedłużono, ale otwory są w „standardowych” miejscach. Kierowca ma do wyboru 5 trybów jazdy. Zmienia się nie tylko tłumienie i reakcja na gaz, ale też działanie świateł, tempomatu czy klimatyzacji.Auto Moto
Volkswagen Passat 2.0 TDI Biturbo DSG 4Motion
Volkswagen Passat 2.0 TDI Biturbo DSG 4MotionAuto Moto
Volkswagen Passat 2.0 TDI Biturbo DSG 4Motion
Volkswagen Passat 2.0 TDI Biturbo DSG 4MotionAuto Moto
Volkswagen Passat 2.0 TDI Biturbo DSG 4Motion
Volkswagen Passat 2.0 TDI Biturbo DSG 4MotionAuto Moto

Dane techniczne, osiągi, dane testowe, zużycie paliwa: VW Passat 2.0 TDI Biturbo DSG 4Motion

 
Volkswagen Passat 2.0 TDI Biturbo DSG 4Motion
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1968 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Zasilanie
wtrysk common rail
Moc maksymalna
240 KM/4000
Maks. moment obrotowy
500 Nm/1750-2500
Napęd
4x4
Skrzynia biegów
zaut./7-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarczowe
Długość/szerokość/wysokość
477/183/146 cm
Rozstaw osi
279 cm
Średnica zawracania
11,7
Masa/ładowność
1660/650 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
650/1780 l
Poj. zbiornika paliwa
66 l (Pb 95)
Opony
235/45 R18
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
238 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,3 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,4 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
34,7 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
33,0 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
63,6 dB
Liczba obrotów kierownicą
2,1
Zużycie paliwa 
Dane producenta (cykl mieszany w l/100 km)
5,4
Dane testowe (cykl mieszany w l/100 km)
7,4
Rzeczywisty zasięg
892 km
Cena wersji podstawowej (Highline)*
170 690 zł
Cena testowanego egzemplarza
220 000 zł
*z tym samym silnikiem
Pomiary osiągów i zużycia paliwa: temperatura 4 st. Celsjusza, nawierzchnia wilgotna. Pomiary hamowania: temperatura 16 st. Celsjusza, nawierzchnia sucha.