Francuski hot hatch debiutuje w Polsce. Poznaliśmy cennik Alpine A290

Alpine A290 na podwarszawskim Torze Modlin.
Alpine A290 na podwarszawskim Torze Modlin.Wiktor Kalkosiński INTERIA.PL

Alpine A290 będzie oferowane wyłącznie z napędem elektrycznym

Zobacz również:

Czym różni się Alpine A290 od Renault 5 E-Tech?

Wnętrze nowoczesnego samochodu, centralnie umieszczona kierownica z logo, wyświetlacze na desce rozdzielczej prezentujące cyfrowe wskaźniki oraz elementy sterujące na konsoli środkowej.
Wzrok przykuwają dwa klawisze na kierownicy - pokrętło służy do regulacji siły rekuperacji, a czerwony klawisz uruchamia pełne możliwości układu napędowego.Wiktor Kalkosiński INTERIA.PL

Jak jeździ Alpine A290?

Osiągi mocniejszej odmiany pokazują jasno, że mamy do czynienia z rasowym hot hatchem. Natomiast wrażenia z jazdy... już nie zawsze. Nie da się ukryć, że A290 jest autem szybkim i potrafi wcisnąć w fotel, szczególnie gdy ruszymy korzystając z funkcji launch control. Z drugiej jednak strony brakuje tu trochę tego uderzenia momentu obrotowego, do jakiego przyzwyczaiły nas elektryki. Co prawda trudno się dziwić, że francuscy inżynierowie postawili na bardziej płynne przekazywanie mocy na koła (poprawiając tym samym komfort podróżnych), jednak wybierając mocniejszą, 220-konną wersję oraz tryb Sport, kierowca może oczekiwać bardziej żywiołowej reakcji. Nie pozwala na to jednak kontrola trakcji.
komentuje Michał Domański, redaktor Interia.pl.
Niebieski samochód marki Alpine stoi na torze wyścigowym obok białego auta. W tle widoczny jest nowoczesny budynek z pomarańczowo-niebieskimi akcentami. Wyraźne światło dzienne i kilka białych opon po prawej stronie uzupełniają scenerię.
Alpine A290 będzie oferowane w czterech wariantach oraz jeden dodatkowej wersji luksusowej GTS Premiere Edition.Wiktor Kalkosiński INTERIA.PL

Ile kosztuje Alpine A290 w Polsce?

Alpine A110 Cup.
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?