Alpine A390 testowany w ekstremalnym mrozie. Nowy model na ostatniej prostej

Paula  Lazarek

Alpine intensywnie testuje swój pierwszy w pełni elektryczny, sportowy fastback – model A390. Ostatnie próby odbywają się w arktycznych warunkach północnej Szwecji. Temperatura spada tam do -40°C, a inżynierowie sprawdzają kluczowe systemy, zanim samochód trafi do produkcji.

Alpine intensywnie testuje swój pierwszy w pełni elektryczny, sportowy fastback – model A390.
Alpine intensywnie testuje swój pierwszy w pełni elektryczny, sportowy fastback – model A390.Thomas ANTOINEmateriały prasowe

Elektryczny napęd i zaawansowane systemy prowadzenia Alpine A390

Testy mają na celu potwierdzenie, że A390 zachowa charakter sportowego Alpine, mimo większych gabarytów i elektrycznego układu napędowego. Trzy silniki i system Alpine Active Torque Vectoring mają zapewnić idealne rozłożenie mocy i precyzyjne prowadzenie w każdych warunkach. Inżynierowie dopracowują też tryby jazdy, w tym zupełnie nowy „Track”, który ma podkreślić torowy charakter auta.

Elektryczny napęd oznacza również konieczność optymalizacji systemów zarządzania temperaturą. Lód i śnieg pozwalają sprawdzić, jak szybko wnętrze się nagrzewa, jak działa odmrażanie szyb i czy elektronika zachowuje pełną sprawność nawet w skrajnych warunkach.

Testy mają na celu potwierdzenie, że A390 zachowa charakter sportowego Alpine, mimo większych gabarytów i elektrycznego układu napędowego. Thomas ANTOINEmateriały prasowe

Design Alpine A390 inspirowany konceptem A390_β

A390 to pierwszy pięciomiejscowy model Alpine, ale jego konstrukcja ma zapewnić, jak podkreśla producent równie ekscytujące wrażenia z jazdy, jak legendarny model A110. Samochód zachowa agresywną stylistykę i niską masę oraz sportową pozycję za kierownicą.

Projektanci czerpali inspiracje z koncepcyjnego modelu A390_β. Spod kamuflażu widać już niektóre elementy aerodynamiczne, które poprawiają przepływ powietrza i zwiększają docisk.

Sportowe wnętrze Alpine A390 i technologie inspirowane F1

Wnętrze A390 wciąż jest wielką tajemnicą, ale marka już teraz zdradza, że kierowca otrzyma do dyspozycji sportową kierownicę inspirowaną F1. Producent zapewnia, że elektryczny fastback będzie nie tylko szybki, ale także intuicyjny w prowadzeniu, dzięki rozwiązaniom ułatwiającym stopniowe oswajanie się z osiągami.

Wnętrze A390 pozostaje tajemnicą, ale Alpine już teraz zdradza, że kierowca dostanie do dyspozycji sportową kierownicę inspirowaną bolidami F1, wyposażoną w kluczowe funkcje do sterowania trybami jazdy i zarządzania mocą.Thomas ANTOINEmateriały prasowe

Gdzie będzie produkowane Alpine A390?

A390 to w pełni francuski projekt. Auto powstaje w centrum inżynieryjnym Alpine, a produkcja ruszy w fabryce w Dieppe, historycznej kolebce marki. Silniki dostarczy zakład Renault w Cléon, system audio opracowała firma Devialet, a opony z homologacją „A39” przygotował Michelin.

A390 to w pełni francuski projekt. Auto powstaje w centrum inżynieryjnym Alpine, a produkcja ruszy w fabryce w Dieppe, historycznej kolebce marki. Thomas ANTOINEmateriały prasowe

Kiedy odbędzie się premiera Alpine A390?

Oficjalna premiera Alpine A390 odbędzie się 27 maja 2025 roku w Dieppe. Marka świętuje w tym roku swoje 70-lecie i będzie to dobra okazja, aby pokazać nowy model.

Renault Symbioz w teście wideo. 1.6 pod maską, 5 l/100 km i regulowany bagażnikAdam MajcherekINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?