Subaru Forester 2.0i Platinum - test

Układ zawieszenia zachęca do dynamicznej jazdy, ale silnik skutecznie do niej zniechęca.
Układ zawieszenia zachęca do dynamicznej jazdy, ale silnik skutecznie do niej zniechęca.Auto Moto
Deska rozdzielcza ma prostą formę i jest wykonana z dobrych materiałów. Za kierownicą z dwuosiową regulacją siedzi się dość wysoko. Nie każdemu to odpowiada.
Deska rozdzielcza ma prostą formę i jest wykonana z dobrych materiałów. Za kierownicą z dwuosiową regulacją siedzi się dość wysoko. Nie każdemu to odpowiada.Auto Moto

Subaru Forester 2.0i Platinum

Przyciski do obsługi komputera pokładowego są duże i wygodne.
Przyciski do obsługi komputera pokładowego są duże i wygodne.Auto Moto
System SI-DRIVE ma dwa tryby: Sport i Inteligent, które wybiera się przyciskami na kierownicy.
System SI-DRIVE ma dwa tryby: Sport i Inteligent, które wybiera się przyciskami na kierownicy.Auto Moto
Z tyłu miejsca jest mnóstwo nawet dla najwyższych pasażerów. Oparcia mają regulowany kąt pochylenia.
Z tyłu miejsca jest mnóstwo nawet dla najwyższych pasażerów. Oparcia mają regulowany kąt pochylenia.Auto Moto
Subaru, mimo dużego prześwitu, na asfalcie prowadzi się pewnie.
Subaru, mimo dużego prześwitu, na asfalcie prowadzi się pewnie.Auto Moto
Układ zawieszenia zachęca do dynamicznej jazdy, ale silnik skutecznie do niej zniechęca.
Układ zawieszenia zachęca do dynamicznej jazdy, ale silnik skutecznie do niej zniechęca.Auto Moto
Fotele są dość wygodne, ale mają nieco za krótkie siedziska.
Fotele są dość wygodne, ale mają nieco za krótkie siedziska.Auto Moto
Bardzo wygodne – oparcia foteli składa się, pociągając za małą dźwignię.
Bardzo wygodne – oparcia foteli składa się, pociągając za małą dźwignię.Auto Moto
Bagażnik jest bardzo duży – ma 505 l. Pod podłogą umieszczono schowek, a pod nim – dojazdowe koło zapasowe.
Bagażnik jest bardzo duży – ma 505 l. Pod podłogą umieszczono schowek, a pod nim – dojazdowe koło zapasowe.Auto Moto
Deska rozdzielcza ma prostą formę i jest wykonana z dobrych materiałów. Za kierownicą z dwuosiową regulacją siedzi się dość wysoko. Nie każdemu to odpowiada.
Deska rozdzielcza ma prostą formę i jest wykonana z dobrych materiałów. Za kierownicą z dwuosiową regulacją siedzi się dość wysoko. Nie każdemu to odpowiada.Auto Moto
Dzięki dużym szybom i lusterkom widoczność z wnętrza jest bardzo dobra.
Dzięki dużym szybom i lusterkom widoczność z wnętrza jest bardzo dobra.Auto Moto

Zobacz również:

    Subaru Forester 2.0i Platinum - podsumowanie

    • bardzo dużo miejsca z przodu i tyłu
    • pojemny bagażnik
    • porządna jakość wykonania
    • prosta obsługa
    • dobra widoczność
    • szklany dach ogranicza za bardzo wysokość kabiny z tyłu
    • wolno działające elektryczne otwieranie klapy bagażnika
    • pewne prowadzenie na asfalcie
    • doskonała przyczepność
    • ponadprzeciętne właściwości terenowe
    • dobre wyciszenie kabiny
    • wysoki komfort resorowania
    • nieco za krótkie siedziska foteli i brak regulacji lędźwiowej
    • brak nawiewów powietrza na tylną kanapę
    • spokojna praca na wysokich obrotach
    • niezłe przyspieszenie
    • precyzyjna, ale dość ciężka praca manualnej skrzyni biegów
    • silnik "budzi się" od ok. 4 tys. obr./min - bardzo słaba elastyczność
    • spore zużycie paliwa
    • tendencja silnika do szarpania po gwałtownym dodaniu gazu
    • bogate wyposażenie wersji Platinum
    • możliwość przedłużenia gwarancji do 5 lat
    • seryjny system powiadamiania o wypadkach ISR
    • brak możliwości dokupienia pojedynczych elementów wyposażenia
    • niedostępne fabryczne czujniki parkowania
    • wysoka cena w porównaniu z konkurencją

    Dwie skrzynie, dwa rodzaje napędu

    Dwie skrzynie, dwa rodzaje napędu
    Dwie skrzynie, dwa rodzaje napęduAuto Moto

    Wyświetlacz komputera

    Na umieszczonym centralnie ekranie wyświetlają się różne informacje, m.in. o pracy układu napędowego. Pozwala to np. podejrzeć, o jaki kąt skręcone są koła. Pokazany jest też graficznie moment zadziałania ESP.
    Na umieszczonym centralnie ekranie wyświetlają się różne informacje, m.in. o pracy układu napędowego. Pozwala to np. podejrzeć, o jaki kąt skręcone są koła. Pokazany jest też graficznie moment zadziałania ESP.Auto Moto
    Dzięki ruchomemu wskaźnikowi można starać się jechać możliwie najoszczędniej. Im czerwony pasek bliżej minusa, tym lepiej.
    Dzięki ruchomemu wskaźnikowi można starać się jechać możliwie najoszczędniej. Im czerwony pasek bliżej minusa, tym lepiej.Auto Moto

    Konkurenci

    Honda CR-V
    Honda CR-VHonda
    Toyota RAV4
    Toyota RAV4Toyota

    Subaru Forester na tle konkurentów

    Czwarta generacja Forestera musi mierzyć się z bardzo mocną i niezwykle liczną konkurencją, chociażby z samochodami pochodzącymi z Japonii. Porównaliśmy zatem podstawowe wymiary zewnętrzne i wewnętrzne oraz osiągi i ceny Forestera z nowymi generacjami bardzo popularnych kompaktowych SUV-ów Hondy (CR-V) i Toyoty (RAV4).
    Czwarta generacja Forestera musi mierzyć się z bardzo mocną i niezwykle liczną konkurencją, chociażby z samochodami pochodzącymi z Japonii. Porównaliśmy zatem podstawowe wymiary zewnętrzne i wewnętrzne oraz osiągi i ceny Forestera z nowymi generacjami bardzo popularnych kompaktowych SUV-ów Hondy (CR-V) i Toyoty (RAV4).Auto Moto

    Nadwozie, parametry terenowe i wnętrze

     
    SUBARU FORESTER
    HONDA CR-V
    TOYOTA RAV4
    długość
    459,5 cm
    457,0 cm
    457,0 cm
    szerokość
    179,5 cm
    182,0 cm
    184,5 cm
    wysokość
    173,5 cm
    168,5 cm
    166,0 cm
    rozstaw osi
    264,0 cm
    263,0 cm
    266,0 cm
    kąt natarcia/zejścia/rampowy
    25/26/23°
    b.d.
    b.d.
    prześwit
    22 cm
    16,5 cm
    18,7 cm
    miejsce na nogi przód
    87-112 cm
    82-104 cm
    86-108 cm
    wys. wnętrza przód/tył
    97/91 cm
    102/95 cm
    102/96 cm
    szer. wnętrza przód/tył
    145/143 cm
    148/143 cm
    145/139 cm
    miejsce na nogi tył
    66-92 cm
    70-94 cm
    72-96 cm ↑
    pojemność bagażnika
    505-1564 l
    589-1669 l ↑
    547-1746 l
    Dzięki osłonie i uszczelce progi Forestera są czyste.
    Dzięki osłonie i uszczelce progi Forestera są czyste.Auto Moto

    Silnik - dane fabryczne

     
    SUBARU FORESTER
    HONDA CR-V
    TOYOTA RAV4
    pojemność silnika
    1995 cm3
    1997 cm3
    1987 cm3
    maksymalna moc
    150 KM
    155 KM
    152 KM
    maksymalny mom. obr.
    198 Nm
    192 Nm
    195 Nm
    Silnik Subaru jako jedyny nie jest rzędowy, a typu boxer. Nie ma to jednak wpływu na jego parametry – są niemal identyczne jak te uzyskiwane przez jednostki Hondy i Toyoty. Tak jest też z osiągami: Forester, CR-V i RAV4 podobnie przyspieszają. Realne zużycie paliwa we wszystkich autach to o ok. 2,5-3 l/100 km więcej niż wg danych fabrycznych.
    Silnik Subaru jako jedyny nie jest rzędowy, a typu boxer. Nie ma to jednak wpływu na jego parametry – są niemal identyczne jak te uzyskiwane przez jednostki Hondy i Toyoty. Tak jest też z osiągami: Forester, CR-V i RAV4 podobnie przyspieszają. Realne zużycie paliwa we wszystkich autach to o ok. 2,5-3 l/100 km więcej niż wg danych fabrycznych.Subaru

    Wybrane wersje silnikowe - ceny (auta z napędem 4x4)

    SUBARU FORESTER
    HONDA CR-V
    TOYOTA RAV4
    2.0 150 KM – 122 652 zł
    2.0 155 KM – 106 600 zł
    2.0 152 KM – 101 900 zł
    2.0 150 KM CVT – 129 866 zł
    2.0 155 KM AT 112 600 zł
    2.0 152 KM CVT – 120 400 zł
    2.0 d 147 KM – 130 291 zł
    2.2 d 150 KM – 132 100 zł
    2.2 d 150 KM – 131 900 zł
    W podstawowej odmianie Subaru jest najdroższe – od Toyoty kosztuje o ponad 20 tys. zł więcej. Najbardziej opłaca się kupno Forestera z silnikiem Diesla.

    Nadwozie i wnętrze

    Subaru Forester 2.0i Platinum: nadwozie i wnętrze
    Subaru Forester 2.0i Platinum: nadwozie i wnętrzeAuto Moto

    Dane techniczne

    Dane techniczne: Subaru Forester 2.0i Platinum

    SILNIK
    benzynowy, umieszczony wzdłużnie z przodu, B4, 16V, wtrysk wielopunkt.
    pojemność
    1995 cm3
    średnica cyl./skok tł.
    84,0/90,0 mm
    stopień sprężania
    10,5:1
    moc maksymalna
    110 kW/150 KM
    przy obrotach
    6200/min
    maks. moment obr.
    198 Nm
    przy obrotach
    4200/min
    PRZENIESIENIE NAPĘDU
    układ napędowy
    napęd na cztery koła, skrzynia biegów manualna, 6-biegowa
    przełożenia biegów
    do przodu
    I 3,18; II 1,94; III 1,29; IV 1,02; V 0,82; VI 0,73
    bieg wsteczny
    4,07
    przeł. główne
    4,44
    UKŁAD KIEROWNICZY/JEZDNY
    układ kierowniczy
    wspomagany elektrycznie
    zawieszenie przód
    McPherson, trójkątne wahacze poprzeczne
    zawieszenie tył
    podwójne wahacze poprzeczne
    systemy wspomagania
    system stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji
    hamulce przód
    tarcze wentylowane
    hamulce tył
    tarcze
    opony testowe przód
    225/55 R18
    opony testowe tył
    225/55 R18
    Bridgestone Blizzak LM80
    felgi przód/tył
    7 x 18/7 x 18 cali
    średnica zawracania
    11,3 m
    MASY
    masa własna
    1477 kg
    dopuszczalna masa całkowita
    2015 kg
    ładowność
    538 kg
    rozkład masy przód/tył
    b.d.
    maks. masa przyczepy
    1800 kg
    obciążenie haka holowniczego
    80 kg
    obciążenie dachu
    80 kg
    Subaru Forester 2.0i Platinum: wykres mocy/momentu obr.
    Subaru Forester 2.0i Platinum: wykres mocy/momentu obr.Auto Moto
    Subaru Forester 2.0i Platinum: wykres prędkości na biegach
    Subaru Forester 2.0i Platinum: wykres prędkości na biegachAuto Moto

    Pomiary testowe

    Pomiary testowe: Subaru Forester 2.0i Platinum

    PRZYSPIESZENIA
    0-40 km/h
    2,3 s
    0-60 km/h
    4,2 s
    0-80 km/h
    6,7 s
    0-100 km/h
    9,7 s (10,6 s*)
    0-120 km/h
    14,2 s
    60-100 km/h (IV bieg)
    11,8 s
    80-120 km/h (VI bieg)
    23,9 s
    DROGI HAMOWANIA**
    100-0 km/h zimne
    41,1 m
    100-0 km/h rozgrzane
    40,6 m
    GŁOŚNOŚĆ W KABINIE
    przy 0 km/h
    40,2 dB
    przy 50 km/h
    58,8 dB
    przy 100 km/h
    65,0 dB
    przy 130 km/h
    70,1 dB
    ZUŻYCIE PALIWA
    śred. zużycie wg prod.
    6,9 l/100 km
    śred. zużycie w teście
    10,2 l/100 km
    pojemność zbiornika paliwa
    60 l
    zasięg wg spalania test.
    588 km
    rodzaj paliwa
    benzyna bezoł. 95
    emisja dwutlenku węgla
    160 g/km
    norma emisji spalin
    Euro 5
    * dane fabryczne; ** opony zimowe
    wyniki bardzo dobre
    wyniki słabe
    Warunki atmosferyczne przy pomiarach: temperatura 3º C, nawierzchnia sucha.
    Lubiący wysokie obroty silnik zagwarantował dobry wynik.
    Lubiący wysokie obroty silnik zagwarantował dobry wynik.Auto Moto
    By zejść poniżej 10 l/100 km, trzeba jeździć bardzo delikatnie.
    By zejść poniżej 10 l/100 km, trzeba jeździć bardzo delikatnie.Auto Moto

    Ceny

    Ceny: Subaru Forester 2.0i

    najniższa (Comfort)
    122 652 zł
    testowanej (Platinum)
    144 296 zł