Subaru Forester 2.0 XT Comfort - test

W nowym wydaniu Forestera 2.0 XT zrezygnowano z dużego wlotu powietrza na masce. 240-konną wersję można poznać po zderzaku przednim z przetłoczeniami po bokach.
W nowym wydaniu Forestera 2.0 XT zrezygnowano z dużego wlotu powietrza na masce. 240-konną wersję można poznać po zderzaku przednim z przetłoczeniami po bokach.Motor
Konkrety, a nie stylistyczny polot. Niestety, jest tu dość smutno, ale z drugiej strony – rzeczowo i funkcjonalnie.
Konkrety, a nie stylistyczny polot. Niestety, jest tu dość smutno, ale z drugiej strony – rzeczowo i funkcjonalnie.Motor

Subaru Forester 2.0 XT Comfort

Duża powierzchnia szyb przekłada się na dobrą widoczność z kabiny.
Duża powierzchnia szyb przekłada się na dobrą widoczność z kabiny.Motor
W nowym wydaniu Forestera 2.0 XT zrezygnowano z dużego wlotu powietrza na masce. 240-konną wersję można poznać po zderzaku przednim z przetłoczeniami po bokach.
W nowym wydaniu Forestera 2.0 XT zrezygnowano z dużego wlotu powietrza na masce. 240-konną wersję można poznać po zderzaku przednim z przetłoczeniami po bokach.Motor
Sposób wyprofilowania kanapy sprawia, że najlepiej podróżuje się tu w dwójkę, mimo niemal płaskiej podłogi. Brakuje nawiewu na tył. Oparcie reguluje się za pomocą pasków między nim a siedziskiem.
Sposób wyprofilowania kanapy sprawia, że najlepiej podróżuje się tu w dwójkę, mimo niemal płaskiej podłogi. Brakuje nawiewu na tył. Oparcie reguluje się za pomocą pasków między nim a siedziskiem.Motor
Elektrycznie ustawiany fotel kierowcy można odsunąć daleko do tyłu. Niestety, jego siedzisko jest zbyt krótkie i brakuje możliwości regulacji podpórki lędźwiowej. Plus za niezłe trzymanie boczne.
Elektrycznie ustawiany fotel kierowcy można odsunąć daleko do tyłu. Niestety, jego siedzisko jest zbyt krótkie i brakuje możliwości regulacji podpórki lędźwiowej. Plus za niezłe trzymanie boczne.Motor
Ekran pokazujący chwilowe zużycie paliwa za pomocą czerwonego wskaźnika. Najlepiej utrzymywać go w okolicach minusa.
Ekran pokazujący chwilowe zużycie paliwa za pomocą czerwonego wskaźnika. Najlepiej utrzymywać go w okolicach minusa.Motor
Kierowca może na bieżąco obserwować stopień wciśnięcia pedału gazu, temperaturę oleju oraz ciśnienie doładowania.
Kierowca może na bieżąco obserwować stopień wciśnięcia pedału gazu, temperaturę oleju oraz ciśnienie doładowania.Motor
...podwójną podłogę z przegródkami.
...podwójną podłogę z przegródkami.Motor
Próg załadunkowy znajduje się dość wysoko – 74 cm nad ziemią. Bagażnik ma pojemność od 505 do 1577 l po złożeniu kanapy i...
Próg załadunkowy znajduje się dość wysoko – 74 cm nad ziemią. Bagażnik ma pojemność od 505 do 1577 l po złożeniu kanapy i...Motor
Bezstopniową przekładnię w trybie ręcznym obsługuje się także łopatkami na kierownicy. Ta po lewej służy do redukowania biegów, a po prawej – do wrzucania wyższych. Działa bez zarzutu.
Bezstopniową przekładnię w trybie ręcznym obsługuje się także łopatkami na kierownicy. Ta po lewej służy do redukowania biegów, a po prawej – do wrzucania wyższych. Działa bez zarzutu.Motor
Tryb X-Mode poprawia właściwości terenowe, ingerując m.in. w sterowanie skrzynią i napędem 4x4. Auto ma też kontrolę prędkości zjazdu.
Tryb X-Mode poprawia właściwości terenowe, ingerując m.in. w sterowanie skrzynią i napędem 4x4. Auto ma też kontrolę prędkości zjazdu.Motor
Panel po lewej. Pokrętło służy do ustawiania jasności zegarów, a przycisk obok niego – do regulacji otwarcia pokrywy bagażnika.
Panel po lewej. Pokrętło służy do ustawiania jasności zegarów, a przycisk obok niego – do regulacji otwarcia pokrywy bagażnika.Motor
Konkrety, a nie stylistyczny polot. Niestety, jest tu dość smutno, ale z drugiej strony – rzeczowo i funkcjonalnie.
Konkrety, a nie stylistyczny polot. Niestety, jest tu dość smutno, ale z drugiej strony – rzeczowo i funkcjonalnie.Motor

Subaru Forester 2.0 XT Comfort

Subaru Forester 2.0 XT Comfort
Subaru Forester 2.0 XT ComfortMotor
Subaru Forester 2.0 XT Comfort
Subaru Forester 2.0 XT ComfortMotor
Subaru Forester 2.0 XT Comfort
Subaru Forester 2.0 XT ComfortMotor
Subaru Forester 2.0 XT Comfort
Subaru Forester 2.0 XT ComfortMotor
Subaru Forester 2.0 XT Comfort
Subaru Forester 2.0 XT ComfortMotor
Subaru Forester 2.0 XT Comfort
Subaru Forester 2.0 XT ComfortMotor
Subaru Forester 2.0 XT Comfort
Subaru Forester 2.0 XT ComfortMotor
Subaru Forester 2.0 XT Comfort
Subaru Forester 2.0 XT ComfortMotor
Subaru Forester 2.0 XT Comfort
Subaru Forester 2.0 XT ComfortMotor

Zobacz również:

    Subaru Forester 2.0 XT Comfort - podsumowanie

    Badanie jednostki napędowej na hamowni

    Subaru najlepsze wyniki uzyskuje w trybie S#. Maksymalny moment obrotowy jest wyższy o 2,1 Nm w stosunku do danych, ale moc – niemal o 10 KM niższa.
    Subaru najlepsze wyniki uzyskuje w trybie S#. Maksymalny moment obrotowy jest wyższy o 2,1 Nm w stosunku do danych, ale moc – niemal o 10 KM niższa.Motor
    Wynik badania jednostki napędowej na hamowni
    Wynik badania jednostki napędowej na hamowniMotor

    Układ zmiany trybu jazdy SI-DRIVE

    System SI-DRIVE obsługuje się za pomocą przycisków umieszczonych na prawym ramieniu kierownicy. Służy do zmiany charakterystyki silnika i bezstopniowej przekładni. Do wyboru są trzy tryby: I (Intelligent), S (Sport) oraz S# (Sport Sharp). Do codziennej jazdy najlepiej nadaje się ten pierwszy, natomiast do dynamicznej - ten ostatni.
    System SI-DRIVE obsługuje się za pomocą przycisków umieszczonych na prawym ramieniu kierownicy. Służy do zmiany charakterystyki silnika i bezstopniowej przekładni. Do wyboru są trzy tryby: I (Intelligent), S (Sport) oraz S# (Sport Sharp). Do codziennej jazdy najlepiej nadaje się ten pierwszy, natomiast do dynamicznej - ten ostatni.Motor
    Układ zmiany trybu jazdy SI-DRIVE
    Układ zmiany trybu jazdy SI-DRIVEMotor

    Dane techniczne: Subaru Forester 2.0 XT Comfort

    Silnik
    benzynowy, turbo
    Pojemność skokowa
    1998 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    B4/16
    Układ
    wzdłużnie
    Zasilanie
    wtrysk bezpośredni
    Moc maksymalna
    240 KM/5600
    Maks. moment obrotowy
    350 Nm/2400
    Napęd
    4x4
    Skrzynia biegów
    aut./bezstopniowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarcz. went.
    Zawieszenie przednie
    McPherson
    Zawieszenie tylne
    wielowahaczowe
    Masa/ładowność
    1613/497 kg
    Średnica zawracania
    11,3 m
    Pojemność bagażnika (min./maks.)
    505/1577 l
    Pojemność zbiornika paliwa
    60 l (Pb 95)
    Wymiar (dł./szer./wys.)
    456/176/174 cm
    Rozstaw osi
    264 cm
    Opony
    225/55 R18
    Teoretyczny zasięg
    710 km
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    190 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    7,5 s
    Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
    11,2/7,0/8,5
    Dane testowe*
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    7,2 s
    Elastyczność 60-100 km/h**
    5,0 s (4. bieg)
    Elastyczność 80-120 km/h**
    6,6 s (6. bieg)
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    40,0 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    40,9 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    65,7 dB
    Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
    14,3/8,1
    Rzeczywisty zasięg
    540 km
    Cena wersji podstawowej***
    160 388 zł
    Cena
    160 388 zł
    *pomiarów dokonano na oponach zimowych; **czas rozpędzania w trybie manualnym ustawienia S#; ***z tym samym silnikiem, po kursie 1 euro=4,11 zł