Subaru Forester - pierwsza jazda

Po raz pierwszy nie tylko w Foresterze, ale i w Subaru. Odmiany zaopatrzone w reflektory biksenonowe otrzymały LED-y do jazdy dziennej.
Po raz pierwszy nie tylko w Foresterze, ale i w Subaru. Odmiany zaopatrzone w reflektory biksenonowe otrzymały LED-y do jazdy dziennej.Subaru
Prosta w formie i łatwa w obsłudze deska rozdzielcza. Na szczycie konsoli środkowej znajdują dwa ekrany – jeden przekazuje informacje z komputera pokładowego, natomiast drugi wyświetla aktualną temperaturę oraz ustawienia dwustrefowej klimatyzacji. Wygodne rozwiązanie, dzięki któremu nie trzeba odrywać wzroku od jezdni.
Prosta w formie i łatwa w obsłudze deska rozdzielcza. Na szczycie konsoli środkowej znajdują dwa ekrany – jeden przekazuje informacje z komputera pokładowego, natomiast drugi wyświetla aktualną temperaturę oraz ustawienia dwustrefowej klimatyzacji. Wygodne rozwiązanie, dzięki któremu nie trzeba odrywać wzroku od jezdni.Motor

Subaru Forester - pierwsza jazda

Nowe Subaru Forester jest jak każdy poprzednik - nie wygląda, ale za to stawia na konkrety.
Nowe Subaru Forester jest jak każdy poprzednik - nie wygląda, ale za to stawia na konkrety.Subaru
Po raz pierwszy nie tylko w Foresterze, ale i w Subaru. Odmiany zaopatrzone w reflektory biksenonowe otrzymały LED-y do jazdy dziennej.
Po raz pierwszy nie tylko w Foresterze, ale i w Subaru. Odmiany zaopatrzone w reflektory biksenonowe otrzymały LED-y do jazdy dziennej.Subaru
Bagażnik ma standardową pojemność 505 l, co oznacza, że jest o 55 l większy niż w poprzedniku.
Bagażnik ma standardową pojemność 505 l, co oznacza, że jest o 55 l większy niż w poprzedniku.Motor
Pod podłogą bagażnika, której nie da się o nic zaczepić, znalazły się dodatkowe schowki.
Pod podłogą bagażnika, której nie da się o nic zaczepić, znalazły się dodatkowe schowki.Motor
Jest też drugi sposób – przyciskami w bagażniku. To bardzo wygodne, kiedy chce się zapakować długie przedmioty.
Jest też drugi sposób – przyciskami w bagażniku. To bardzo wygodne, kiedy chce się zapakować długie przedmioty.Motor
Elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika może być otwierana z miejsca kierowcy. Ma też pamięć wysokości.
Elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika może być otwierana z miejsca kierowcy. Ma też pamięć wysokości.Motor
Oparcie kanapy składa się za pomocą „grzybków” na szczycie jej oparcia. Niestety, niezbyt wygodnie.
Oparcie kanapy składa się za pomocą „grzybków” na szczycie jej oparcia. Niestety, niezbyt wygodnie.Motor
Prosta w formie i łatwa w obsłudze deska rozdzielcza. Na szczycie konsoli środkowej znajdują dwa ekrany – jeden przekazuje informacje z komputera pokładowego, natomiast drugi wyświetla aktualną temperaturę oraz ustawienia dwustrefowej klimatyzacji. Wygodne rozwiązanie, dzięki któremu nie trzeba odrywać wzroku od jezdni.
Prosta w formie i łatwa w obsłudze deska rozdzielcza. Na szczycie konsoli środkowej znajdują dwa ekrany – jeden przekazuje informacje z komputera pokładowego, natomiast drugi wyświetla aktualną temperaturę oraz ustawienia dwustrefowej klimatyzacji. Wygodne rozwiązanie, dzięki któremu nie trzeba odrywać wzroku od jezdni.Motor
Na tarczy prędkościomierza zaznaczono maksymalne prędkości na kolejnych biegach. Brakuje wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej.
Na tarczy prędkościomierza zaznaczono maksymalne prędkości na kolejnych biegach. Brakuje wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej.Motor
W zamykanym podłokietniku ukryto złącze USB i wygospodarowano miejsce np. na iPhone'a.
W zamykanym podłokietniku ukryto złącze USB i wygospodarowano miejsce np. na iPhone'a.Subaru
W droższych odmianach samochodu zamiast stacyjki jest przycisk start/stop.
W droższych odmianach samochodu zamiast stacyjki jest przycisk start/stop.Subaru
Kamera cofania została ukryta nad tablicą rejestracyjną. Oferowana w najdroższej wersji.
Kamera cofania została ukryta nad tablicą rejestracyjną. Oferowana w najdroższej wersji.Subaru
Obniżony tunel środkowy i bardzo dużo miejsca na nogi pasażerów drugiego rzędu.
Obniżony tunel środkowy i bardzo dużo miejsca na nogi pasażerów drugiego rzędu.Subaru
Kierownica, regulowana w dwóch płaszczyznach, umieszczona została pod dość dużym kątem. Fotele są miękko wyściełane, ale brakuje w nich regulacji lędźwiowej. Przydałoby się też lepsze podparcie ud.
Kierownica, regulowana w dwóch płaszczyznach, umieszczona została pod dość dużym kątem. Fotele są miękko wyściełane, ale brakuje w nich regulacji lędźwiowej. Przydałoby się też lepsze podparcie ud.Subaru
System X Mode poprawia właściwości jezdne w terenie. Dostępny w wersjach benzynowych.
System X Mode poprawia właściwości jezdne w terenie. Dostępny w wersjach benzynowych.Subaru

Zobacz również:

    Cztery generacje Subaru Forestera

    Wszystko zaczęło się od koncepcyjnego modelu o nazwie Streega, zaprezentowanego w 1995 r. na salonie samochodowym we Frankfurcie. Seryjne Subaru Forester zadebiutowało 2 lata później i od prototypu różniło się jedynie kształtem lamp i osłony chłodnicy. Co ciekawe, w 1996 r. na rynek japoński wprowadzono uterenowionę wersję Imprezy, na której bazuje Forester, określaną jako Gravel Express. Auto wyróżniało się m.in. większym prześwitem, orurowaniem zewnętrznym i kołem zapasowym na pokrywie bagażnika.
    Wszystko zaczęło się od koncepcyjnego modelu o nazwie Streega, zaprezentowanego w 1995 r. na salonie samochodowym we Frankfurcie. Seryjne Subaru Forester zadebiutowało 2 lata później i od prototypu różniło się jedynie kształtem lamp i osłony chłodnicy. Co ciekawe, w 1996 r. na rynek japoński wprowadzono uterenowionę wersję Imprezy, na której bazuje Forester, określaną jako Gravel Express. Auto wyróżniało się m.in. większym prześwitem, orurowaniem zewnętrznym i kołem zapasowym na pokrywie bagażnika.Motor

    Komputer pokładowy i jego funkcje

    Kierowca na bieżąco informowany jest o działaniu napędu na cztery koła oraz warunkach jazdy, mających wpływ na ich funkcjonowanie.
    Kierowca na bieżąco informowany jest o działaniu napędu na cztery koła oraz warunkach jazdy, mających wpływ na ich funkcjonowanie.Motor
    Pozwala na obserwowanie zużycia paliwa w danym odstępie czasu i ocenę stylu jazdy przez kierowcę. Im bardziej dynamiczny, tym więcej żółtego koloru.
    Pozwala na obserwowanie zużycia paliwa w danym odstępie czasu i ocenę stylu jazdy przez kierowcę. Im bardziej dynamiczny, tym więcej żółtego koloru.Motor
    Na postoju przy włączonym silniku czerwona wskazówka pokazuje maksymalną wartość. Najlepiej, gdy znajduje się po prawej stronie skali.
    Na postoju przy włączonym silniku czerwona wskazówka pokazuje maksymalną wartość. Najlepiej, gdy znajduje się po prawej stronie skali.Motor

    Dane techniczne: Subaru Forester

    Wersja
    2.0
    2.0 XT
    2.0 D
    Silnik
    benzynowy
    benzynowy, turbo
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1995 cm3
    1998 cm3
    1998 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    B4/16
    B4/16
    B4/16
    Moc maksymalna
    150 KM/6200
    240 KM/5600
    147 KM/3600
    Maksymalny moment obrotowy
    198 Nm/4200
    350 Nm/2400
    350 Nm/1600
    Osiągi
    Prędkość maksymalna
    190 km/h
    221 km/h
    190 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    10,6 s
    7,5 s
    10,2 s
    Zużycie paliwa*
    8,5/6,0/6,9
    11,2/7,0/8,5
    7,0/4,9/5,7
    *miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)
    Forester dostępny jest z trzema silnikami do wyboru i z dwoma rodzajami przekładni. Jednostka 2.0 może współpracować ze skrzynią bezstopniową lub 6-biegową ręczną. Turbodiesel do pary ma tylko tę ostatnią, a wersja 2.0 XT – jedynie bezstopniową.
    Forester dostępny jest z trzema silnikami do wyboru i z dwoma rodzajami przekładni. Jednostka 2.0 może współpracować ze skrzynią bezstopniową lub 6-biegową ręczną. Turbodiesel do pary ma tylko tę ostatnią, a wersja 2.0 XT – jedynie bezstopniową.Subaru