Porównanie: Peugeot 308, Volkswagen Golf

Porównanie: Peugeot 308, Volkswagen Golf
Porównanie: Peugeot 308, Volkswagen GolfMotor
Porównanie: Peugeot 308, Volkswagen Golf
Porównanie: Peugeot 308, Volkswagen GolfMotor
Porównanie: Peugeot 308, Volkswagen Golf
Porównanie: Peugeot 308, Volkswagen GolfMotor
jakość łączy się tu z atrakcyjnym wyglądem. Niewielka kierownica.
jakość łączy się tu z atrakcyjnym wyglądem. Niewielka kierownica.Motor
deska rozdzielcza – klasyczna w formie i świetnie wykonana. Obsługa jest łatwa, ale kierownica przeładowana przyciskami.
deska rozdzielcza – klasyczna w formie i świetnie wykonana. Obsługa jest łatwa, ale kierownica przeładowana przyciskami.Motor

Zobacz również:

    Peugeot 308 to udane auto, ale to VW Golf jeździ lepiej, nie pozwalając sobie na żadne wpadki

    Peugeot 308, Volkswagen Golf

    Aby zmienić stację radiową, wystarczy tylko wybrać menu przyciskiem z boku ekranu.
    Aby zmienić stację radiową, wystarczy tylko wybrać menu przyciskiem z boku ekranu.Motor
    Lusterko na drzwiach nie ogranicza tak bardzo widoczności.
    Lusterko na drzwiach nie ogranicza tak bardzo widoczności.Motor
    Kieszenie w drzwiach wyłożono tkaniną, co zapobiega hałasowaniu umieszczonych w nich przedmiotów.
    Kieszenie w drzwiach wyłożono tkaniną, co zapobiega hałasowaniu umieszczonych w nich przedmiotów.Motor
    W bagażniku: gniazdko 12V i wieszak, np. na torby.
    W bagażniku: gniazdko 12V i wieszak, np. na torby.Motor
    Spore pokrętła automatycznej klimatyzacji działają z dużą dokładnością i są łatwe w obsłudze.
    Spore pokrętła automatycznej klimatyzacji działają z dużą dokładnością i są łatwe w obsłudze.Motor
    Kieszenie są nawet bardziej obszerne niż w VW, ale bez tkaniny.
    Kieszenie są nawet bardziej obszerne niż w VW, ale bez tkaniny.Motor
    Gniazdko 12V, umieszczone z lewej strony tylnej półki, „obsługuje” kanapę i bagażnik.
    Gniazdko 12V, umieszczone z lewej strony tylnej półki, „obsługuje” kanapę i bagażnik.Motor
    Radio i inne media dostępne są w tym samym menu. Aby wybrać np. konkretną...
    Radio i inne media dostępne są w tym samym menu. Aby wybrać np. konkretną...Motor
    Klimatyzację w 308 obsługuje się za pomocą ekranu dotykowego.
    Klimatyzację w 308 obsługuje się za pomocą ekranu dotykowego.Motor
    Z tyłu Golf wyróżnia się większą przestrzenią na kolana i na głowy pasażerów. Plus za nawiewy klimatyzacji.
    Z tyłu Golf wyróżnia się większą przestrzenią na kolana i na głowy pasażerów. Plus za nawiewy klimatyzacji.Motor
    Fotele VW są bardziej sprężyste niż w 308 i lepiej sprawdzają się przy szybkiej jeździe.
    Fotele VW są bardziej sprężyste niż w 308 i lepiej sprawdzają się przy szybkiej jeździe.Motor
    Bagażnik o pojemności 380- -1270 l oferuje dwa ustawienia wysokości podłogi.
    Bagażnik o pojemności 380- -1270 l oferuje dwa ustawienia wysokości podłogi.Motor
    Peugeot 308 1.6 THP 155 Allure, Volkswagen Golf 1.4 TSI Highline
    Peugeot 308 1.6 THP 155 Allure, Volkswagen Golf 1.4 TSI HighlineMotor
    Peugeot 308 1.6 THP 155 Allure, Volkswagen Golf 1.4 TSI Highline
    Peugeot 308 1.6 THP 155 Allure, Volkswagen Golf 1.4 TSI HighlineMotor
    Opcjonalne skórzane fotele 308 z funkcją masażu są wygodne, ale regulowany zagłówek ciężko się przesuwa.
    Opcjonalne skórzane fotele 308 z funkcją masażu są wygodne, ale regulowany zagłówek ciężko się przesuwa.Motor
    Brakuje nawiewów na kanapę, a ilość miejsca na nogi jest ograniczona.
    Brakuje nawiewów na kanapę, a ilość miejsca na nogi jest ograniczona.Motor
    Bagażnik jest duży (398-1206 l). Po złożeniu oparć nie powstaje jednak płaska powierzchnia.
    Bagażnik jest duży (398-1206 l). Po złożeniu oparć nie powstaje jednak płaska powierzchnia.Motor
    Osobny joystick aktywnego tempomatu. Wygodny.
    Osobny joystick aktywnego tempomatu. Wygodny.Motor
    ...stację radiową, należy przejść przez kilka ekranów. To zawiłe.
    ...stację radiową, należy przejść przez kilka ekranów. To zawiłe.Motor
    Słupek dachowy tworzy z lusterkiem sporą „martwą strefę”.
    Słupek dachowy tworzy z lusterkiem sporą „martwą strefę”.Motor
    Jakość łączy się tu z atrakcyjnym wyglądem. Niewielka kierownica.
    Jakość łączy się tu z atrakcyjnym wyglądem. Niewielka kierownica.Motor
    Deska rozdzielcza – klasyczna w formie i świetnie wykonana. Obsługa jest łatwa, ale kierownica przeładowana przyciskami.
    Deska rozdzielcza – klasyczna w formie i świetnie wykonana. Obsługa jest łatwa, ale kierownica przeładowana przyciskami.Motor
    Pod względem wymiarów są identyczne. Niższa szyba tylna ogranicza widoczność w lusterku wstecznym Peugeota.
    Pod względem wymiarów są identyczne. Niższa szyba tylna ogranicza widoczność w lusterku wstecznym Peugeota.Motor

    Peugeot 308, Volkswagen Golf - podsumowanie

    Dane techniczne

    Dane techniczne: Peugeot 308 1.6 THP 155 Allure, Volkswagen Golf 1.4 TSI Highline

     
    Peugeot
    Volkswagen
    Model
    308
    Golf
    Wersja
    1.6 THP 155 Allure
    1.4 TSI Highline
    Silnik
    benzynowy, turbo
    benzynowy, turbo
    Pojemność skokowa
    1598 cm3
    1395 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/16
    Zasilanie
    wtrysk bezpośredni
    wtrysk bezpośredni
    Moc maksymalna
    156 KM/6000
    140 KM/4500
    Maks. moment obrotowy
    240 Nm/1400
    250 Nm/1500
    Napęd
    przedni
    przedni
    Skrzynia biegów
    man./6-biegowa
    man./6-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarczowe
    tarcz. went./tarczowe
    Długość/szerokość/wysokość
    425/180/146 cm
    426/179/145 cm
    Rozstaw osi
    262 cm
    264 cm
    Średnica zawracania
    10,4 m
    10,9 m
    Masa/ładowność
    1300/470 kg
    1270/587 kg
    Pojemność bagażnika (min./maks.)
    398/1206 l
    380/1270 l
    Poj. zbiornika paliwa
    53 l (Pb 95)
    50 l (Pb 95)
    Opony
    205/55 R16
    205/55 R16
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    213 km/h
    212 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    8,4 s
    8,4 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    8,7 s
    8,3 s
    Elastyczność 60-100 km/h
    8,7 s (4. bieg)
    7,2 s (4. bieg)
    Elastyczność 80-120 km/h
    15,6 s (6. bieg)
    11,3 s (6. bieg)
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    37,5 m →
    36,4 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    37,0 m →
    36,2 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    65,8 dB
    66,1 dB →
    Rzeczywista prędkość*
    96 km/h
    96 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    3,0
    2,7
    Zużycie paliwa 
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    7,9/4,6/5,8
    6,6/4,5/5,3
    Teoretyczny zasięg
    910 km
    940 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    7,9/5,3/6,6
    7,6/5,1/6,4
    Rzeczywisty zasięg
    800 km
    780 km
    Cena wersji podstawowej**
    83 600 zł
    76 890 zł
    Cena
    83 600 zł
    81 290 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *przy wskazaniu 100 km/h;
    **z tym samym silnikiem;

    Punktacja - segment: auta kompaktowe

    Punktacja - segment: auta kompaktowe
    Punktacja - segment: auta kompaktoweMotor