Porównanie: Ford Focus ST, Volkswagen Golf GTI Performance

Ford Focus ST, Volkswagen Golf GTI Performance
Ford Focus ST, Volkswagen Golf GTI PerformanceMotor
Ford Focus ST: gruba kierownica ze znaczkiem ST dobrze leży w dłoniach. Zbyt duża liczba przycisków utrudnia obsługę.
Ford Focus ST: gruba kierownica ze znaczkiem ST dobrze leży w dłoniach. Zbyt duża liczba przycisków utrudnia obsługę.Motor
Volkswagen Golf GTI Performance: znakomita jakość i bardzo prosta obsługa. Trójramienna kierownica ma cieńszy wieniec niż ta w Fordzie.
Volkswagen Golf GTI Performance: znakomita jakość i bardzo prosta obsługa. Trójramienna kierownica ma cieńszy wieniec niż ta w Fordzie.Motor

Porównanie: Ford Focus ST, Volkswagen Golf GTI Performance

Jak na standardy klasy kompakt – dużo miejsca z tyłu.
Jak na standardy klasy kompakt – dużo miejsca z tyłu.Motor
Tapicerka w kratę nawiązuje do pierwszego GTI i każdego następnego. Fotele są duże i obszerne, a pozycja za kierownicą – bez zastrzeżeń.
Tapicerka w kratę nawiązuje do pierwszego GTI i każdego następnego. Fotele są duże i obszerne, a pozycja za kierownicą – bez zastrzeżeń.Motor
W trasie zużywa 8,7 l paliwa na 100 km. Ale przy ostrej jeździe jest oszczędniejszy niż silnik ST.
W trasie zużywa 8,7 l paliwa na 100 km. Ale przy ostrej jeździe jest oszczędniejszy niż silnik ST.Motor
Zamiast dźwigni – przycisk hamulca elektrycznego. Nie pasuje do charakteru auta.
Zamiast dźwigni – przycisk hamulca elektrycznego. Nie pasuje do charakteru auta.Motor
Wygodnie umieszczona łopatka za kierownicą do zmiany przełożenia na wyższe.
Wygodnie umieszczona łopatka za kierownicą do zmiany przełożenia na wyższe.Motor
Znakomita jakość i bardzo prosta obsługa. Trójramienna kierownica ma cieńszy wieniec niż ta w Fordzie.
Znakomita jakość i bardzo prosta obsługa. Trójramienna kierownica ma cieńszy wieniec niż ta w Fordzie.Motor
Niższy o 8 cm (64 cm nad ziemią) próg załadunkowy niż w ST i większy bagażnik: 380-1270 l.
Niższy o 8 cm (64 cm nad ziemią) próg załadunkowy niż w ST i większy bagażnik: 380-1270 l.Motor
Z tyłu auto oferuje mniej przestrzeni na nogi i głowę niż konkurent.
Z tyłu auto oferuje mniej przestrzeni na nogi i głowę niż konkurent.Motor
W Focusie siedzi się zbyt wysoko. Elektrycznie regulowane fotele świetnie trzymają ciało, ale są twarde i wąskie.
W Focusie siedzi się zbyt wysoko. Elektrycznie regulowane fotele świetnie trzymają ciało, ale są twarde i wąskie.Motor
Wszystko dla kierowcy. Dobrze, że Ford nadal stosuje klasyczny hamulec ręczny.
Wszystko dla kierowcy. Dobrze, że Ford nadal stosuje klasyczny hamulec ręczny.Motor
Tylko w ST – zegary temperatury cieczy chłodzącej, ciśnienia doładowania i ciśnienia oleju.
Tylko w ST – zegary temperatury cieczy chłodzącej, ciśnienia doładowania i ciśnienia oleju.Motor
Gruba kierownica ze znaczkiem ST dobrze leży w dłoniach. Zbyt duża liczba przycisków utrudnia obsługę.
Gruba kierownica ze znaczkiem ST dobrze leży w dłoniach. Zbyt duża liczba przycisków utrudnia obsługę.Motor
Bagażnik ma pojemność 363-1148 l. Korzystanie z niego utrudnia wysoki próg załadunkowy.
Bagażnik ma pojemność 363-1148 l. Korzystanie z niego utrudnia wysoki próg załadunkowy.Motor
2-litrowy silnik o mocy 250 KM przy spokojnej jeździe w trasie zużywa 8,1 l/100 km.
2-litrowy silnik o mocy 250 KM przy spokojnej jeździe w trasie zużywa 8,1 l/100 km.Motor
Ford Focus ST, Volkswagen Golf GTI Performance
Ford Focus ST, Volkswagen Golf GTI PerformanceMotor
Volkswagen Golf GTI Performance
Volkswagen Golf GTI PerformanceMotor
Ford Focus ST
Ford Focus STMotor

Porównanie: Ford Focus ST, Volkswagen Golf GTI Performance

Ford Focus ST
Ford Focus STMotor
Ford Focus ST
Ford Focus STMotor
Ford Focus ST
Ford Focus STMotor
Ford Focus ST
Ford Focus STMotor
Ford Focus ST
Ford Focus STMotor
Ford Focus ST
Ford Focus STMotor
Volkswagen Golf GTI Performance
Volkswagen Golf GTI PerformanceMotor
Volkswagen Golf GTI Performance
Volkswagen Golf GTI PerformanceMotor
Volkswagen Golf GTI Performance
Volkswagen Golf GTI PerformanceMotor
Volkswagen Golf GTI Performance
Volkswagen Golf GTI PerformanceMotor
Volkswagen Golf GTI Performance
Volkswagen Golf GTI PerformanceMotor
Volkswagen Golf GTI Performance
Volkswagen Golf GTI PerformanceMotor
Volkswagen Golf GTI Performance
Volkswagen Golf GTI PerformanceMotor
Volkswagen Golf GTI Performance
Volkswagen Golf GTI PerformanceMotor
Volkswagen Golf GTI Performance
Volkswagen Golf GTI PerformanceMotor
Ford Focus ST
Ford Focus STMotor
Ford Focus ST
Ford Focus STMotor
Ford Focus ST
Ford Focus STMotor
Ford Focus ST
Ford Focus STMotor
Ford Focus ST, Volkswagen Golf GTI Performance
Ford Focus ST, Volkswagen Golf GTI PerformanceMotor
Volkswagen Golf GTI Performance
Volkswagen Golf GTI PerformanceMotor
Ford Focus ST, Volkswagen Golf GTI Performance
Ford Focus ST, Volkswagen Golf GTI PerformanceMotor
Ford Focus ST, Volkswagen Golf GTI Performance
Ford Focus ST, Volkswagen Golf GTI PerformanceMotor
Volkswagen Golf GTI Performance, Ford Focus ST
Volkswagen Golf GTI Performance, Ford Focus STMotor
Ford Focus ST, Volkswagen Golf GTI Performance
Ford Focus ST, Volkswagen Golf GTI PerformanceMotor

Zobacz również:

    Ford Focus ST, VW Golf GTI Performance - podsumowanie

    Dane techniczne: Ford Focus ST, VW Golf GTI Performance

     
    Ford
    Volkswagen
    Model
    Focus
    Golf
    Wersja
    ST2
    GTI DSG Performance
    Silnik
    benzynowy, turbo
    benzynowy, turbo
    Pojemność skokowa
    2000 cm3
    1984 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/16
    Zasilanie
    wtrysk bezpośredni
    wtrysk bezpośredni
    Moc maksymalna
    250 KM/5500
    230 KM/4700
    Maks. moment obrotowy
    360 Nm/2000
    350/1500
    Napęd
    przedni
    przedni
    Skrzynia biegów
    manualna/6-biegowa
    automat./6-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarczowe went./tarcz.
    tarczowe went./tarcz.
    Długość/szerokość/wysokość
    436/182/148 cm
    427/179/144 cm
    Rozstaw osi
    265 cm
    263 cm
    Średnica zawracania
    11,0 m
    10,9 m
    Masa/ładowność
    1362/688 kg
    1402/543 kg
    Poj. bagażnika (min./maks.)
    363/1148 l
    380/1270 l
    Poj. zbiornika paliwa
    55 l (Pb 95)
    50 l (Pb 95)
    Opony
    235/40 R18
    225/45 R17
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    247 km/h
    248 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    6,5 s
    6,4 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    6,6 s
    6,1 s
    Przyspieszenie 0-160 km/h
    15,5 s
    14,7 s
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    36,0 m →
    33,6 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    35,9 m →
    33,7 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    64,8 dB
    64,0 dB
    Okrążenie toru testowego
    2:31,0 min
    2:28,4 min
    Prędkość w slalomie (co 18 m)
    68,4 km/h
    68,7 km/h
    Rzeczywista prędkość*
    97 km/h
    98 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    1,8
    2,5
    Zużycie paliwa
     
     
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    9,9/5,6/7,2
    8,1/5,4/6,4
    Teoretyczny zasięg
    760 km
    780 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    13,4/8,1/10,8
    12,1/8,7/10,4
    Rzeczywisty zasięg
    510 km
    480 km
    Cena wersji podstawowej**
    116 250 zł
    113 050 zł
    Cena
    120 050 zł
    121 050 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby;
    *przy wskazaniu 100 km/h; **z tym samym silnikiem