Euro NCAP przetestowało nowe modele aut

Organizacja Euro NCAP przetestowała kolejne modele samochodów, a wśród nich - po raz pierwszy - auta napędzane silnikami elektrycznymi. Jako jedyna, trzy gwiazdki w teście zderzeniowym zdobyła Dacia Duster. Specjalną nagrodę Euro NCAP przyznało Infiniti.

Organizacja Euro NCAP przetestowała kolejne modele samochodów, a wśród nich - po raz pierwszy - auta napędzane silnikami elektrycznymi. Jako jedyna, trzy gwiazdki w teście zderzeniowym zdobyła Dacia Duster. Specjalną nagrodę Euro NCAP przyznało Infiniti.

Wśród przebadanych samochodów znalazły się:
- BMW X1 (5 gwiazdek);
- Citroen C-Zero (4 gwiazdki);
- Dacia Duster (3 gwiazdki);
- Kia Venga (5 gwiazdek);
- Hyundai ix20 (5 gwiazdek);
- Mitsubishi ASX (5 gwiazdek);
- Mitsubishi i-MiEV (4 gwiazdki);
- Nissan Juke (5 gwiazdek);
- Peugeot iOn (4 gwiazdki).

Szczegółowe wyniki testów - poniżej. Dlaczego Dacia Duster otrzymała 3 gwiazdki? Najbardziej zaszkodziły jej: słaby wynik testu zderzeniowego z pieszym i ubogie wyposażenie w systemy bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego.

Reklama

Nagroda Euro NCAP Advanced dla Infiniti
Po raz pierwszy organizacja Euro NCAP postanowiła wręczyć nagrodę Euro NCAP Advanced. Otrzymała ją firma Infiniti, doceniona za system zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDP), montowany w modelach: FX, EX i M. W odróżnieniu od konkurencyjnych układów, LDP nie tylko ostrzega kierowcę, ale dzięki przyhamowaniu kół po jednej stronie pojazdu pomaga również wrócić na właściwy pas ruchu. System działa tylko przy prędkościach powyżej 70 km/h i jest automatycznie dezaktywowany poprzez użycie kierunkowskazów. Może być również wyłączany przez kierowcę.


Niekontrolowana zmiana pasa ruchu może być spowodowana kilkoma czynnikami, takimi jak zmęczenie kierowcy, brak uwagi, rozproszenie myśli. Infiniti szacuje, że gdyby LDP było montowane we wszystkich samochodach, można by uniknąć około 12% wypadków śmiertelnych na drogach Europy, czyli co roku uratować życie około 5 tysiącom osób. Kamera układu LDP, montowana w górnej części przedniej szyby, rozpoznaje większość typowych oznakowań drogowych - linie białe i żółte, ciągłe i przerywane, w dzień i w nocy.

BMW X1 - 5 gwiazdek
- ocena łączna: pięć gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 87%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 86%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 64%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%

Citroen C-Zero/Mitsubishi i-MiEV/Peugeot iOn - 4 gwiazdki
- ocena łączna: cztery gwiazdki
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 73%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 78%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 48%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 86%

Dacia Duster - 3 gwiazdki
- ocena łączna: trzy gwiazdki
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 74%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 78%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 28%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 29%

Hyundai ix20/Kia Venga - 5 gwiazdek
- ocena łączna: pięć gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 89%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 85%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 64%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%

Mitsubishi ASX - 5 gwiazdek
- ocena łączna: pięć gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 86%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 78%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 60%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%

Nissan Juke - 5 gwiazdek
- ocena łączna: pięć gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 87%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 81%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 41%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy