Mercedes GLC Coupe. Wkrótce w produkcji
W Szanghaju, dniem prasowym, rozpoczyna się dziś 16. Międzynarodowy Salon Samochodowy. Ponieważ Chiny od lat stanowią największy pojedynczy motoryzacyjny rynek świata, producenci traktują imprezę niezwykle poważnie.
Meredes zaprezentował w Chinach model o nazwie GLC Coupe. Chociaż samochód występuje w roli pojazdu koncepcyjnego przedstawiciele niemieckiej marki nie kryją, że auto jest bliskie wersji produkcyjnej.
Samochód rywalizować ma o klientów z BMW X4. Koncepcyjny GLC Coupe mierzy 4,73 długości, 2,15 m szerokości (z lusterkami) i niespełna 1,6 m wysokości. Rozstaw osi to typowe dla reprezentantów segmentu E 2,83 m.
Wygląd karoserii wpisuje się w obecną stylistykę pojazdów ze Stuttgartu. Pojazd otrzymał charakterystyczny dla marki grill, wykonane w technologii LED oświetlenie i ogromne 21-calowe felgi. Przednie opony mają rozmiar 255/50, tylne - 285/45 z tyłu. W oczy rzuca się też ciekawie zaprojektowany tył. Jego charakterystyczną cechą są wkomponowane w zderzak cztery końcówki układu wydechowego. Zamontowano je w pionie - jedna nad drugą - w narożnikach karoserii.
We wnętrzu zainstalowano cztery niezależne fotele, ale z dużą dozą prawdopodobieństwa można stwierdzić, że wersja produkcyjna zabierać będzie na pokład pięć osób.
Źródłem napędu koncepcyjnego Mercedesa GLC Coupe jest benzynowy silnik V6 biturbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Jednostka ma pojemność 3,0 l i - przy 5500 obr./min - rozwija 367 KM. Maksymalny moment obrotowy - 520 Nm - oferowany jest w zakresie od 1400 do 4000 obr./min.
Moc przenoszona jest na wszystkie koła (4MATIC) za pośrednictwem automatycznej, dziewięciostopniowej skrzyni 9G-Tronic.