Volvo S60 i V60 Polestar z silnikami czterocylindrowymi
Volvo żegna się z silnikami sześciocylindrowymi. Ostatnie modele, w których stosowano te jednostki to S60 i V60 w wersji Polestar. W nowych generacjach modeli XC90 i S90 oraz V90, a także innych, mniejszych, pojazdach Volvo dostępne są wyłącznie silniki czterocylindrowe.
Teraz Szwedzi ogłosili, że S60 i V60 Polestar będą napędzane jednostką czterocylindrową o pojemności dwóch litrów z serii Drive-E.Inżynierowie Polestara zmodyfikowali silnik o mocy 306 KM, który do tej pory stosowany był w S60 i V60 T6. Dzięki zastosowaniu nowej turbosprężarki, wałków rozrządu, korbowodu oraz zastosowaniu większego dolotu i pompy paliwa jednostka o pojemności 1969 ccm generuje 367 KM i 470 Nm.
To o 17 KM więcej niże produkował sześciocylindrowy, trzylitrowy silnik do tej pory stosowana w S60 i V60 Polestar.Moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie cztery koła za pomocą automatycznej ośmiostopniowej skrzyni biegów. Przekładnia posiada tryb pracy manualnej, zmiana przełożeń odbywać się może za pomocą łopatek przy kierownicy.Nowa mniejsza jednostka napędowa, pozwoliła obniżyć masę obu pojazdów. Różnica wynosi 20 kg, przy czym nacisk na przednią oś zmalał o 24 kg, co oznacza lepszy rozkład mas.
Ważące 1751 kg S60 Polestary przyśpiesza do 100 km/h w 4,7 s, z kolei cięższe V60 (1796 kg) jest o 0,1 s wolniejsze. Prędkość maksymalna obu wersji nadwoziowych została ograniczona do 250 km/h. Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym wynosi 7,8 l/100 km.
Volvo V60 i S60 Polestar
W stosunku do aut w wersji T6 wersje Polestar otrzymały również większe, 20-calowe koła, tarcze hamulcowe o większej średnicy oraz układ kierowniczy o zmniejszonej sile wspomagania.
Volvo S60 i V60 Polestar będą dostępne w polskiej sieci sprzedaży szwedzkiej marki.