Sporo zmian w BMW. Fani będą oburzeni?

Latem bieżącego roku klientów BMW czeka kilka nowości. Niemiecki producent postanowił odświeżyć gamę najpopularniejszych modeli. Nowości czekają m.in. na klientów serii 1, 2, 3, 4 i 5. Poprawki wprowadzono również w Z4.

Niedawno informowaliśmy, że w odświeżonej serii 3, po raz pierwszy w 40-letniej historii modelu, pojawią się jednostki napędowe o trzech cylindrach. Ta sama rodzina silników zadebiutuje również w mniejszej serii 1. Odmiana 118i napędzana będzie trzycylindrową jednostką legitymującą się mocą 136 KM. Niezależnie od wersji nadwoziowej nowa 118i przyspieszać ma do 100 km/h w 8,5 s (8,7 s w wersji z automatyczną przekładnią Steptronic o 8 przełożeniach) i zużywać średnio między 5 (skrzynia ręczna) a 5,4 (skrzynia automatyczna) l/100 km.

Reklama

Nowe jednostki napędowe otrzyma również seria 2. W ofercie coupe i cabrio pojawią się wysokoprężne, czterocylindrowe odmiany 218d i 225d. Obie napędzane są konstrukcjami czterocylindrowymi. Słabszy motor rozwija moc 150 KM, mocniejszy - dzięki doładowaniu TwinPowerTurbo - 224 KM. Coupe ze słabszą jednostką osiąga setkę w 8,4 s (8,2 z automatem) i zużywa średnio 4,4 l/100 km. BMW 225d coupe - wyposażone standardowo w ośmiostopniową przekładnię Steptronic - na sprint do 100 km/h potrzebuje jedynie 6,2 s. Średnie zużycie paliwa - przynajmniej jeśli wierzyć danym technicznym - wynosi około 4,3 l/100 km.

W lipcu w salonach pojawi się też BMW M235i xDrive w wersji kabriolet. Po raz pierwszy pojazd w tej konfiguracji wyposażony został w napęd na cztery koła. Auto napędzane jest rzędową szóstką o mocy 326 KM sprzęganą standardowo z ośmiostopniowym automatem. Sprint do 100 km/h trwa zaledwie 4,9 s. Średnie zużycie paliwa - w cyklu pomiarowym - to 8,3 l/100 km.

Zmiany czekają też oferowane zaledwie od kilku tygodni BMW 2 Gran Tourer. W ofercie pojawi się nowy, podstawowy silnik. Model 216i Gran Tourer napędzany będzie trzycylindrowym, benzynowym silnikiem o mocy 102 KM. Gamę jednostek wysokoprężnych uzupełni (również trzycylindrowa) odmiana 214d (95 KM) i - czterocylindrowe - 220d (190 KM). BMW 216i Gran Tourer przyspieszać ma do 100 km/h w 11,9 s i spalać średnio między 5,3 a 5,6 l/100 km. Najsłabszy diesel oferować ma przyspieszenie do setki na poziomie 13,5 i średnie zużycie paliwa 3,9-4,1 l/100 km. BMW 220d Gran Tourer pochwalić się może sprintem do 100 km/h w 7,9 s i średnim zużyciem paliwa 4,5-4,7 l/100 km.

Począwszy od lipca klienci będą więc mieli do wyboru trzy silniki benzynowe i cztery warianty wysokoprężne. W tym samym czasie modele serii 2 z rodziny Gran Tourer i Actice Tourer otrzymają też lepsze wyposażenie z dziedziny bezpieczeństwa. Na liście wyposażenia standardowego pojawi się np. hamulec multikolizyjny i system monitorowania zmęczenia kierowcy. Udoskonalono również - oferowany za dopłatą - wyświetlacz HUD.

Nowa generacja czterocylindrowych silników wysokoprężnych pojawi się w "trójce", "czwórce" i "piątce". Przykładowo w lipcu zadebiutuje np. model BMW 420d w wersji kabriolet legitymujący się mocą 190 KM (sprint do 100 w 8 s, średnie zużycie paliwa około 5 l/100 km).

Najmocniejszy reprezentant nowej rodziny czterocylindrowych diesli zadebiutuje w sierpniu w BMW X5. Nowe BMW X5 sDrive25d i BMW X5 xDrive25d osiągać mają 231 KM i legitymować się maksymalnym momentem obrotowym 500 Nm (przyspieszenie do 100 km/h w 7,7 s - średnie zużycie paliwa poniżej 6 l/100 km). 

Oprócz zmian natury silnikowej BMW wprowadza też kilka nowości na listę wyposażenia. Przykładowo w modelach serii 3 i 4 pojawi się nowa generacja systemu Park Assist i zmodernizowany system multimedialny (z szybszym procesorem i aktualizacją map nawigacji GPS cztery razy do roku). BMW planuje też udostępniać instrukcje obsługi w formie smarftonowych aplikacji. Poszerzy się też paleta kolorów nadwozi modeli serii 4, 5 i Z4.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: BMW
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy