Reklama

Skoda Scala. Wiemy już całkiem dużo!

Jeszcze przed końcem roku Skoda zaprezentuje całkowicie nowy model o nazwie Scala. Na razie Czesi ujawnili zdjęcia tego pojazdu w kamuflażu.

Stylistycznie Skoda Scala bazuje na pokazanym na salonie paryskim prototypie Vision RS. Auto ma być pięciodrzwiowym hatchbackiem, który zastąpi Rapida Spaceback.

Auto będzie nieco większe od Rapida, który jest pojazdem plasującym się na pograniu segmentów B i C. Scala ma być pełnoprawnym hatchbackiem - długość nadwozia to 436 cm (6 cm więcej niż długość Rapida Spaceback), szerokość wynosi 179 cm, a wysokość - 147 cm.

Najważniejszy parametr, który decyduje o objętości wnętrza, to rozstaw osi. W Scali mierzy on 265 cm, czyli o 4 cm mniej niż w Octavii i 5 cm więcej niż w Rapidzie Spaceback. Dzięki temu pasażerowie podróżujący na tylnej kanapie będą mieli znacznie więcej miejsca niż Rapidzie. Producent zapowiada wręcz, że wnętrze ma być tylko odrobinę mniejsze niż w Octavii (np. na wysokości łokci na tylnej kanapie ma być tylko 3 cm mniej miejsca, a nad głową - tyle samo).

Reklama

W Skodzie nie może rozczarować bagażnik. W Scali jego pojemność wynosi 467 litrów, a poprzez złożenie tylnej kanapie pojemność przestrzeni bagażowej można zwiększyć do 1410 litrów. Klapa bagażnika może być elektrycznie sterowana.

Skoda Scala może być wyposażona w światła Full LED z przodu i z tyłu. Ponadto z tyłu, opcjonalnie, po raz pierwszy w Skodzie mogą zostać zastosowane tzw. dynamiczne kierunkowskazy. Opcję stanowi również elektrycznie wysuwany hak holowniczy. Podobnie jak Skodzie Superb czy Kodiaq, w Scali w drzwiach znajdzie się parasol.

Opcjonalne wyposażenie stanowi Virtual Cocpkit, czyli ekran wielkości 10,25 cala, zastępujący tradycyjne zegary. Natomiast zlokalizowany na konsoli środkowej dotykowy ekran systemu infotainment może mieć nawet 9,2 cala wielkości.

Wśród elektronicznych systemów wspomagania dostępnych w Skodzie Scala warto zauważyć opcjonalny adaptacyjny tempomat, który działa do prędkości 210 km/h. Standardowe wyposażenie stanowią natomiast systemy Lane Assis i Front Assist, ten drugi wraz z system City Emergency Brake, który sam wyhamuje auto w ruchu miejskim.

Skoda Scala będzie oferowana z jednym z pięciu silników (trzy benzynowe, wysokoprężny i na gaz ziemny CNG), wszystkie spełniają normę Euro-6d Temp.

Bazowa wersja posiada trzycylindrowy silnik 1.0 TSI o mocy 95 KM, współpracujący z manualną skrzynią pięciobiegową. Mocniejsza wersja tej jednostki ma 115 KM i może współpracować ze skrzynią sześciobiegową lub siedmiostopniową DSG. Najmocniejszy silnik to jednostka 1.5 TSI o mocy 150 KM (skrzynia 6-biegowa manualna lub 7-biegowa DSG). Wszystkie silniki benzynowe posiadają filtr cząstek stałych.

Jedyny diesel dostępny w Scali to jednostka 1.6 TDI o mocy 115 KM i momencie 250 Nm, wyposażony w filtr cząstek stałych i katalizator SCR, który odpowiada za redukcję tlenków azotu, wymagając tankowania czynnika AdBlue. Silnik ten współpracuje ze skrzynię sześciobiegową lub siedmiostopniową DSG.

Nieco później, ale w 2019 roku, oferta zostanie poszerzona o 90-konny silnik 1.0 G-TEC zasilany sprężonym gazem ziemnym lub benzyną.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje