Skoda Octavia już po liftingu!
Chociaż w stosunku do trzeciej generacji współczesnej Skody Octavii wciąż używa się przydomka "nowa", mija właśnie trzeci rok od debiutu sprzedażowego hitu z Mlada Boleslav.
Nie powinno więc dziwić, że Czesi zafundowali autu kurację odmładzającą. Co dokładnie się zmieniło?
Zgodnie z tradycją najwięcej nowości znajdziemy w obrębie pasa przedniego. Octavia otrzymała gruntownie przestylizowany zderzak i nowe, dwudzielne reflektory główne przypominające nieco te, znane z Mercedesa klasy E typoszeregu W212. Każda z lamp wyposażona została w zintegrowany pas diod pełniących funkcję świateł do jazdy dziennej. Nowe reflektory w całości wykonano w technologii LED. Oko fana marki zauważy również nowy kształt świateł przeciwmgłowych. Dodano nowe wzory obręczy kół w rozmiarach od 16 do 18 cali.
Zmiany w kabinie mają kosmetyczny charakter. Rozszerzono funkcje systemów info-rozrywki, na listę opcji trafiły nowe pozycje, jak np. asystent jazdy z przyczepą. Dodano też kilka rozwiązań z zakresu "simply clever". Należą do nich m.in. programowalny kluczyk pozwalający przypisać konkretne konfiguracje pojazdu dla poszczególnych kierowców, podgrzewana kierownica, składane stoliki w oparciach foteli czy uchwyty na butelki ułatwiające ich otwieranie.
Klienci będą mieli do wyboru szeroką gamę jednostek napędowych o pojemnościach od 1,0 l do 2,0 l i zakresie mocy między 84 KM a 184 KM. Lista opcji obejmować ma sześcio i siedmiostopniowe przekładnie DSG oraz - w przypadku benzynowego 1,8 l TSI i wysokoprężnego 2,0 l TDI - napęd 4x4. Na życzenie nabywcy nowa Octavia może też być wyposażona w adaptacyjne zawieszenie DCC.
Odświeżoną Skodę Octavię (w wersji sedan i kombi) - na wybranych europejskich rynkach - będzie można zamawiać już w najbliższych tygodniach. Pierwsze egzemplarze trafić mają do nabywców z początkiem przyszłego roku.