Polskie premiery Mercedesa
2006 to kolejny rok wielu motoryzacyjnych nowości spod gwiazdy Mercedes-Benz. Już w lutym pojawi się na polskim rynku Klasa R - Grand Sports Tourer - połączenie sportowego kombi z luksusowym vanem (sześć miejsc) i samochodem terenowym (4MATIC).
Samochód będzie występował w dwóch wersjach nadwoziowych, dłuższej (5,16 m) i krótszej (4,92 m) w cenie podobnej do odpowiedniej Klasy E kombi 4Matic z silnikami (R 350, R 500 i R 320 CDI).
W marcu w sprzedaży znajdzie się odświeżony SL. Legendarny kabriolet przejdzie delikatną kurację odmładzającą i otrzyma zupełnie nowe silniki (SL 350, SL 500 i SL 600).
W czerwcu na rynek trafi gruntownie zmodernizowana Klasa E. Jedna z najlepiej sprzedających się limuzyn ma zmodyfikowane zawieszenie, silniki Diesla połączone z napędem 4Matic oraz nowy silnik AMG, który uczni z niej najmocniejszą seryjną limuzynę w tej klasie.
Pod koniec wakacji na polski rynek wejdzie model GL, zaprezentowany po raz pierwszy na targach w Detroit. Największy off-roader Mercedesa jest zarazem najbardziej luksusowym. Nie jest to jednak następca legendarnego modelu G - ten będzie nadal produkowany w Austrii.
Koniec roku przyniesie nam premierę najbardziej luksusowego samochodu z gwiazdą na masce. Nowy CL, zbudowany na bazie Klasy S pojawi się na rynku w okolicach października.
Warto jeszcze wspomnieć o najciekawszych, nowych wariantach silnikowych. W pierwszej połowie roku do sprzedaży trafi najmocniejsza, seryjna limuzyna świata - Mercedes-Benz S 65 AMG o mocy 612 KM. Pod względem mocy dorównuje jej Maybach 57 S, superluksowa limuzyna dla klientów ceniących sobie sportowe osiągi i emocje.