Nowa klasa S

W sierpniu Mercedes zakończy produkcję obecnej wersji swojego topowego modelu - klasy S. Jej miejsce zajmie nowy pojazd, który będzie próbował powtórzyć sukces handlowy.

Zjeżdżające dzisiaj z linii produkcyjnej w Sindelfingen S-klasa W220 zaprezentowana została 1998 roku. Od tamtej pory na całym świecie sprzedano już ponad 470 tysięcy tych samochodów, a dzisiaj niemal 30 procent rynku pojazdów luksusowych należy właśnie do Mercedesa. Nie zmienił tego nawet fakt, że niemiecki koncern zmienił grupę docelową klientów S-klasy na trochę młodszą...

Pojazdy Mercedesa najbardziej zdominowały rynki azjatyckie i amerykański. O zaufaniu do marki świadczy fakt, że aż 90 procent właścicieli S-klasy pozostaje wiernych klasie S.

Jaka jest recepta na sukces? Stonowana linia nadwozia, wysoki komfort i bezpieczeństwo oraz... gwiazda na masce, która dla wielu osób jednoznacznie kojarzy się z prestiżem.

Reklama

Nowa S-klasa, która do salonów trafi jesienią ma charakteryzować się tymi samymi cechami.

Zgodnie z panującą modą nowy model jest większy od poprzedniego. S-klasa będzie oferowana w dwóch wersjach długości, które będą również różniły się rozstawem osi. Krótsza z nich mierzy 5076 mm, to jest o 33 więcej, zaś rozstaw osi wzrósł o 70 mm (do 3035 mm). Wersja dłuższa ma rozstaw osi wynoszący 3165 mm i mierzy 5206 mm, tj. o 43 mm więcej.

Wzrosły również szerokość i wysokość - odpowiednio o 16 i 29 mm.

Nowy mercedes może być napędzany jednym z czterech silników - trzy z nich to nowe jednostki.

Podstawowy silnik to 3.5-litrowy, benzynowy V6 o mocy 282 KM. wyżej pozycjonowana jest 388-konna jednostka V8 o imponującym momencie wynoszącym 530 Nm. Napędzana nim S500 osiągnie 100 km/h w ciągu 5.4s.

Od pierwszego kwartału przyszłego roku do sprzedaży trafi nowy Diesel V6 CDI. Dysponuje on mocą 231 KM oraz momentem obrotowym 540 Nm dostępnym już od 1600 obr/min.

Topowy silnik, który również będzie oferowany dopiero od przyszłego roku, to sześciolitrowe, 12-cylindrowe dzieło sztuki inżynierskiej o mocy 517 KM i maksymalnym momencie 830 Nm. Dostępny on jest od... 1900 obr/min.

Silniki V6 i V8 standardowo współpracują z automatyczną, siedmiobiegową skrzynią biegów typu 7G-TRONIC.

S-klasa tradycyjnie oferuje niezwykły wprost komfort. Siedzenia są oczywiście elektrycznie sterowane, a w opcji - wentylowane. Samochód wyposażono standardowo w zawieszenie pneumatyczne typu AIRMATIC. Za jednym naciśnięciem przycisku kierowca może zmienić charakter pojazdu z komfortowej limuzyny na niemal sportowy wóz. Powyżej 120 km/h i w trybie sportowym zawieszenie automatycznie jest obniżane o 20 mm.

Na pokładzie nowego mercedesa znajdziemy m.in. telewizor, system DVD, telefon oraz nawigację satelitarną. Wszystkie one mogą być sterowane za pomocą przycisków umieszczonych na kierownicy.

O bezpieczeństwo dba m.in. asystent hamowania, który działa nie tylko w oparciu o szybkość naciśnięcia pedału, ale jest wspomagany czujnikami radarowymi. Widoczność w nocy wspomaga obraz z czujników podczerwieni, a parkowanie ułatwia kamera wsteczna.

TUTAJ fotogaleria nowej S-klasy.

Porozmawiaj na Forum.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy