Jest klasa R!

Na salonie w Nowym Jorku koncern DaimlerChrysler po raz pierwszy zaprezentował oficjalnie wersję produkcyjną nowego mercedesa klasy R.

Pojazd ten trafi do amerykańskich salonów jeszcze jesienią, europejscy klienci będą musieli wstrzymać się z zakupami do przyszłego roku.

Klasa R oparta jest na zaprezentowanym w zeszłym roku na salonach w Detroit i Paryżu prototypie grand sports tourer "VisionR" (GST II). Pierwszy model koncepcyjny (GST) debiutował już w 2002 roku.

Mercedes klasy R ma łączyć w sobie zalety sportowej limuzyny, kombi, vana i SUVa. W ten oto sposób niemiecki koncern praktycznie tworzy nową kategorię samochodów.

Klasa R ma 5157 mm długości i mieści na pokładzie trzy rzędy siedzeń. Pasażerowie mają do swojej dyspozycji wiele miejsca, bowiem odległości między pomiędzy fotelami poszczególnych rzędów mogą wynosić nawet 990 mm. Siedzenia tylnych rzędów mogą być indywidualnie składane, dzięki czemu otrzymuje się płaską przestrzeń bagażową o długości 220 cm i pojemności 2057 litrów.

Reklama

Za źródło napędu klasy R mogą służyć benzynowe silniki V6 i V8 o mocach od 224 do 306 KM. Ośmiocylindrowa jednostka zapewnia rewelacyjne osiągi: przyspieszenie do 100 km/h w ciągu 6.9 s oraz prędkość maksymalną 240 km/h.

Ponadto w ofercie znajdzie się sześciocylindrowy silnik wysokoprężny z systemem common-rail trzeciej generacji o pojemności 3.2l. Dysponuje on maksymalnym momentem 510 Nm dostępnym już przy 1600 obr/min, a średnie zużycie paliwa wynosi 8.9l/100 km.

Wszystkie silniki współpracują standardowo z siedmioprzekładniową skrzynią automatyczną 7G-TRONIC. Zrezygnowano z tradycyjnej dźwigni umieszczonej między siedzeniami, zamiast tego lewarek sterujący umieszczono przy kierownicy.

Mercedes klasy R będzie dysponował stałym napędem na cztery koła sterowanym przez system kontroli trakcji (4ETS). W opcji dostępne będzie zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC, które umożliwia sterowanie wysokością - na nierównych drogach prześwit pojazdu będzie można zwiększyć o 5 cm.

Natomiast podczas jazdy z prędkością przekraczającą 120 km/h zawieszenie automatycznie obniża się o 2 cm.

W standardzie samochód wyposażony jest m.in. w przednie i boczne poduszki powietrzne oraz pirotechniczne napinacze pasów z ogranicznikiem napięcia. W opcji dostępny będzie system PRE-SAFE, który w sytuacjach krytycznych przygotowuje pasażerów do zderzenia oraz NECK-PRO, w skład którego wchodzą aktywne zagłówki chroniące przed urazem karku.

Porozmawiaj na Forum.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: koncern
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy