Peugeot 3008 Hybrid4

Peugeot zaprezentował produkcyjną wersję modelu 3008 hybrid4. Samochód ten, który wejdzie do sprzedaży na wiosnę, będzie pierwszym na świecie pojazdem hybrydowym z silnikiem Diesla.

Peugeot 3008 hybrid4 napędzany jest dobrze znanym, konwencjonalnym, dwulitrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 163 KM. Moment obrotowy generowany przez tę jednostkę trafia na koła przednie.

Nowością jest zaś 37-konny silnik elektryczny, który zlokalizowano przy tylnej osi i którego zadaniem jest napędzanie kół tylnych (również z tyłu, pod podłogą znalazły się baterie niklowo-metalowo-wodorkowe). Obie jednostki działają niezależnie i nie są ze sobą mechanicznie połączone.

Silnik spalinowy współpracuje z elektronicznie sterowaną, zmechanizowaną, sześciostopniową przekładnią, która może działać również w trybie całkowicie automatycznym. Standardowym wyposażeniem jest układ automatycznego gaszenia silnika podczas postoju.

Reklama

Obie jednostki napędowe dysponują sumaryczną mocą 200 KM i tyle właśnie kierowca ma "pod nogą" podczas gwałtownego przyspieszania. Silnik elektryczny pracuje również, gdy potrzebny jest napęd wszystkich kół; potrafi również samodzielnie napędzać auto podczas jazdy z niewielkimi prędkościami. Oczywiście jednostka ta podczas hamowania pracuje jak generator, ładując baterie.

Łączny moment obrotowy generowany przez oba silniki to aż 500 Nn, z czego 300 trafia na koła przednie, a 200 - na tylne.

Sterowanie układem napędowym odbywa się za pomocą przełącznika zlokalizowanego na konsoli środkowej. Kierowca ma do wyboru cztery tryby: auto (elektronika decyduje, kiedy włączyć silnik elektryczny), ZEV (Zero Emission Vehicle; jazda wyłącznie na silniku elektrycznym z niewielką prędkością, mocniejsze dodanie gazu włącza jednostkę spalinową), 4WD (obie jednostki pracują równolegle zapewniając stały napęd wszystkich kół) oraz Sport (silnik elektryczny zapewnia lepsze przyspieszenia oraz eliminuje poślizg kół przedniej osi; jednocześnie automatyczna zmiana biegów odbywa się szybciej i przy wyższych obrotach).

Peugeot zapewnia, że w cyklu mieszanym jego hybryda będzie zużywać zaledwie 3,8 l oleju napędowego na 100 km, co - jeśli to kogoś interesuje - oznacza emisję 99 g CO2/km.

Peugeot 3008 Hybrid4 zadebiutuje na październikowym salonie w Paryżu. Pierwsze auta trafią do salonów wiosną przyszłego roku. Ceny nie są znane, jednak ze względu na mniej skomplikowane rozwiązania techniczne, francuski pojazd powinien być tańszy niż japońska toyota prius (polskie ceny zaczynają się od 100 tys. zł).

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: elektryczny | silnik | Peugeot 3008
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy