Odświeżone Alfa Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio. Chętni powinni się spieszyć
Gama odświeżonych modeli Stelvio i Giulia zostaje powiększona o odmianę Quadrifoglio. W ten sposób marka chce uczcić setną rocznicę istnienia oznaczenia z symbolem koniczyny. Chętni na zakup jednego z modeli w tej wersji muszą liczyć się z tym, że ich liczba jest ograniczona.
Niedawno pisaliśmy o odświeżonych modelach Giulii i Stelvio. Teraz Alfa Romeo powiększa ofertę tych modeli o odmianę z emblematem słynnej koniczyny. Wersja nosi nazwę Quadrifoglio 100th Anniversario i, jak sama nazwa wskazuje, ma na celu uczczenie setnej rocznicy istnienia Quadrifoglio.
Podobnie, jak w przypadku innych odmian Giulii i Stelvio, uwagę zwracają nowe, charakterystyczne reflektory 3+3. Wersja Quadrifoglio wyróżnia się jednak od "cywilnych" odmian nie tylko specjalnymi emblematami. Znajdziemy tutaj ciemne lekkie felgi (19-calowe w Giulii i 21-calowe w Stelvio), złote zaciski hamulcowe, a także obudowy lusterek i atrapę chłodnicy wykończone włóknem węglowym. Oprócz charakterystycznego zielonego koloru (Verde Montreal), odmianę Quadrifoglio będzie można nabyć z lakierem Rosso Etna lub Nero Vulcano.
Wewnątrz wersji Quadrifoglio znajdziemy czarną tapicerkę ze skóry i alcantary. Z ciemnym kolorem kontrastować będą natomiast złote przeszycia. Kierownica również obita jest skórą i alcantarą. Znajdziemy jednak na niej czarne przeszycia oraz wstawki z włókna węglowego. O tym, że mamy do czynienia z odmianą specjalną przypomni specjalny emblemat na kierownicy, a także wyszyty na desce rozdzielczej złoty napis "100".
Zmiany wewnątrz odświeżonych modeli również nie różnią się od innych odmian Giulii i Stelvio. Przed kierowcą ulokowany jest teraz 12,3-calowy ekran, na którym wyświetlane są najważniejsze informacje o samochodzie. Pojawiła się jednak pewna nowość. W odmianie Quadrifoglio do trzech układów zestawy wskaźników dostępnych w całej gamie Alfy Romeo (Evolved, Relax i Heritage) dołącza konfiguracja Race.
Zarówno w Stelvio, jak i w Giulii w wersji Quadrifoglio znajdziemy ponownie silnik bi-turbo V6 o pojemności 2,9 litra. Jego moc została jednak podniesiona do 520 KM, czyli o 10 KM. Samochody otrzymały też nowy mechanizm różnicowy, który opracowany został na bazie konstrukcji z Giulii GTA. Takie rozwiązanie ma oprawić zachowanie samochodu na drodze i zwiększyć jego przyczepność optymalizując przenoszenie napędu obrotowego. Samochody mają prowadzić się lepiej. O wrażenia dźwiękowe podróżujących ma zadbać układ wydechowy Akrapovič. Alfa Romeo nie podała jednak więcej informacji na temat danych technicznych modeli. Znamy jednak dane obu modeli w odmianie Quadrifoglio przed modernizacją.
Alfa Romeo Stelvio w tej wersji dysponuje napędem na cztery koła i rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 283 km/h. W przypadku Giulii Quadrifoglio możemy liczyć na samochód z napędem na tylną oś przyśpieszający do "setki" w 3,9 sekundy i osiągający prędkość maksymalną na poziomie 307 km/h. W obu samochodach za zmianę biegów odpowiada ośmiobiegowy automat. Wzrost mocy o 10 KM, zarówno w Stelvio, jak i w Giulii nie wpłynie znacząco na osiągi.
Ceny urodzinowych wersji Quadrifoglio nie są jeszcze znane. Wiadomo jednak, że chętni na ich zakup będą musieli szybko decydować się na nabycie tych aut. Z racji, że Quadrifoglio obchodzi swoją setną rocznicę istnienia, Alfa postanowiła, że powstanie jedynie po 100 egzemplarzy obu modeli w tej wersji. Najprawdopodobniej jednak na tym się nie skończy i nieco później Alfa Romeo poinformuje o wprowadzeniu "nieurodzinowej" odmiany Quadrifoglio. Na chwilę obecną klienci wciąż mogą zdecydować się na przedliftowe Giulię i Stelvio w wersji Quadrifoglio. Ich ceny zaczynają się kolejno od 477 000 złotych i 499 500 złotych.
***